Spelarna är riktigt bra. och att det är svenska talanger nästan hela truppen är bra för svensk hockey... Jag tror faktiskt också att en ny tränare är på plats, Kanske ha kvar dem men ta in en mera erfaren huvudtränare..Jessica skrev:Känns lite tråkigt nu när man inte direkt ser fram emot kommande matcher. Är på plats varje hemmamatch och framför tv:n varje bortamatch, men man rör sig knappt ur fläcken då DIF har pucken framför mål för att det antagligen inte kommer att bli någon utdelning. Eller så kvitterar motståndarna strax efter så lyckan blir inte långvarig. Man försöker att ha en bra inställning men det är lite svårt att se ljuset i tunneln just nu.
Vi diskuterade lite igår efter matchen polare emellan vad som krävs för att komma upp i tabellen och ett av förslagen var en riktigt bra målvakt så att spelarna kunde känna sig "säkrare". Vi har väldigt bra målvakter både i Riddan och Vesslan men ibland släpper dom in lite för enkla mål och kan även tabba sig lite väl mycket. Visst även målisarna kan och får ha en dålig dag men inte var och varannan. Och det är klart att dom även måste känna stödet från utespelarna. Det andra var att det krävdes en ny tränare. Någon som kunde få fram det som laget ändå har i sig. För det är ju grabbar med potential!
Kris!
Re: Kris!
Vad gör en intelprocessor i en mac? mycket mer än den nånsin gjort i en PC
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
klockrent mannen hoppas det där tar skruv!!gadden78 skrev:Nu anser jag att det är ett faktum att Djurgården är i en KRIS! Efter bejublande 7-0 hemma mot Modo tror hela organisationen och alla Djurgårdare även publiken då det nästan va fullsatt mot brynäs men total tystnad i klacken då Djurgården klev in på plan att det va klart att Djurgården är världsmästare nu eller ngt! Men Ack vilken läxa vi fick!
Vet inte vart moralen finns i detta lag då man skickar en hårt arbetande Calle Gustafsson som verkligen kämpar till Huddinge vilka kämpar för att hålla sig kvar i Allsvenskan!
Just nu behöver Djurgården ngn som Calle med hjärta och ett jävlar anamma, en gris spelare! Finns det ngn i Djurgården idag som är "gris" spelare, ngn som gör det där lilla extra...? Känns som spelare som Ragge, Jimmie, Timmy är väldigt svala och går småskadad hela tiden och verkar vara rädda i närkamperna, fasen ska det inte göra lite ont i hockey?
Sen målvakts frågan, fasen ställ Wesslan i kassen hädan efter! Fasen killen håller nollan sen ställs han åt sidan i Skellefteå, ok Riddarn gör en kanon match däruppe men vafasen gör laget som släpper 52 skott på mål? Jag tycker ändå Wesslan ska få chansen som första keeper, han ger ett annat lugn hos spelarna! Kom på mig själv när jag satt och kollade på matchen mot Brynäs att fasen Djurgården har inte haft ett lag, man har ju rullat spelarna i femmorna fram och tillbaka, ok lite skador osv men det finns ju ingen riktig femma! Undrar vad Montèn och Johansson håller på med egentligen? Skärpning nu Djurgården, ni ska ju leda hockeyn i Sverige inte ligga i skuggan av lag som HV och Linköping som är ett par "köpelag" men som visar ta mig F*N mer moral...!! Undrar om det inte är dags att köpa loss Hovet så Djurgården kan hänga med ekonomiskt? Hoppas denna "tråd" kan skapa lite "jävlar anamma" i Djurgården!!! Kom igen nu, DIF mot rubbet!!!
Att vi just nu står inför en gigantisk kris råder det inget tvivel om. Vi måste vända detta både ekonomiskt och sportsligt.
Vi behöver ha in en ny tränare. Putte eller Hardy ligger högt upp på listan. Montén och Johansson är undermåliga.
En utpräglad målskytt alternativt en målvakt står också högt i kurs.
För att finansiera det hela måste vi göra oss av med vissa spelare (som inte presterat tillräckligt). Exempelvis spelare som Scneider, Ölvestad. Det borde finnas ett visst intresse för dem i Europa. Erbjud dem att bryta sina kontrakt och hjälp dem att hitta nya klubbar. Vi måste göra som Brynäs gjorde inför den här säsongen d.v.s göra oss av med några av affischnamnen (som inte producerar) för att skapa en tydligare lagkänsla.
