Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
grandstoff

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2008

Inlägg av grandstoff »

...och ingen bjöd Niklas Andersson på en frivolt... Inte ens den glädjen kunde man få.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Oerhört svår avvägning om man ska skratta eller gråta när man ser det här laget. Vårt försvarsspel är ett enda stort skämt. Inte ens motståndarna kunde ju hålla sig för skratt stundtals. Hörde hur deras tränare var tvungna att säga åt spelarna att "visa lite respekt!" under den tredje perioden.

Många påstår att man inte ger allt osv.. Jag önskar att jag kunde hålla med om det, jag tycker dock att spelarna kämpar på ganska bra, men bristen på kompetens blir för uppenbar när man möter lag som har någon form av spelidé.. Vissa spelare i DIF agerar ibland som om de vore förståndshandikappade, ingen tanke bakom något som görs. Då hjälper det ju inte att vi har två målvakter som inte ens skulle vara nära att platsa i tex. Växjö.

Så det är ju självklart att våra svackor blir oerhört djupa, när vi baserar vårt spel på att vi ska kämpa som djur i 60 minuter och att motståndarna dels skall ha en dålig dag, men också inte vara speciellt sugna på att vinna.

Kul att se att tränarna tar så lätt på det faktum att vi snart spelat halva serien och att vi i dagsläget måste hoppas på ett mirakel för att undvika kvalserien.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Emil Svelander skrev:
Caveman skrev:Wesslau & Printz får ta på sig det här.....

Vad menar ni att Wesslau ska göra när Niklas Andersson, Ronnie & Danielsson gör allt för att förstöra för våra målvakter genom att styra in pucken i eget mål, köra över vår egna målvakt eller tappa pucken bakom mål och sedan spela fram motståndaren.

Just nu fungerar ingenting i DIF varken försvarsspelet eller anfallsspelet, spelarna ser trötta ut, viljan & kunnandet ser som bortblåst ut precis som den fysiska hockeyn.
Målvakter ska agera självsäker och vara tydlig. Wesslau är den mest tvekande målvakt jag skådat sen Naumovs...
Som han spelade mot Fbk... Visst han var inte bra idag men det hade ingen annan målvakt heller vart med detta försvarsspel som vi visar upp nu. Gör inte frölunda mål av egen kraft så ser nog fan DIF till att pucken passerar Wesslaus mållinje!
Lassborn

Inlägg av Lassborn »

Först av allt, hej allihopa. Brukar vara inne på forumet och läsa men inte vara aktiv själv (ungefär som vårat kära DIF på isen).

Men måste bara skriva av mig. Vad är det som händer! När ska både spelare och ledare fattat läget. Det funkar inte att spela 10 av 60 minuter, man kan skylla på studsar hit och dit, vi har inte det riktiga flytet i avslutet o.s.v. Men faktum är som så många här innan påpekat är att det finns inga klara linjer, ingen första kedja, ingen första målvakt. Fortsätter det i samma riktning kommer det inte sluta bra. Vi kommer att vinna strö-matcher, kanske pendla mella 10-7 plats, men är det så vill vill att det ska vara. Att varje match kommer ett vara ett lotteri.

Usch, nu är jag bara bitter och besviken. Det kanske ljusnar vad vet jag, men just nu känns det som ett stort mörker.

Kanske inte var det roligaste första inlägget, men jag är på riktigt orolig. Ha en bra lördag.

//Petter
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Det här ser jävlar i mig inte lovande ut. Laget är helt håglöst. Känns som att alla kedjor bara är ett stort sammelsurium av oreda och fantasilöshet. Alla drar åt olika håll. Det saknas linjer, vilja och glöd.
Jag är ytterst oroad av målvaktspositionen. Den kan sänka oss i graven. Det formligen tokrasar in baljor i vår bur.

