Målvaktsfrågan

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Vad händer om Larsson tidigt går sönder, Ridderwall håller inte alls elitserieklass och defendetivt inte Owuya?

Ska man panikvärva en målvakt då likt alla andra klubbar? Jag kan hålla med, satsa på EN ung målvakt, inte två.

Men snälla, överraska mig!
Saknar Kung Wikegård!
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Du kan väl åtminstone ge Ridderwall en chans och visa vad han kan, jag tror stenhårt på honom han hade bäst räddingsprocent av alla målvakter i J-20 slutspelet, till och med bättre än Gistedt som spelar just i elitserien.

Owuya kommer bli hur bra som helst bara han bestämmer sig för det, han rankas som en av dem absolut bästa målvakterna i Europa i sin ålder.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Rolf Wahainen lämnar sin tyska klubb efter totalt tvåsäsonger. Kanske vore en bra back-up för vårat unga målvaktspar och det skulle kännas tryggare med honom där bak.!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=241
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

Christopher J skrev:Rolf Wahainen lämnar sin tyska klubb efter totalt tvåsäsonger. Kanske vore en bra back-up för vårat unga målvaktspar och det skulle kännas tryggare med honom där bak.!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=241
1) Tycker du att det verkar intelligent att värva en fjärde målvakt?
2) Har du läst om Wanhainen i Expressen? Då kanske du noterade att han kommer att sluta med ishockeyn.

Tänk först - skriv sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Visst är det bra att vi satsar på yngre lovande, men OM de börjar svikta så är det kört.

Som jag ser det blir det kvalserien eller slutspel nästa år.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Äh, det här går fint. Larsson står 30-40 matcher och Lill-Riddarn står resten. Owuya kan få göra något inhopp mot Färjestad eller något annat skitlag. :)
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Enbom skrev:Äh, det här går fint. Larsson står 30-40 matcher och Lill-Riddarn står resten. Owuya kan få göra något inhopp mot Färjestad eller något annat skitlag. :)

Haha....Klock(Rehn)t!
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Är detta ”vår” Patrik Hofbauer?
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

japp det är det. bättre vid sidan om isen än på.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Någon som minns om Larsson var ur form i januari? Var det då han missade en match på grund av att han missade flyget?

Kan det ha samband med hans kamrat som tragiskt dog i en skoterolycka och som han nu hedrar med ett motiv på sin mask?
http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... -pa-masken

En död vän kan man aldrig glömma, men hoppas han försöker bearbeta det nu och göra en riktigt bra säsong. Något jag inte tvivlar på att han gör.
Mirdad
Kontakt:

Inlägg av Mirdad »

Larsson äger
Djurgården äger!!!
Jag kör hockey i Spånga Hockey
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Mirdad skrev:Larsson äger
Öhm? Tack för ignore-funktionen. Försök skriva lite mer givande inlägg, som varför just Larsson äger?
Bodda

Inlägg av Bodda »

Det är lugnt, spelat med Riddarn, varit själv en "elit" målis så jag vet vad han går för, angående "danne" så är det coolt. han var rätt stabil förra året, han var ung etc etc han är det fortfarande, vad säger ni om han är grym om 3 år vill ni fort. byta bort honom? mitt svar är nej, låt oss bygga upp vårat lag från grunden istället!

//Bodda
DJURGÅRDENS IF STOCKHOLM
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Målvaktssidan är lite obehaglig inför kommande säsong. Visst kan man vara positiv och se talangen som finns, och de sköna "lirarna" men det är ändå fakta att alla tre är orutinerade och en del av orutinens baksida är OJÄMNHETEN.
NervoO

Den oprövade junioren

Inlägg av NervoO »

Vi har ju en rappare med talfel som 3:e målvakt med vanan inne att göra bort sig:

(säkert sett den förr men tåls att se igen)

Kan vara underhållande i omklädningsrummet vilket ger god stämmning till laget, kepp it up! - Mark in the MF park!
Skriv svar