Krig i familjen?
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Att vissa försvarar hockeystyrelsen till 100 % förstår inte jag. Visst, det har gjort mycket för DIF genom att gå in med egna pengar o.s.v., men skall man hårddra det så är nog antalet misstag många fler.
Att man inte kunnat hålla reda på ekonomin trots ''stålblad'' och liknande är mycket märkligt. Sen det här. Jacobsson må överdriva men ingen rök utan eld och jag tycker det är förkastligt OM detta stämmer.
Att man inte kunnat hålla reda på ekonomin trots ''stålblad'' och liknande är mycket märkligt. Sen det här. Jacobsson må överdriva men ingen rök utan eld och jag tycker det är förkastligt OM detta stämmer.
Diffe89 skrev:Vilket bland annat en viss Tommy J kämpat för länge...TomyMörth skrev:Andy skrev:Regelverket tillåter enbart minoritetsägande - minst 51 % måste ägas av föreningen. Så nej AEG kan inte äga 51 % i morgon, möjligen 49 %.TomyMörth skrev: Vad är det som händer? Nu kan AEG köpa upp 32% om det fortsätter i den här takten så är det 51% imorgon!
Men regelverket kommer att förmodligen att ändras 1 Januari 2009 till att privat personer kan äga mer än 51%
Hellre Tommy J som ägare än AEG/Bajen Fotboll
Re: Tommy Jacobsson har sin egen åsikt, ingen annans.
Vill bara kommentera ditt inlägg och att du hatar mig bara för att jag tycker att försäljningen av DIF Hockey är mindre bra skött och vill uttrycka mitt missnöje genom att rösta med fötterna.Damfyra skrev:Jag sitter och hatar lite just nu...
Jag har sällan blivit så förvånad över någonting i djurgårdsväg som jag blev idag, detta av några olika anledningar.
För det andra: De envetna hemisfärparen i den här tråden
Hur kan man rättfärdiga en sådan kavalkad av kritik mot några enstaka styrelseledamöter när man inte sett åtminstone två perspektiv av en diskussion, här grundar man åsikter hejvilt på Jacobssons missriktade och känslovinklade argument. "Mats Larsson med flera ligger pyrt till", "Nu betalar jag inte mitt årskort", vad fan är det för jävla missplacerad determinism. FÖRSÖK åtminstone få en gnutta koll på hur det ser ut från andra sidan floden, såg ett yttrande här inne som för mig är den absoluta definitionen för total idioti; "Tänk nu om Hammarby Fotboll tar över Djurgården Hockey", skruva på knoppen ordentligt om du vill försöka yttra dig i sådana frågor.
Skäms på er, enögda människor
Försäljningen av 10 till 15 procent är inget att hetsa upp sig för, men om det såsom framkommit handlar om att AEG även förvärvat en option att köpa 30 till 40 procent av DIF Hockey då är det en hel annan sak. Jag vet att idrott handlar allt mer om pengar, men att förvandla DIF Hockey till ett amerikanskt och delvis privatägt Disneyland utan att det får diskutaras utan att du hatar mig känns mycket märklgt.
Om AEG äger mellan 30 till 40 procent blir DIF Hockey sannolikt ett systerbolag till Hammarby Fotboll, som båda tillhör samma koncern. Om det sker finns inte längre DIF Hockey för mig. Det är nämligen inte en medlemsägd förening.
Inte för att jag är socialdemokrat, men det finns gränser i helvetet vad jag tycker är rimligt vad gäller sammanblandningen mellan idrott och kapital.
- Andy
- Säsongskort: Ja
Gärna för mig, men har har ju inte velat slanta upp tidigare.TomyMörth skrev:
Det låter lite märkligt att först göra ingenting och sedan bli oxtokig och starta inbördeskrig i vårt älskade DIF för att någon annan beslutar sig för att göra något...
DIF:s behov av kapital är ju knappast någon överaskning....
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- Diffe89
- Kontakt:
Hellre föreningen som ägare än Tommy J eller AEGTomyMörth skrev:Diffe89 skrev:Vilket bland annat en viss Tommy J kämpat för länge...TomyMörth skrev:Andy skrev:Regelverket tillåter enbart minoritetsägande - minst 51 % måste ägas av föreningen. Så nej AEG kan inte äga 51 % i morgon, möjligen 49 %.TomyMörth skrev: Vad är det som händer? Nu kan AEG köpa upp 32% om det fortsätter i den här takten så är det 51% imorgon!
Men regelverket kommer att förmodligen att ändras 1 Januari 2009 till att privat personer kan äga mer än 51%
-
- Diffe89
- Kontakt:
Vet inte om du syftar på mig Emil men jag har inte försökt att försvara hockeystyrelsen till 100%. Däremot tror jag inte att det fanns något större val. Det känns som att om vi anpassat laget helt efter ekonomin utan att "chansa" på bättre publiksiffror så hade vi åkt ur för längesen. Christopher Thörn hade väl varit vår största stjärna.
Men ekonomi handlar trots allt om att balansera utgifter och intäkter. Har man väldigt få intäkter måste man ta bort utgifter. Det har man uppenbarligen inte gjort, annars skulle inte AEG behövas.
Men ekonomi handlar trots allt om att balansera utgifter och intäkter. Har man väldigt få intäkter måste man ta bort utgifter. Det har man uppenbarligen inte gjort, annars skulle inte AEG behövas.
