Liwing och Nicklas Petade!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Wikegård tycker till om Liwing....http://www.wikegard.se/
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

pekka21 skrev:Wikegård tycker till om Liwing....http://www.wikegard.se/
Wiken är (som vanligt) lite väl hård mot Jonas, även om jag i sak håller med om vad han skriver. Det som sägs i laget, stannar i laget.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ronnie gör sitt jobb, killen hart aldrig varit snabb på rören, men han står rätt och plockar bort sin spelare. Han har inte heller varit någon skytt av klass. Däremot sköter han sina defensiva uyppgifter suveränt och går alltid in med rätt attityd. Är inte ofta rädd när Ronnie är i försvarspostion.

Liwing känns dock allt annat än stabil. Fladdrar med pucken, osäkra passningar, med hög felprocent. Dessutom skall han visst vara en spelande back som får mycket tid i PP. Likväl tycker inte jag att han prodcucerar i den utsträckning han borde, om han nu är med för sin spelskicklighet.

Då killen inte producerar finns det egentligen inget utrymme för honom för han är inte den fysiska spelare som tar bort sin gubbe direkt och alltid gör sitt jobb även om allt annat inte funkar perfekt. I detta fall är Liwing lite som Dragan. Går det bra går det bra, men bottennappen kan samtdigt bli avgrundsdjupa.

Om jag finge plocka ut 6 backar finns inte Liwing med i denna skara den saken är säker. Det gör för övrigt inte heller Lindman som visst värvades som en superspelare enligt Garpen och Co.

Att sedan gå in och kritisera Tompa Johansson tyder bara på urusla hockeykunskaper. Då killen var borta från spel vann vi inte en enda match. När han sedan kom tillbaka började vi återigen ta poäng. KLarar man inte av att se detta tydliga samband kan det nog vara läge att införskaffa ett par glasögon.

Det känns tyvärr som att flera skribenter här inne har dragit på sig "Wikegårds symptomet". Bara för att en tränare eller spelare syn lite mer än de andra behöver det inte nödvändigvis göra honom till en bättre ledare / spelare. Ofta är det snarast så att de so jobbar i det tysta är de verkliga stjärnorna.

Däremot håller jag med om att Kuivasto bör bytas ut mot en mittback modell snabbare, men det är en helt annan historia.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:Ronnie gör sitt jobb, killen hart aldrig varit snabb på rören, men han står rätt och plockar bort sin spelare. Han har inte heller varit någon skytt av klass. Däremot sköter han sina defensiva uyppgifter suveränt och går alltid in med rätt attityd. Är inte ofta rädd när Ronnie är i försvarspostion.

Liwing känns dock allt annat än stabil. Fladdrar med pucken, osäkra passningar, med hög felprocent. Dessutom skall han visst vara en spelande back som får mycket tid i PP. Likväl tycker inte jag att han prodcucerar i den utsträckning han borde, om han nu är med för sin spelskicklighet.

Då killen inte producerar finns det egentligen inget utrymme för honom för han är inte den fysiska spelare som tar bort sin gubbe direkt och alltid gör sitt jobb även om allt annat inte funkar perfekt. I detta fall är Liwing lite som Dragan. Går det bra går det bra, men bottennappen kan samtdigt bli avgrundsdjupa.

Om jag finge plocka ut 6 backar finns inte Liwing med i denna skara den saken är säker. Det gör för övrigt inte heller Lindman som visst värvades som en superspelare enligt Garpen och Co.

Att sedan gå in och kritisera Tompa Johansson tyder bara på urusla hockeykunskaper. Då killen var borta från spel vann vi inte en enda match. När han sedan kom tillbaka började vi återigen ta poäng. KLarar man inte av att se detta tydliga samband kan det nog vara läge att införskaffa ett par glasögon.

Det känns tyvärr som att flera skribenter här inne har dragit på sig "Wikegårds symptomet". Bara för att en tränare eller spelare syn lite mer än de andra behöver det inte nödvändigvis göra honom till en bättre ledare / spelare. Ofta är det snarast så att de so jobbar i det tysta är de verkliga stjärnorna.

Däremot håller jag med om att Kuivasto bör bytas ut mot en mittback modell snabbare, men det är en helt annan historia.

