Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 4/12 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
niklasss

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 4/12 2008

Inlägg av niklasss »

Sportfåne och Jensa85: eftersom att era inlägg ang publiken på dagens match skrevs i samma minuter som matchen slutade så antar jag att ni inte själva var där? då har jag bara en sak att säga er, er alla som inte var på matchen idag, men som sitter och klagar: HÅLL KÄFTEN!!! JÄVLA MEDGÅNGSSUPPORTRAR SOM KLAGAR PÅ ATT FOLK INTE KOMMER NÄR NI SJÄLVA SITTER HEMMA OCH RUNKAR OCH LYSSNAR PÅ SR!!!!!!!!!!!!!!!

så jävla trött på att se folks jävla inställning efter varje förlorad match!
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Verkar helt bottenlöst.. och då det inte kommer att hända nåt så blir det ju självklart kvalserien., det märkliga är att jag känner mig numera nästan helt likgiltig., det positiva är ju att vi hinner förbereda oss i väldigt god tid inför kvalet.. och samtidigt., det jag lärt mig är att med det här laget finns det ingen botten., det kan alltid bli sämre., vi har potential att förlora samtliga återstående matcher, och då skall vi minnas den här dagen som dagen då vi fortfarande hade en teoretisk chans att hålla oss kvar i elitserien..

Enskild spelarkritik orkar jag inte gå in på, men vi har några spelare som är så dåliga att motståndarna tycker synd om oss... det är verkligen tragiskt att se att vi verkligen inte lär oss det minsta av alla våra oräkneliga misstag i år., samma sak hela tiden., bjuder på 100 000 2-mot-1 och 3-mot-2 lägen,.- måste vara helt underbart att möta oss., och våran desperata skitstrategi går ut på att köra soloåkningar., fruktansvärt amatörmässigt., inga linjer alls i spelet., ingen vet vad dom ska göra, till skillnad mot för våra motståndare som spelar systematiskt och enkelt...
Användarvisningsbild
Dingman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Dingman »

niklasss skrev:Sportfåne och Jensa85: eftersom att era inlägg ang publiken på dagens match skrevs i samma minuter som matchen slutade så antar jag att ni inte själva var där? då har jag bara en sak att säga er, er alla som inte var på matchen idag, men som sitter och klagar: HÅLL KÄFTEN!!! JÄVLA MEDGÅNGSSUPPORTRAR SOM KLAGAR PÅ ATT FOLK INTE KOMMER NÄR NI SJÄLVA SITTER HEMMA OCH RUNKAR OCH LYSSNAR PÅ SR!!!!!!!!!!!!!!!

Vad anser du skall göras då? Det hjälper ju uppenbarligen inte att vi har största klacken på 10 år och bästa laget på pappret sen 2001. Folk är uppgivna, inget händer ju....vad ska man göra?? Det är inte roligt att gå och titta på samma skit om och om igen. Jag förstår folk.
Mofo23

Inlägg av Mofo23 »

Just nu är det rent självplågeri att gå på hemmamatcherna, det ger absolut inget annat än ren ångest och illamående. Kan vara en orsak till att många stannar hemma. Var otroligt nära att jag själv gick hem i andra periodpausen. Det finns inget hopp kvar, med det här spelet kommer vi inte långt ens i kvalserien.

Någon som sett eller hört något från Mats Larsson & CO?
Frågorna hopar sig:
Vad är strategin i klubben?
Vad hände med 5års planen?
Vad görs för att förbättra ekonomin?
Hur ser framtiden ut vad gäller Hovet?
Finns någon vision om framtiden?

Men svaren uteblir som vanligt....... :evil:
Senast redigerad av Mofo23 den 2008-12-04 22:12:10, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

niklasss skrev: så jävla trött på att se folks jävla inställning efter varje förlorad match!

Konstig tanke kanske, men jag får för mig att det är många fler som är trötta på hela DIF-laget & ledningens inställning
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
niklasss

Inlägg av niklasss »

Dingman skrev:
niklasss skrev:Sportfåne och Jensa85: eftersom att era inlägg ang publiken på dagens match skrevs i samma minuter som matchen slutade så antar jag att ni inte själva var där? då har jag bara en sak att säga er, er alla som inte var på matchen idag, men som sitter och klagar: HÅLL KÄFTEN!!! JÄVLA MEDGÅNGSSUPPORTRAR SOM KLAGAR PÅ ATT FOLK INTE KOMMER NÄR NI SJÄLVA SITTER HEMMA OCH RUNKAR OCH LYSSNAR PÅ SR!!!!!!!!!!!!!!!

Vad anser du skall göras då? Det hjälper ju uppenbarligen inte att vi har största klacken på 10 år och bästa laget på pappret sen 2001. Folk är uppgivna, inget händer ju....vad ska man göra?? Det är inte roligt att gå och titta på samma skit om och om igen. Jag förstår folk.

jag sa ju vad folk skall göra? dom ska helt enkelt knipa igen foderluckan och sluta klaga på publiksiffran och klacken när man själv bara sitter hemma och såsar...
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

Vi är nu ny jumbo med en match mer spelad dessutom!!!! :D :wink: :| :? :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

niklasss skrev:NÄR NI SJÄLVA SITTER HEMMA OCH RUNKAR OCH LYSSNAR PÅ SR!!!!
Vill inte veta hur du känner till det! :D
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
Dingman