Organisationen måste ses över. Det finns säkert ett antal tjänstemän och säljare på kansliet som är förlustaffärer. Vi måste slimma organisationen utav bara den. Lägg ut delar av eller hela sponsorförsäljningen på entrepenad. Se över alla utgifter och skär (vi är inget hett IT-företag som kan leva över våra tillgångar). Lönesänkningar på kansliet kan vara ett led i detta.
Samarbeta med sälj/mediaföretag för att hitta nya produkter att sälja och dela på vinsten mellan er. Jag tycker att auktionen på sidan är ett bra initiativ. Mer av sånt. Hitta fler saker att sälja (sälj,sälj,sälj!)
Skräddasy sponsorlösningar för olika spelare. Exempelvis borde det finnas intresse från föreningar att specialsponsra en spelare av Brembergs dignitet.
Starta en kampanj som heter "Rädda elithockeyn i STHLM", där företag kan sponsra projektet (d.v.s. Djurgården) och få några plåtar i speciella matcher på köpet. Det ska inte kosta mer än några 1000-lappar att vara med.
Vi måste skapa ett avtal med AEG som innebär att intäkter ökar och utgifterna minskar i samband med evenemang. I detta krisläge borde det åtmindstonde vara möjligt att sänka hyreskostnaden. Utan Dif i elitserien är inte Hovet mycket värt på AEG.
Lägg över några attraktiva matcher till Globen under våren, med satsningen på att sälja slut. Det kan exempelvis gälla matcher mot FBK, Brynäs, Linköping.
Vi kommer inte att vända detta enbart genom att heja så mycket vi orkar, vi behöver dessutom göra strukturförändringar som skapar reella förändringar.
Vi behöver ha in en ny tränare. Putte eller Hardy ligger högt upp på listan. Montén och Johansson är undermåliga.
En utpräglad målskytt alternativt en målvakt står också högt i kurs.
För att finansiera det hela måste vi göra oss av med vissa spelare (som inte presterat tillräckligt). Exempelvis spelare som Scneider, Ölvestad. Det borde finnas ett visst intresse för dem i Europa. Erbjud dem att bryta sina kontrakt och hjälp dem att hitta nya klubbar. Vi måste göra som Brynäs gjorde inför den här säsongen d.v.s göra oss av med några av affischnamnen (som inte producerar) för att skapa en tydligare lagkänsla.
Organisationen måste ses över. Det finns säkert ett antal tjänstemän och säljare på kansliet som är förlustaffärer. Vi måste slimma organisationen utav bara den. Lägg ut delar av eller hela sponsorförsäljningen på entrepenad. Se över alla utgifter och skär (vi är inget hett IT-företag som kan leva över våra tillgångar). Lönesänkningar på kansliet kan vara ett led i detta.
Samarbeta med sälj/mediaföretag för att hitta nya produkter att sälja och dela på vinsten mellan er. Jag tycker att auktionen på sidan är ett bra initiativ. Mer av sånt. Hitta fler saker att sälja (sälj,sälj,sälj!)
Skräddasy sponsorlösningar för olika spelare. Exempelvis borde det finnas intresse från föreningar att specialsponsra en spelare av Brembergs dignitet.
Starta en kampanj som heter "Rädda elithockeyn i STHLM", där företag kan sponsra projektet (d.v.s. Djurgården) och få några plåtar i speciella matcher på köpet. Det ska inte kosta mer än några 1000-lappar att vara med.
Vi måste skapa ett avtal med AEG som innebär att intäkter ökar och utgifterna minskar i samband med evenemang. I detta krisläge borde det åtmindstonde vara möjligt att sänka hyreskostnaden. Utan Dif i elitserien är inte Hovet mycket värt på AEG.
Lägg över några attraktiva matcher till Globen under våren, med satsningen på att sälja slut. Det kan exempelvis gälla matcher mot FBK, Brynäs, Linköping.
Vi kommer inte att vända detta enbart genom att heja så mycket vi orkar, vi behöver dessutom göra strukturförändringar som skapar reella förändringar.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Webmaster: har det inte skapats väldigt många onödiga trådar på kort tid som egentligen alla avhandlar det som är frukten av vad många känner just nu. Låt någon tråd vara kvar (förslagsvis denna som många nu skrivit i) men i övrigt går det rensa bort en hel del som kan gå under andra trådar alternativt frågetråden. I dagsläget är det i stort sett 1 ny tråd varje gång man besöker forumet!
Kröniketråden är emellertid ett bra initiativ!
Kröniketråden är emellertid ett bra initiativ!
Blue Brigade Sthlm
Nej det ser inte bra ut för DIF, och något radikalt måste göras... Känns dock att vi är låsta i en ond cirkel, och så länge vi inte har en egen arena kommer vi aldrig ur den cirkeln! Vi kan inte konkurrera med klubbar som har egen arena... inte ens i allsvenskan kan vi konkurera med topplagen. Frölunda säger ni då!? Jo de äger inte någon arena, men de två saker vi saknar. Det första är att de har en publik på över 10 000 nästan varje match år efter år, hur jävla uselt de än spelar.. Det andra är att de betalar en löjligt låg hyra för arenan. Får vi egen arena kan vi bli ett mittenlag. skulle vi dessutom få fullsatt varje hemmamatch, så blir vi ett topplag!
Detta skriver "Frasse" på Djurgårdsjävlar om detta stämmer är det ju helt åt helvete med DIF Hockey
Djurgården Hockeys ekonomi är MYCKET sämre än vad man tidigare känt till.
Numera är det så illa att man har en så stor skuld till Arenbolaget att dessa helt och hållet tar hand om de biljettintänkter som flyter in.
Det lilla Djurgården får tillbaka är vinsten på det som säljs på arenan.
Fortsättning följer......
OBS!!! Jag har inga aningar om detta stämmer eller inte jag har bara citerat Frasse
Djurgården Hockeys ekonomi är MYCKET sämre än vad man tidigare känt till.
Numera är det så illa att man har en så stor skuld till Arenbolaget att dessa helt och hållet tar hand om de biljettintänkter som flyter in.
Det lilla Djurgården får tillbaka är vinsten på det som säljs på arenan.
Fortsättning följer......
OBS!!! Jag har inga aningar om detta stämmer eller inte jag har bara citerat Frasse
DIF kommer vara nummer 1 igen
Du menar 6p upp och en match mer spelad.Highwind skrev:Det går inte att överdriva hur viktig matchen mot Timrå är för oss. Vinner dom har vi 6p upp och en match mindre spelad.
samiam, DIF verkar börja säsongerna med en hyresskuld som de sen 'tuggar' ikapp under säsongen. Känns lite dåligt strukturerat. Alla vet att DIF inte kan fylla Hovet under April-Augusti p.g.a. att det inte spelas några matcher då. Känns som att det är likadant varje år med en växande skuld som måste betalas av under oktober, november, december.
Jaja, får £inKÖPing som de vill så blir det nog hockey under April - Augusti med. Hugo Stenbeck talade ju om 80-100 matcher per säsong..
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
- grandstoff
Varför skulle Djurgården betala hyra för Hovet under sommarmånaderna? De går ju på is först i aug och har ju individuell träning fram tills dess. Eller har jag missat något fundamentalt?Kagen skrev:Du menar 6p upp och en match mer spelad.Highwind skrev:Det går inte att överdriva hur viktig matchen mot Timrå är för oss. Vinner dom har vi 6p upp och en match mindre spelad.
samiam, DIF verkar börja säsongerna med en hyresskuld som de sen 'tuggar' ikapp under säsongen. Känns lite dåligt strukturerat. Alla vet att DIF inte kan fylla Hovet under April-Augusti p.g.a. att det inte spelas några matcher då. Känns som att det är likadant varje år med en växande skuld som måste betalas av under oktober, november, december.
Jaja, får £inKÖPing som de vill så blir det nog hockey under April - Augusti med. Hugo Stenbeck talade ju om 80-100 matcher per säsong..
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Men vafan sitter vi bara och gnäller på nätet för då!? Se till att göra någonting, hela familjen tillsammans. Samla pengar på matcher och skänk till DIF. Gå på fler matcher! Köp mer i kiosken eller vad fan som helst .
INGEN HOCKEY UTAN DJURGÅRDEN!