Printz hade en såndär dag igen (idag ska jag spela jättesvårt och försätta mig i onödigt svåra situationer). Jag gillar Holmkvistarna, dom kör järnet. Engkvist är stabil defensivt. Bremberg håller puck bra i anfallszon, men kommer ofta i 4 mot 1 attacker. I övrigt är det osynligt eller dåligt, välj själv.

Det som oroar mig är också att lagets kärntrupp, som räddat DIF senaste säsongerna, kanske tar lite lätt på det här, då dom möjligen tänker att "fan va skönt, nu har vi ett ganska OK lag på pappret, nu behöver vi inte lira desperathockey" Långsökt kanske?

Men framförallt, målvakterna håller inte. Det kan bli DIFs fall. Det är som att skjuta på en bur där man hängt in en slips.

Jaja kan sop-SSK resa sig, kan DIF, men jag är rädd att Riddarn å Wesslan blir knäckta av det här.

Å Rögle leder serien, man tar sig för pannan. Skellefteå tvåa, man tar sig för pannan igen.
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Fricke skrev:Fy fan vad pinsamt. De två senaste hemmamatchern är bara löjliga.

* Wesslau är ett skämt. Förutom 5-3 målet är det inte ens målchanser zigenarna gör mål på och han förlorar matchen åt oss.

* Ingen kämpar eller åker skridskor och det krävs fan att man sållar in 5 jävla mål igen för att någon ska försöka göra mål.

* Ragnarsson 400 jävla år gammal är den enda som tacklas.

* Montén står och småler i båset medan backarna duttar och blir fastlåsta i egen zon.

* Det är bara är Ragge och bröderna Holmqvist som visar något som helst temprament där ute...

* Var är ledarskapet? Förutom Ragnarsson igen? När fan är Ölvestad tillbaka?

Det värsta av allt är att ingen jävla kedja (dessutom har vi fan inga fasta kedjor - dom ändras ju för varje byte) har en aning om hur man för upp puckfan i anfallszon och låser fast den där. Det är bara Josefssons kedja som klarar det nån gång emellanåt annars går pucken in och ut i anfallszon som ett flipperspel. Det finns inte en tillstymelse till eget spel. Vi brukade klaga på Säcken att han inte hade något spel men det här är värre.

DIFHockey - hur vågar ni misshandla er egen publik på det här sättet? 11 jävla mål och 0 energi, vilja eller jävla anamma på två matcher? Jag vågar inte ens tänka på hur det skulle se ut utan Ragnarsson i laget. Och OJOJOJ vad Ottosson saknas.
Även jag håller fullständigt med ovanstående analys.
Visst, Djurgårn spelade okej i första perioden och hade då lite bättre målchanser än Frölunda men som vanligt har man VÄLDIGT svårt att få in pucken i mål.

Vår stelopererade målvakt Wesslau får ta på sig minst tre av målen. Vad gjorde han på Frölundas femte mål? Kollade han in någon snygg tjej på läktaren?
Senast redigerad av PNY den 2008-11-01 19:29:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

jensa öhling skrev:alla lag har svackor.
Sant, med få lag förutom DIF kan göra det med sån finess & tydlighet
(minns november för 2 år sedan)
Vet inte vad man ska tro egentligen, kanske har vi lurats med i snacket från div experter & trott att DIF är bättre än vad dom är.
Hade inte uppehållet kommit så hade det varit fritt fall till allsvenskan.

Innan säsongen drog igång fanns det 2 STORA frågetecken, tränarduon & målvaktsduon.
Nu är svaret smärtsamt tydligt.
Känner igen känslan från säsongerna 05-06/06-07, då man tittar i spelschemat & undrar lite smått när faan ska DIF kunna ta poäng?
Ssk,luleå, frölunda, hv, fbk alla på väg upp, saik & rögle har inte fattat att dom ska vara dåliga.

