Stoppa Läkktarvåldet!!
Men hallå..
Kort och gott snackar vi ju om de tre bokstäverna här.
Saken är bara den att det oftast inte riktigt är funtade som oss supportrar, verkar som om vissa tror att man går och snackar vett med dessa människor när det hettar till. Det funkar inte så.
Vi får betala priset av att ha ett lag i högsta fotbollsdivisionen och när gnaget går i ide så "pucklar de på" (jag vet.. men vad ska man kalla det?) de lag som vi bortasatsar emot.
De som har slagits inne på en arena har ingenting på en hockeymatch att göra, de får gärna göra upp i Humlan eller på torget i Karlstad istället.
Det är då landsortslagens naiva arrangemang kommer in i bilden, de har aldrig varit med om det som är vardag vid högriskmatcher för oss stockholmare. Där kanske vi har ett ansvar, vet de inte vad 2+3 är så får vi väl lära dem det. Är de så jävla korkade så föreslår jag att Järlefelt och säkerhetsansvariga sammankallar till ett möte efter säsongen med samliga 11 andra elitserielag.
Det är min bestämda åsikt.
Edit: SSK har ju för vana att hantera idioter så de har faktiskt löst problemet lika snyggt som vi. Enligt mig så är nya Scaniarinken ett litet mästerverk och ett skolexempel på en bra hockeyarena. Där är det bara att gratta SSK.
Kort och gott snackar vi ju om de tre bokstäverna här.
Saken är bara den att det oftast inte riktigt är funtade som oss supportrar, verkar som om vissa tror att man går och snackar vett med dessa människor när det hettar till. Det funkar inte så.
Vi får betala priset av att ha ett lag i högsta fotbollsdivisionen och när gnaget går i ide så "pucklar de på" (jag vet.. men vad ska man kalla det?) de lag som vi bortasatsar emot.
De som har slagits inne på en arena har ingenting på en hockeymatch att göra, de får gärna göra upp i Humlan eller på torget i Karlstad istället.
Det är då landsortslagens naiva arrangemang kommer in i bilden, de har aldrig varit med om det som är vardag vid högriskmatcher för oss stockholmare. Där kanske vi har ett ansvar, vet de inte vad 2+3 är så får vi väl lära dem det. Är de så jävla korkade så föreslår jag att Järlefelt och säkerhetsansvariga sammankallar till ett möte efter säsongen med samliga 11 andra elitserielag.
Det är min bestämda åsikt.
Edit: SSK har ju för vana att hantera idioter så de har faktiskt löst problemet lika snyggt som vi. Enligt mig så är nya Scaniarinken ett litet mästerverk och ett skolexempel på en bra hockeyarena. Där är det bara att gratta SSK.
Senast redigerad av odburt den 2007-12-19 18:32:57, redigerad totalt 1 gånger.
- Jack Daniel
- Jack Daniel
odburt skrev:Nja, nu gör du en skarp gräns luddigare...Jack Daniel skrev:Alla som älskar Djurgår'n är varmt välkomna på matcherna - bara de sköter sig!
Om jag påstår att jag älskar DIF, men att jag är där för att t.ex. kasta pil mot HiV-klacken, är jag då välkommen?
Alla som älskar Djurgår'n är varmt välkomna på matcherna - bara de sköter sig!
"Kasta pil mot Hvklacken" tillhör nog inte kategorin "att sköta sig".odburt skrev:Nja, nu gör du en skarp gräns luddigare...Jack Daniel skrev:Alla som älskar Djurgår'n är varmt välkomna på matcherna - bara de sköter sig!
Om jag påstår att jag älskar DIF, men att jag är där för att t.ex. kasta pil mot HiV-klacken, är jag då välkommen?
- blårandigt
- Säsongskort: Ja
Vad är problemet? Det händer väl i alla STORA klackar...?odburt skrev:Det är precis det som hände i Karlstad och det är det jag är förbannad över. Resten var ju väntat.blårandigt skrev:Vi ska vara glada att vi inte slåss mot varandra, i bajen fotboll så händer de ofta att "gängen" slåss mot varandra, då syftar jag inte på kgb utan dom andra klack orgisinationerna.
Re: Klackvåld
FEFF_DIF skrev:Jag fattar inte att de går på matcherna bara för att slåss å hålla på, man går vell på hockey för att se inte slåss då kan de gå ut på gatorna å slåss lika gärnaeller har ja inte rätt
haha

Djuuuuuuuuuuuuu