Kan hålla med om mycket, men inte det du skriver om Ronnie då jag inte tycker att han sköter sina defensiva uppgifter som krävs av honom, nu för tiden står han inte ens rätt, sen har han jävligt svårt att få ut pucken ur zon ( det är han iofs inte ensam om). Tackla, vet han hur man gör att det är tillåtet?

Jaja, nu tar vi Saik.......
Liwing_fan

Liwing

Inlägg av Liwing_fan »

Jo,klart man inte ska lita på pressen det är ju rätt!
Jag litar på Jonas, en schysst o blyg kille visar inga tecken tkr jag personligen på attityd problem!!!

Sen e han inte med i kväll, vadå inte platsar? Det gör han visst ..tkr han har visat sig mer i år än förra året!
DIF IN MY HEART
smurf02

Re: Liwing

Inlägg av smurf02 »

Liwing_fan skrev:Jo,klart man inte ska lita på pressen det är ju rätt!
Jag litar på Jonas, en schysst o blyg kille visar inga tecken tkr jag personligen på attityd problem!!!

Sen e han inte med i kväll, vadå inte platsar? Det gör han visst ..tkr han har visat sig mer i år än förra året!

Precis. några grabbar som jag tycker underpresterat i år är T,Johansson och R,Pettersson som dessutom är 2 ruttinerade grabbar !!!
Liwing_fan

Inlägg av Liwing_fan »

Håller med dig!!
DIF IN MY HEART
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Nu är Liwing borta i österrike. Hoppas att han lyckas bra där och lär sig mycket.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Re: ok

Inlägg av Rash »

micke_1891 skrev:Nu är Liwing borta i österrike. Hoppas att han lyckas bra där och lär sig mycket.
Förhoppningsvis får det här en Ferna-effekt när han skickades till Bolzano förr förra säsongen, han kom hem stärkt...sen drog iofs över till andra sidan atlanten så vi fick inte mycket nytta av det han lärt sig, men det är tanken som räknas.

KÄMPA LIWING, KÄMPA!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

MAP skrev:Men Liwing gör ju inga av de saker som Ronnie gör bra; tar sin gubbe, kan slå en skaplig förstapass och bra positionsspel runt kassen. Liwing är ju värvad offensivt och är han inte bra där ska han inte spela.
Helt rätt!

Ibland ser man honom göra mycket bra saker på isen och mina förhoppningar om hans kapacitet väcks till "Liw", men lika ofta räcker han inte till defensivt eller så ställer han till det offensivt.

Han måste bli väldigt mycket stabilare i sitt spel snarast, annars måste ledningen också inse att han inte är bra nog att satsa på.

Kanske kan denna utlåning göra susen, men jag ser idagsläget ingen anledning att behålla honom. Han har fått sina chanser. Ge hellre Oscar Eklund mer förtroende istället.
Affse

Inlägg av Affse »

From-Björk borde också vara aktuell. Med all respekt för att statisktik inte alltid säger sanningen så har han i varje fall +11 medan Ragnarsson har -15.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Helt rätt att låna ut Liwing efter hans snackande med pressen. :?

Bra gjort, DIF. 8)
Liwing_fan

Inlägg av Liwing_fan »

Dåligt tkr jag! Tillbaka med LIWING!!!
DIF IN MY HEART
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Challe Berglund skrev:Liwing kan bli en ny Magnus Johansson, om än inte lika bra som honom. Jag och Säcken tycker att han har potential och vi tror på honom. Vi trodde att han skulle ta för sig mer men han verkade nöjd med det han gjorde i höstas. Han måste bli tuffare och även våga skjuta mer. Jag tror han bara har skjutit tre skott i år och det är för dåligt. Förhoppningsvis blir utlåningen nyttig för honom och vi hoppas verkligen att utvecklar och tuffar till sitt spel så att han komma tillbaka till oss.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Bautabröl skrev:
Challe Berglund skrev:Liwing kan bli en ny Magnus Johansson, om än inte lika bra som honom. Jag och Säcken tycker att han har potential och vi tror på honom. Vi trodde att han skulle ta för sig mer men han verkade nöjd med det han gjorde i höstas. Han måste bli tuffare och även våga skjuta mer. Jag tror han bara har skjutit tre skott i år och det är för dåligt. Förhoppningsvis blir utlåningen nyttig för honom och vi hoppas verkligen att utvecklar och tuffar till sitt spel så att han komma tillbaka till oss.

Om han har skjutit tre skott och gjort två mål kan ju det klassas som ganska bra ..
Skriv svar