Vi vill ha Challe kvar!
hr1,
Jag har inte koll på reglerna men i den internationella fotbollen får man ju skriva kontrakt med ny klubb när det återstår 6 månader av kontraktet.
Antar att nåt liknande gäller i ishockeyn också, fast när kortare tid återstår då. Roger Melin var ju klar för Färjestad i liknande läge förra säsongen. Detta verkar vara relativt vanligt men det är kanske inte alltid det kommer ut till pressen.
Jag har inte koll på reglerna men i den internationella fotbollen får man ju skriva kontrakt med ny klubb när det återstår 6 månader av kontraktet.
Antar att nåt liknande gäller i ishockeyn också, fast när kortare tid återstår då. Roger Melin var ju klar för Färjestad i liknande läge förra säsongen. Detta verkar vara relativt vanligt men det är kanske inte alltid det kommer ut till pressen.
- Original Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Klart å klart, det har stått i Aftonbladet, sanningens högborg!Andy skrev:Då var det klart då och klubbledningen har fortfarande inte ens kommenterat, det är svagt, riktigt svagt.
Självklart måste vi inse att komersialiseringen gått långt och att tränare och spelare är yrkesmän på en galen och snabbrörlig marknad, men vi talar om Challe och ingen annan, dessutom en Challe som för en vecka sedan snackade om att "DIF var den enda". Självklart kan han inte stå kvar i båset efter ett sånt svek!
Sju sorters apa!

Det står inne på jarnkaminernas hemsida i en nyhet från aftonbladet att Challe ska skriva på för timrå efter sässen.
fattar inte varfr, han har väll ingeting i sundsvall som han har hafft här nere??
Och jag fattar inte att han flyttar dit om han ällskar den stora klacken som vi annordnat 2 år i rad???
Men en sak vet jag...Jag kommer sakna honnom
fattar inte varfr, han har väll ingeting i sundsvall som han har hafft här nere??
Och jag fattar inte att han flyttar dit om han ällskar den stora klacken som vi annordnat 2 år i rad???
Men en sak vet jag...Jag kommer sakna honnom

Klockrent initiativ!Madferit skrev:Om jag inte måste jobba ihjäl mig i kväll skall jag låta tillverka en banderoll
"Challe - Vi kräver svar"
Jag hade planer på att skapa en banderoll för att hylla Linkan, men eftersom det brister i både tid och material så blir det dessvärre tufft.
Om Challe går till Timrå så är det inte annat än rent och skärt bedrägeri!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Aftonbladet blåser upp minsta lilla grej. Ni måste tänka på att i den artikeln som alla läst finns inga som helst svar från Challe själv. Det är trots allt han som har håller i matchbollen. Om det nu är sant som de skriver så skall alla tanktegångar kring #2 i taket (igen) utebli! Jag vet inte hur ni känner, men för mig är det svek.
Men som sagt - inget är klart förrän Challe säger att det är det.
Säg den glädje som varar
Att Challe INTE säger att det INTE är klart kan klassas som att han säger att det är klart, fast han inget sagt, är du med?DIF_Soldier skrev:Aftonbladet blåser upp minsta lilla grej. Ni måste tänka på att i den artikeln som alla läst finns inga som helst svar från Challe själv. Det är trots allt han som har håller i matchbollen. Om det nu är sant som de skriver så skall alla tanktegångar kring #2 i taket (igen) utebli! Jag vet inte hur ni känner, men för mig är det svek.
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Så sent som för någon vecka sen sade han ju iofs att det inte var aktuellt och att han höll på att förhandla med DIF.Madferit skrev:Att Challe INTE säger att det INTE är klart kan klassas som att han säger att det är klart, fast han inget sagt, är du med?DIF_Soldier skrev:Aftonbladet blåser upp minsta lilla grej. Ni måste tänka på att i den artikeln som alla läst finns inga som helst svar från Challe själv. Det är trots allt han som har håller i matchbollen. Om det nu är sant som de skriver så skall alla tanktegångar kring #2 i taket (igen) utebli! Jag vet inte hur ni känner, men för mig är det svek.
-
Det är så j__vla tråkigt att det kommer ut innan säsongen är över. Challe får göra vad han vill, men man vill liksom inte veta att han planerar flytt, letar lägenhet eller har huvudet nån helt annanstans nu när det är så fruktansvärt viktigt läge!