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Så här får inte ett inlägg se ut, oavsett hur arg och besviken man må vara. Håller förvisso med dig till punkt och pricka men se över ditt inlägg nästa gång.sorunda_99 skrev:Men vafan sitter vi bara och gnäller på nätet för då!? Se till att göra någonting, hela familjen tillsammans. Samla pengar på matcher och skänk till DIF. Gå på fler matcher! Köp mer i kiosken eller vad fan som helst .
Stöd DIF Hockey!
Bäst-i-stan skrev:Så här får inte ett inlägg se ut, oavsett hur arg och besviken man må vara. Håller förvisso med dig till punkt och pricka men se över ditt inlägg nästa gång.sorunda_99 skrev:Men vafan sitter vi bara och gnäller på nätet för då!? Se till att göra någonting, hela familjen tillsammans. Samla pengar på matcher och skänk till DIF. Gå på fler matcher! Köp mer i kiosken eller vad fan som helst .
Stöd DIF Hockey!
Varför får det inte se ut så här???
Det kommer direkt från hjärtat, så om han känner gör jag med. Fattar fortfarande inte hur jävla lite Djurgårdare som finns i Huvudstan. Varför denna dåliga publik siffra? Visst det har gått dåligt nu under den senaste tiden, men är det inte då som som klubben behöver oss fans mest!!!
Fan att jag inte bor i Stockholm eller i närheten så man kunde vara på alla matcher.....
Hawk skrev:Bäst-i-stan skrev:Så här får inte ett inlägg se ut, oavsett hur arg och besviken man må vara. Håller förvisso med dig till punkt och pricka men se över ditt inlägg nästa gång.sorunda_99 skrev:Men vafan sitter vi bara och gnäller på nätet för då?!!!!??? SE FÖR FAN TILL ATT GÖRA NÅNTING HELA FAMILJEN TILLSAMMANS!!! samla pengar på matcher och skänk till dif gå på fler matcher!!! köp mer i kiosken eller vad fan som helst
INGEN HOCKEY UTAN DJURGÅRDEN!!!!
Stöd DIF Hockey!
Varför får det inte se ut så här???
Det kommer direkt från hjärtat, så om han känner gör jag med. Fattar fortfarande inte hur jävla lite Djurgårdare som finns i Huvudstan. Varför denna dåliga publik siffra? Visst det har gått dåligt nu under den senaste tiden, men är det inte då som som klubben behöver oss fans mest!!!
Fan att jag inte bor i Stockholm eller i närheten så man kunde vara på alla matcher.....
Även om man är arg så kan man kolla över sina inlägg och inte göra caps-lock på halva inlägget och sedan 36,5 utropstecken!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3856440.ab
Nått att erbjuda en skit lön ? Vet att vi inte har nå pengar men kan vara värt att värva ?
Nått att erbjuda en skit lön ? Vet att vi inte har nå pengar men kan vara värt att värva ?
Skulle vara skit grymt att värva honom, men dels så har vi inte pengar och dels så har vi inte plats.. Tyvärrroj skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3856440.ab

Hamnar säkert i Malmö..
-
Som jag ser det så måsste vi finna kedjor snart riktigt snart
och då menar jag sånna som kan presstera och producera poäng mässigt!!
vi kan inte fortsätta såhär mupplag som lule, rögle, skellefteå ligger uppe i topp medans vi ligger sisst med hv71, timrå modo .. är det bara jag som tycker att tabellen ser lite konstig ut?
rögle med kenny jönsson är för fan ett allsvenkt lag
ssk likasså men dessa lag kämpar då det ligger i underläge.
Djurgården känner jag presterar bättre mot topplag som lhc fbk timrå och modo än mot jusst ssk och rögle
och då menar jag sånna som kan presstera och producera poäng mässigt!!
vi kan inte fortsätta såhär mupplag som lule, rögle, skellefteå ligger uppe i topp medans vi ligger sisst med hv71, timrå modo .. är det bara jag som tycker att tabellen ser lite konstig ut?
rögle med kenny jönsson är för fan ett allsvenkt lag
ssk likasså men dessa lag kämpar då det ligger i underläge.
Djurgården känner jag presterar bättre mot topplag som lhc fbk timrå och modo än mot jusst ssk och rögle