Linköping HC - Djurgårdens IF, 14/8 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:
DIF_Soldier skrev:Varför jag går på hockeyn istället för korpfotboll är mycket enkelt - Har man förnedrat skölden så som DIF Fotboll gjort i och med att vara ett köpelag och där spelarna dessutom saknar kämpaglöd och hjärta för klubben så är det fan inget riktigt Djurgården. Hockeylaget kanske inte vinner lika ofta, men nog kan man lita på att det alltid finns spelare som kämpar, oavsett resultat.

Det kanske låter konstigt för vissa av er men för mig är inställning hos ett lag allt. Vinst är inte lika viktigt. Faktiskt så är det så jag känner.

När jag ser DIF Hockey ser jag ett gäng som i grund och botten är Djurgårdare, som har växt upp med och i vissa fall dedikerat sitt liv åt Djurgården. Ett gäng där vissa spelare aldrig skulle kunna tänka sig ett annat lag.

När jag ser DIF Fotboll ser jag tyvärr ett gäng inköpta sk. stjärnor som inte spelar med hjärta utan som spelar så länge en fet lönecheck finns att hämta ut. Jag ser ett lag som vi, likt hockeyns LHC, viftar med feta sedelbuntar och snor landets nyutvecklade talanger (Näfver, Oremo) från lag som saknar lika stort ekonomiskt stöd. DIF Fotboll har blivit det vi i hockeyn hatar.

Visst, hade DIF Hockeys ekonomi sett bättre ut hade vi nog gjort likadant som fotbollen. Nästan. Det är en väsentlig sak som skiljer - oavsett hur mycket pengar hockeylaget hovar in så kan man alltid lita på att juniorerna alltid får en ärlig chans. Att vara i toppen när det gäller att utveckla unga, svenska talanger är lika viktigt som ett SM-guld i min mening.

Jag drar absolut inte alla under en kam här - Johannesson, Jonson och kanske även Dembo är riktiga Djurgårdare, resten har mycket, och då menar jag mycket, kvar att bevisa.
Det var många rätt här ska jag säga.
Mycket bra sammanfattat!

& det 3 "riktiga" Djurgårdarna som du nämner har mycket riktigt slitit hund i år.
Men just i det 3 namnen ligger också DIF-fotbolls problem för närvarande.
Man saknar helt det hockeylaget har, en tydlig Stockholmsprofil.
En Gambier (inget ont om sånna killar), en Ärke-Örgrytare & en Örebroare.

Sedan har jag svårt att se hur DIFs match mot Rosenborg skulle vara årets viktigaste.
Tycker DIF ska lägga allt det krut som eventuellt finns kvar på att fixa kontraktet till nästa år.
Kommande hemmamatcherna mot Gefle & Peking måste nog betäcknas som "årets viktigaste"

Kör på LHC nu!
Nog för att du inte kan något om foboll men detta inlägg var direkt korkat.

"Som det ser ut i nuläget är säsongen så gott som över för DIF. Vi har en stor grej att göra och det är att ta oss till gruppspelet i UEFA-cupen. Där ska vi lägga krutet."
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag var där igår, och jag blev inte direkt imponerad, varken av DIF eller hallen... eller ladan rättare sagt. 1 långsida, svinkallt och en analfabet i sekretariatet.

Ena riktiga bönder helt enkelt. Grädden på moset var ändå musiken i hallen. Man spelade bl.a. Markoolio och Björn Skifs, men det absolut bästa var när Rednex och Mupparnas temasång började eka i högtalarna :D.

Machen var ett jävla skämt långa stunder. LHC hade lekstuga med oss och Wesslau fick göra en hel del räddningar. Trots det är jag inte nöjd med hans insats då han släppte alldeles för många returer. Dessutom skulle han nog ha tagit två av målen.

Ett annat, mycket stort minus är tyvärr att Ragge är för långsam. Han hängde inte med, helt enkelt. Frågan är om han nånsin kommer göra det.

Vi gick bort oss massvis med gånger, och ni förstår själva hur illa det var när Linkan var sista man hem när 4-1 slank in.

Powerplayspelet var heller ingen höjdare. Likt förra säsongen är det ingen som vågar ta skott. LHC ställde upp på egen blå och vi cirklade runt med pucken i neutral zon. Printz var den enda som sköt när han fick chansen. Tycker för övrigt att Printz gjorde en okej insats överlag.

Men vi har ändå en del saker att glädjas åt. Niklas Andersson, killen som alla tvivlat på, var enligt mig lagets bästa spelare igår. Han hade god puckkontroll, var lugn i defensiven och tog för sig offensivt. Mycket bra match av Niklas. Rätt person att få göra lagets enda mål.

Jimpa smällde på och jobbade som vanligt, men inget utöver det vanliga.

Holmqvist och Tim försökte, men fick aldrig riktigt till det. Linkan gjorde en del finesser, annars var han ganska lam.

Avsaknaden av Timmy Pettersson var stor, det märktes. Han hade behövts. En rejäl uppryknig i samtliga lagdelar behövs, för det var långt ifrån elitseriens bästa anfallspel man fick bevittna. Förhoppningsvis blir det bättre när Figge och Schneider ansluter.
Säg den glädje som varar
janne08

Inlägg av janne08 »

DIF_Soldier skrev:Jag var där igår, och jag blev inte direkt imponerad, varken av DIF eller hallen... eller ladan rättare sagt. 1 långsida, svinkallt och en analfabet i sekretariatet.

Ena riktiga bönder helt enkelt. Grädden på moset var ändå musiken i hallen. Man spelade bl.a. Markoolio och Björn Skifs, men det absolut bästa var när Rednex och Mupparnas temasång började eka i högtalarna :D.