Jag vet att han är proffsig och kommer ge allt, men han är bara människa som vi andra. Klart som fan att han kommer tappa fokus.
(Jag har inga synpunkter på hans flytt annars. Han får leva sitt liv som han vill och söka nya utmaningar efter eget huvud. Men tajmingen...)
Jag vet att han är proffsig och kommer ge allt, men han är bara människa som vi andra. Klart som fan att han kommer tappa fokus.
(Jag har inga synpunkter på hans flytt annars. Han får leva sitt liv som han vill och söka nya utmaningar efter eget huvud. Men tajmingen...)
Om det är sant så är challe den största pajasen som någonsin varit i globen (då även fbk inräknat). Sir Charles kan inte fatta vad det betyder om han skriver på för timrå, han kommer att bli av med sin adlighet, sin heder och sina vänner inom DIF-familjen. Och frågan är om Challe vet vad han sa i sportbaren i lördags ? "jag förhandlar bara med DIF" ...
MEN om det inte är sant så är det så som vi alla befarat en lång tid... BAJENBLASKAN aftonbladet har ingen trovärdighet alls och kommer aldrig att få, och nu hatar man bög-lasse ännu mer.
AVGÅ AFTONBLADET !!!
MEN om det inte är sant så är det så som vi alla befarat en lång tid... BAJENBLASKAN aftonbladet har ingen trovärdighet alls och kommer aldrig att få, och nu hatar man bög-lasse ännu mer.
AVGÅ AFTONBLADET !!!
-
Marie Hallman på Sthlm City skrev...
Challe och Timrå vs Djurgården
Nu är ryktet uppe på tapeten igen.
Eller ryktet, Sportbladet slår ju fast att det är klart att tidningens travexpert, tillika Djurgårdstränaren Challe Berglund är klar för Timrå nästa säsong.
Klart vi på City slog ännu en koll till Challe i ämnet.
Och ännu en gång fick ett "nej, nej, stämmer inte" till svar.
Så här sa Djurgårdstränaren i dag(onsdag) eftermiddag:
" Är det sant att du är klar för Timrå?
- Nej, det är det inte. Jag har haft en kontakt med klubben nu. De har hört av sig till mig. Men mer än så är det inte.
Har du börjat förhandla med dem?
- Förhandla med dem? Nej, det gör jag inte. Och det står tydligen att vi ska bo i vår sommarstuga på Alnö, men den ligger på en annan ö och har ju inte ens el. Bara det visar väl vilken sanning det finns i det där.
Men du har haft en kontakt med Timrå?
– Ja, men inte mer än att de visat intresse. Vi har INTE inlett några förhandlingar.
Hur är läget gentemot Djurgården då?
– Vi snackar.
Snackar?
– Ja, vi för fortfarande de diskussioner som vi började med i början av förra veckan. Så de snackar jag fortfarande med, avslutar Challe."
Challe och Timrå vs Djurgården
Nu är ryktet uppe på tapeten igen.
Eller ryktet, Sportbladet slår ju fast att det är klart att tidningens travexpert, tillika Djurgårdstränaren Challe Berglund är klar för Timrå nästa säsong.
Klart vi på City slog ännu en koll till Challe i ämnet.
Och ännu en gång fick ett "nej, nej, stämmer inte" till svar.
Så här sa Djurgårdstränaren i dag(onsdag) eftermiddag:
" Är det sant att du är klar för Timrå?
- Nej, det är det inte. Jag har haft en kontakt med klubben nu. De har hört av sig till mig. Men mer än så är det inte.
Har du börjat förhandla med dem?
- Förhandla med dem? Nej, det gör jag inte. Och det står tydligen att vi ska bo i vår sommarstuga på Alnö, men den ligger på en annan ö och har ju inte ens el. Bara det visar väl vilken sanning det finns i det där.
Men du har haft en kontakt med Timrå?
– Ja, men inte mer än att de visat intresse. Vi har INTE inlett några förhandlingar.
Hur är läget gentemot Djurgården då?
– Vi snackar.
Snackar?
– Ja, vi för fortfarande de diskussioner som vi började med i början av förra veckan. Så de snackar jag fortfarande med, avslutar Challe."