Inlägg av Dingman »

niklasss skrev:
Dingman skrev:

jag sa ju vad folk skall göra? dom ska helt enkelt knipa igen foderluckan och sluta klaga på publiksiffran och klacken när man själv bara sitter hemma och såsar...
Vem har klagat på publiksiffran?? Tror nog många här är mer klarsynta än så att förstå att det finns en orsak till att det är 3900 på hovet. Uppenbarligen har inte du gjort det utan tycker det borde vara fullsatt trots det som pågår på isen.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Crap, usch, fy, blää...kom från Hovet. Har suttit omgiven av gul/svarta fans...helt ensam...var är djurgårdarna. Det måste till en stor jävla BIG BANG för att väcka lag ledning och sponsorer. Finns inte viljan att ha elitishockey i Sthlm så säg det rakt ut, fortsätt inte lura trogna supportrar att det snart vänder...är så jävla trött o ledsen på detta underpresterande nu :( :evil:
Senast redigerad av Doyle den 2008-12-04 22:21:36, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Nu är min dag helt förstörd. Var inställd på en vändning, en bra match av Djurgården. Men nej... Ännu en dag bli vi förnedrade på hemma is, och jag är lika deprimerad som alltid. Och sen... Räckte det inte med en förlust? Självklart gjorde det inte det... Södertälje skickade oss längst ner i tabellen! Och det är jag väldigt glad över. För vi förtjänar att ligga där, med vårat spel och våra tränare ska man inte ligga högre upp en på plats 12. Men kanske, kanske kanske kanske kan våra spelare och ledare, äntligen inse att vi ÄR elitserien sämsta lag. Och dagens insats var INTE bättre än förra matchens. Nu är det slut på alla bortförklaringar! För att om det fortsätter i samma spår, har vi snart inte ens 3000 på matcherna. Och ja! Då är en konkurs VÄLDIGT nära...

4 poäng (2 matcher mer spelade) upp till Timrå som är på plats 10 nu.
10 poäng (1 match mer spelad) upp till Rögle som ligger 8.

Jag har redan dragit en slutsats av fortsättningen på denna säsong... För jag är helt övertygad om att det blir spel i kvalserien. Och där kommer Leksand och Malmö helt enkelt vara för bra för Djurgården.

Enligt mig finns det ett, ENDAST ETT sätt att undvika detta. Genom att Monten och Johansson tar sitt ansvar, och avgår. Jag skulle gärna vilja se dom mer... Men nu har jag inte mera tålamod. Något måste hända, och det NU! Inte om 2-3 år då Djurgården spelar gris hockey i division 1.

Djurgårn åker ur i år...? :cry:
NEJ FÖRFAN!!! KÄMPA DJURGÅRDEN!!! VISA HJÄRTA!!!
Vi är en familj, en familj som kan vända på detta, om alla kämpar tillsammans! Spelare/ledare/publik! :!:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
niklasss

Inlägg av niklasss »

Vad anser du skall göras då? Det hjälper ju uppenbarligen inte att vi har största klacken på 10 år och bästa laget på pappret sen 2001. Folk är uppgivna, inget händer ju....vad ska man göra?? Det är inte roligt att gå och titta på samma skit om och om igen. Jag förstår folk.[/quote]

jag sa ju vad folk skall göra? dom ska helt enkelt knipa igen foderluckan och sluta klaga på publiksiffran och klacken när man själv bara sitter hemma och såsar...[/quote]

Vem har klagat på publiksiffran?? Tror nog många här är mer klarsynta än så att förstå att det finns en orsak till att det är 3900 på hovet. Uppenbarligen har inte du gjort det utan tycker det borde vara fullsatt trots det som pågår på isen.[/quote]

nu har du missuppfattat mig. jag menar att om man inte går på matchen så ska man heller inte uttrycka sig det minsta lilla om hur dålig publiksiffra det var. oavsett om vi leder elitserien eller är jumbolag!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

niklasss skrev: jag sa ju vad folk skall göra? dom ska helt enkelt knipa igen foderluckan och sluta klaga på publiksiffran och klacken när man själv bara sitter hemma och såsar...
Bra skrivet!
Man ska ge fan i att klaga om man inte var där, för man ska inte klaga på andra, när man gör samma sak själv....
För om man väljer tv soffan före Hovet, ska man inte komma med några åsikter angående publiksiffran!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Dingman

Inlägg av Dingman »

nu har du missuppfattat mig. jag menar att om man inte går på matchen så ska man heller inte uttrycka sig det minsta lilla om hur dålig publiksiffra det var. oavsett om vi leder elitserien eller är jumbolag!

Där är vi överens! Jag vill inte gå och se hockey just nu för jag mår fysiskt dåligt av det. Men jag gnäller inte på publiksiffran, jag förstår varför det är lite folk. Men jag håller med om att det är illa att gnälla på att ingen går när man själv inte gör det.
lazerkrobbe

Inlägg av lazerkrobbe »

Hej på er, och ursäkta att jag klampar in på erat forum, Skellefteå supporter som jag är
(och ja, vi kallar oss AIK, men ville inte ta den diskussionen just nu...)
Ni har ju bevisat ett antal gånger varje säsong att ni har Sveriges bästa hockeyklack
då ni ids, så är det, och jag vill inte alls försöka mästra er då det gäller läktarkultur, men då
jag läser en del inlägg i den här tråden så tycker jag det är märkligt att ni klagar på att era
krigare inte visar hjärta - en halvtom arena där dom som hörs är bortalagets klack som,
efter att ha laddat upp med skoterolja-shots, får sina hjältar att känna det som att det är
deras hemmaplan...kan ju inte vara kul för fotbojan & Co...?
Nog f-n måste ni väl kunna få mer än 2500-3000 till era hemmamatcher även om Elton J
spelar...kom igen nu, ser gärna DIF i KS, men bara för att jag är säker på att ni håller kvar
Malmö och Leksand där dom hör hemma - ni behövs definitivt i ES!

mvh, en AIK supporter som fortfarande sneglar nedåt mot KS-strecket...
Skriv svar