Machen var ett jävla skämt långa stunder. LHC hade lekstuga med oss och Wesslau fick göra en hel del räddningar. Trots det är jag inte nöjd med hans insats då han släppte alldeles för många returer. Dessutom skulle han nog ha tagit två av målen.

Ett annat, mycket stort minus är tyvärr att Ragge är för långsam. Han hängde inte med, helt enkelt. Frågan är om han nånsin kommer göra det.

Vi gick bort oss massvis med gånger, och ni förstår själva hur illa det var när Linkan var sista man hem när 4-1 slank in.

Powerplayspelet var heller ingen höjdare. Likt förra säsongen är det ingen som vågar ta skott. LHC ställde upp på egen blå och vi cirklade runt med pucken i neutral zon. Printz var den enda som sköt när han fick chansen. Tycker för övrigt att Printz gjorde en okej insats överlag.

Men vi har ändå en del saker att glädjas åt. Niklas Andersson, killen som alla tvivlat på, var enligt mig lagets bästa spelare igår. Han hade god puckkontroll, var lugn i defensiven och tog för sig offensivt. Mycket bra match av Niklas. Rätt person att få göra lagets enda mål.

Jimpa smällde på och jobbade som vanligt, men inget utöver det vanliga.

Holmqvist och Tim försökte, men fick aldrig riktigt till det. Linkan gjorde en del finesser, annars var han ganska lam.

Avsaknaden av Timmy Pettersson var stor, det märktes. Han hade behövts. En rejäl uppryknig i samtliga lagdelar behövs, för det var långt ifrån elitseriens bästa anfallspel man fick bevittna. Förhoppningsvis blir det bättre när Figge och Schneider ansluter.

Jag tycker du fick ihop en rätt bra sammanfattning av matchen, det riktigt lös träningsmatch. Under en kort period i början av andra smällde Dif på rättbra. Men jag tror att vi redan till nästa vecka på hovet kommer å se en skäpning.

Ps Hamburgarna fick köpas utanför hallen........
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

ja tycker det här med nordic trophy är onödigt.... för många matcher som johansson själv sa. plus att de kostar pengar som vi ger bort till lhc lr nått .. och sen nu så har vi fått skador oxå de är riktigt onödigt att dra på sig det på en träningsmatch.
DIF <3
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Lhc 15-åriga huliganer med överarmar som spagetthi körde återigen 5/10 mot en. Sen kom det ännu fler, sen kom polisen och lhcarna fick byta plats.

Hörde lite smårykten om att de hoppade på en DIFare (samma?) även efter matchen då han stod och väntade på bussen.

Matchen skiter jag i att kommentera, mer än att andra perioden var hyfsad. Wesslau imponerade på mig, trots misstaget på första målet.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Crashmash skrev:Lhc 15-åriga huliganer med överarmar som spagetthi körde återigen 5/10 mot en. Sen kom det ännu fler, sen kom polisen och lhcarna fick byta plats.

Hörde lite smårykten om att de hoppade på en DIFare (samma?) även efter matchen då han stod och väntade på bussen.

Matchen skiter jag i att kommentera, mer än att andra perioden var hyfsad. Wesslau imponerade på mig, trots misstaget på första målet.
Folk som klagar på DFG gör inte det längre efter att de gjort slut på lhc's otroligt äckliga och fega lilla skitfirma.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Kontakt:

Inlägg av Back to the good old days »

Emil svelander skrev:
Crashmash skrev:Lhc 15-åriga huliganer med överarmar som spagetthi körde återigen 5/10 mot en. Sen kom det ännu fler, sen kom polisen och lhcarna fick byta plats.

Folk som klagar på DFG gör inte det längre efter att de gjort slut på lhc's otroligt äckliga och fega lilla skitfirma.
Emil... Är du också en sån där internet-wannabee-dfg???

Patetiskt!!!
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Back to the good old days skrev:
Emil svelander skrev:

Emil... Äer du också en sån där internet-wannabee-dfg???
Nej. Varför skulle jag vara det? Var i mitt inlägg ser du en antydan till det?
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Kontakt:

Jag bara undrar. Ditt inlägg gör faktiskt att man kan se en antydan till lite idoldyrkan i det...
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Back to the good old days skrev:Jag bara undrar. Ditt inlägg gör faktiskt att man kan se en antydan till lite idoldyrkan i det...
Bara för att man inte hatar dem, måste man då ha dem som idoler? Vakna!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Kontakt:

Emil svelander skrev:
Back to the good old days skrev:Jag bara undrar. Ditt inlägg gör faktiskt att man kan se en antydan till lite idoldyrkan i det...
Ingen har sagt något om att hata! Bara det faktum att dfg har en våldsideologi som borde få varje normalt fundat person att backa, säger ju sitt.
.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Back to the good old days skrev:
Emil svelander skrev:
Ingen har sagt något om att hata! Bara det faktum att dfg har en våldsideologi som borde få varje normalt fundat person att backa, säger ju sitt.
Jag står inte bakom våld. Men i detta fall tycker jag det är läge att visa att man inte ger sig på Djurgårdare ostraffat.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Kontakt:

Emil svelander skrev:Jag står inte bakom våld. Men i detta fall tycker jag det är läge att visa att man inte ger sig på Djurgårdare ostraffat.
Jaha, och då ska man ge dfg sitt stöd?!
.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

på typ en timme har du skrivit 11 inlägg.... och inte många som har varit så givande-.-
DIF <3
Användarvisningsbild
Kontakt:

Hahaha... Och sedan den 10 April 2008 har du skrivit 140 inlägg utan någon större substans... Så vad menar du?
.
Skriv svar