Andy skrev:Gärna för mig, men har har ju inte velat slanta upp tidigare.TomyMörth skrev:
Det låter lite märkligt att först göra ingenting och sedan bli oxtokig och starta inbördeskrig i vårt älskade DIF för att någon annan beslutar sig för att göra något...
DIF:s behov av kapital är ju knappast någon överaskning....
Vad jag har förstått så är det ingen i DIF Hockey som har frågat fotbollen om hjälp! man har alltid sagt att vi löser det nästa år från hockeyns sida! Eller som spanjorerna sägar "manjana manjana" Men i och med att DIF förlovar sig med AEG/Bajen Fotboll kan det bli problem för fotbollen med ny Arena! Därför är Jacobson skogstokig! (Inte bara han)
- Diffe89
- Kontakt:
Ärligt talat, är det någon som tror att Tommy J m.fl. gått in med lika mycket pengar, eller mer? Det hade dessutom bara varit konstgjord andning. Uppenbarligen så tror hockeystyrelsen nu att man kan förbättra sin arenasituation, vilket är nyckeln för verksamheten. Att Tommy sen snackar om en kombinationsarena med både hockey och fotboll är ju rent ut sagt pinsamt. Hur lång tid tror han och ni andra det tar att få klartecken för en sådan arena? Det går ju inte ens att bygga en vanlig fotbollsarena som det är nu. DIF Hockey hade varit nere i tvåan innan en arena för både hockeyn och fotbollen varit klar.
EDIT: Sen så har styrelsen aldrig velat be fans och andra DIF-sektioner om hjälp, antagligen för att man vill lösa sina egna problem. Visst, det kanske inte är bra. Men om Tommy J verkligen velat rädda hockeyn (och nog fan har han insyn i att den behöver räddas), kunde han då inte ha hört av sig själv?
EDIT: Sen så har styrelsen aldrig velat be fans och andra DIF-sektioner om hjälp, antagligen för att man vill lösa sina egna problem. Visst, det kanske inte är bra. Men om Tommy J verkligen velat rädda hockeyn (och nog fan har han insyn i att den behöver räddas), kunde han då inte ha hört av sig själv?
Diffe89 skrev:Ärligt talat, är det någon som tror att Tommy J m.fl. gått in med lika mycket pengar, eller mer? Det hade dessutom bara varit konstgjord andning. Uppenbarligen så tror hockeystyrelsen nu att man kan förbättra sin arenasituation, vilket är nyckeln för verksamheten. Att Tommy sen snackar om en kombinationsarena med både hockey och fotboll är ju rent ut sagt pinsamt. Hur lång tid tror han och ni andra det tar att få klartecken för en sådan arena? Det går ju inte ens att bygga en vanlig fotbollsarena som det är nu. DIF Hockey hade varit nere i tvåan innan en arena för både hockeyn och fotbollen varit klar.
Det funkar ju inte så att Tommy J ringer upp till DIF och skickar en check in blanco och skriver fyll i vad ni behöver! Det handlar om att styrelsen i DIF Hockey skulle ha bett om hjälp! Förra gången DIF Hockey skulle ut på börsen skickade man prospekt och möjlighet att teckna sig i DIF Aktien!
Det har inte hänt den här gången! Varför?
- Emil Svelander
Till er som snackar om att inte förlänga säsonskort och bojkotta DIF Hockey o.s.v. ställer jag denna fråga: Hur mycket Djurgårdare är ni egentligen? Detta är förjävligt och förkastligt på samma gång. MEN det är nu vi skall stå upp. Det är nu vi ska visa att vi är Djurgårdare och inte gnagare, bajare eller nåt annat jävla skit.
Vi ska självklart få visa vårt missnöje mot det här. Men det gör man inte genom att vända föreningen man älskar ryggen. Hur roligt tror ni det skulle vara, när DIF lirar i ettan, att ha på samvetet att man bojkottade föreningen när det var som svårast...
Stå upp, om ni älskar DIF!
Vi ska självklart få visa vårt missnöje mot det här. Men det gör man inte genom att vända föreningen man älskar ryggen. Hur roligt tror ni det skulle vara, när DIF lirar i ettan, att ha på samvetet att man bojkottade föreningen när det var som svårast...
Emil svelander skrev:
Till er som snackar om att inte förlänga säsonskort och bojkotta DIF Hockey o.s.v. ställer jag denna fråga: Hur mycket Djurgårdare är ni egentligen? Detta är förjävligt och förkastligt på samma gång. MEN det är nu vi skall stå upp. Det är nu vi ska visa att vi är Djurgårdare och inte gnagare, bajare eller nåt annat jävla skit.
Helt rätt! Bättre att agera och avsätta DIF Hockeys styrelse när nästa styrelsemöte är!
Helt rätt! Bättre att agera och avsätta DIF Hockeys styrelse när nästa styrelsemöte är!
Håller med, om ni är missnöjda så passa på att klaga på mötet ikväll!Emil svelander skrev:Till er som snackar om att inte förlänga säsonskort och bojkotta DIF Hockey o.s.v. ställer jag denna fråga: Hur mycket Djurgårdare är ni egentligen? Detta är förjävligt och förkastligt på samma gång. MEN det är nu vi skall stå upp. Det är nu vi ska visa att vi är Djurgårdare och inte gnagare, bajare eller nåt annat jävla skit.
Skita i att gå på matcher osv leder ju bara till att de går sämre för klubben man älskar, plus att man inte får se dom spela.
Jag hoppas en hel del klarnas upp under kvällens möte..
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.