I dagsläget finns bara 2lag som DIF har en sportslig mot, Brynäs & Timrå.
Hoppas att det ljusnar........ser dock inget ljus i tunneln

Fan Fan Fan
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Lee Harvey Oswald skrev: I dagsläget finns bara 2lag som DIF har en sportslig mot, Brynäs & Timrå.
Glöm inte bort att DIF vunnit hemma och spelat oavgjort borta mot Rögle.
(Försöker bara vara lite optimistisk :D )
Lassborn

Inlägg av Lassborn »

Och våra kära tränare. Jag har fortfarande förtroende för dessa, men.

Hur kan man t.ex stå efter senaste matchen fot FBK stå och säga att vi gjorde en helt ok match. Jag saknar lite jävla anamma. Stå för det som är gjort, säg att vi som lag gjorde en dålig match. Behöver inte hänga ut någon men erkänn för fan att laget spelade dåligt. Ska bli spännande och se vad dom säger om dagens match.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Kall-El skrev:Någon mer som delar min rädsla över att vi är på väg att knäcka båda våra målvakter?

Det är en sak att vila Riddarn i en match, men sedan bör han vara tillbaka i kassen igen. NU skall visst Wesslau stå idag igen och det kan bara tolkas som att vi inte längre har en uttalad förstemålis, om nu inte Riddarn är sjuk vill säga.

Risken finns att vi går mot en säsong där vi har två målvakter som blir osäkra för de vet att vid minsta misstag kommer den andra stå nästa match. Ett upplägg som i mina ögon är livsfarligt.

Satsa på en målvakt tack, annars är risken överhängande att man knäcker båda två...
Nej, Riddarn är inte sjuk.

Annars håller jag med dig i ditt resonemang, satsa på en målvakt och i mina ögon är det Riddarn som ska få stå.

Jag kommer själv att göra en kort intervju med Riddarn imorgon, så om någon vill veta något speciellt så är det bara att hojta till!

Annars då, jo, mycket tung förlust idag!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Tycker vårt försvar har varit sämre än våra målvakter, men det stämmer ju att både Wesslau och Riddarn har släppt en del onödiga mål.

Känns oerhört oroligt när lag man trodde vi skulle ha bakom oss toppar serien, jag menar det känns ju som HV och Frölunda kommer komma igen en del.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

Jag trodde att dom skulle ta revansch mot frölunda och inte spela som de gjorde mot tälje??
:?
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

:cry: Korven var seg, Colan ljummen å matchen… well the whole thing smelled like yesterdays diapers!

Hade dock tur med vädret. 8)
Blue Saints...
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Fy fan säger jag! Vi måste leta målvakt! Vi kan inte köra med 2 osäkra målvakter. En stor del att vi förlora var att vi la oss efter 1-3. Visserligen tycker jag domaren ska kasta ett extra öga på 1-4 då en Frölundaspelares trycker armen upp i hjälmen på Wesslau i skottsammanganget. Men men det är bara att acceptera. Men hallå Linkan, M. Holmqvist , Danielsson och Tim Eriksson Vakna upp nu! Är väldigt besviken på dessa spelare och några till som inte presterar så mkt. En ny målvakt som är säker är ett måste sen kanske vi vågar chansa mer offensivt. Skönt med uppbehåll snart så DIF kanske kan få lite vett i sig och komma igen. Matchen mot Modo kommer bli tuff!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Blå Helgonet skrev::cry: Korven var seg, Colan ljummen å matchen… well the whole thing smelled like yesterdays diapers!

Hade dock tur med vädret. 8)
Önskar jag mognat & kunde ta såna här förluster med en klackspark
(finns ju trots allt andra saker i livet som är "Riktigt" tråkiga).
MEN.....en sån här torsk sabbar hela jävla helgen

Här har man gått & väntat ut korpserien i fotboll där DIF uppträtt lojt, viljelöst & helt utan linjer en hel säsong & tänkt....snart, snart drar hockeyn igång.

& så nu denna total kollaps.
Som en dålig dröm
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar