Bortaresor

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

DIFmanglarn skrev:Vill ändå passa på att tacka för en finfin och skitrolig bortaresa! Kommer absolut att åka mer med er om tillfälle ges, och visst fan ägde vi albinolejon på läktarna? :) DJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU...
Var riktigt kul, det här får göra om. In fact, vi gör det redan imorgon igen, är jag inte helt ute och cyklar har vi en plats över, ska bekräfta det under dagen bara.

Härligt att få tacka av spelarna vid bussen efter matchen!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Enligt väderprognoserna är det stor risk för snöstorm från Gävle och norrut imorgon, så vi väljer tyvärr att ställa morgondagens resa.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Dags att skaka liv i den här tråden igen.

Här är bortamatcherna som är kvar i grundserien:

30/1 Färjestads BK (b) Löfbergs Lila Arena, 19:00
Kan bli tajt och hinna till Karlstad på en vardag med tanke på jobb och plugg, men finns det intresse och snabba chaffisar så försöker vi styra upp nånting!

3/2 Skellefteå AIK (b) Skellefteå Kraft Arena, 15:00
Har hört mig för lite, verkar vara ganska svalt intresse för den här matchen trots att det är en lördag.

13/2 Brynäs IF (b) Läkerol Arena, 19:00
Klockrehn bortaresa, det är nära till Gävle och det är en tisdag matchen spelas på. Än så länge åker det 2 bilar, lite oklart hur många som ska med, men jag tror vi fyller dom 2 bilarna utan problem! PMa mig om ni inte har något annat transportmedel till matchen!

17/2 Malmö Redhawks (b) Malmö Isstadion, 15:00
Helgmatch och inte riktigt lika långt som till Skellefteå. Ni som inte kan hänga med till Gävle kanske vill hänga på ner till Skåne istället, ska iallafall försöka styra upp något dit. Finns det plats kan vi säkert plocka upp landsorts djurgårdare på vägen ner!
Edit: Troligen sista chansen att beträda Malmö Isstadion innan Percys skrytbygge ska tas i bruk!

28/2 Malmö Redhawks (b) Malmö Isstadion, 19:00
Vardag, hinner aldrig ner dit från Hufvudstaden om man inte tar ledigt.

2/3 Linköpings HC (b) Cloetta Center, 19:00
Tåg, buss, bil, cykel...spelar mindre roll hur, men ALLA ska dit!
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

JK arrangerar en bussresa till Gävle och bortamatchen mot Brynäs den 13/2. Priset är satt till 160 exklusive matchbiljett.

http://www.jarnkaminerna.nu/nyheter.asp?id=3985 för mer info.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Elias skrev:JK arrangerar en bussresa till Gävle och bortamatchen mot Brynäs den 13/2. Priset är satt till 160 exklusive matchbiljett.

http://www.jarnkaminerna.nu/nyheter.asp?id=3985 för mer info.
Så jävla rätt, härligt JK!

Vi ska ta dom gävlarna...
lilleman

bortamatcher kvar

Inlägg av lilleman »

ja alla djurgårdare! Nu ligger vi en bit från slutspelsplats. det är nu vi supportrar verkligen måste träda fram!! vi har ju några bortamatcher kvar. jag tycker vi ska satsa på att 4 st matcher som vi supportrar ska satsta på när det gäller bortamatcher. Det är helgmatchen mellan skellefteå AIK-D.I.F den 3/2. det är en tuff resa upp dit men det är en mycket viktig match.
Den andra matchen är brynäs-D.I.F den 13/2. det är inte långt att åka till gävle.
Den tredje matchen är helgmatchen mellan Malmö-D.I.F den 17/2. det är långt avstånd men det är en helgmatch. Malmö har inte alls många supportrar på sina matcher. Så om vi kan få över 250-300 pers nere i malmö så kan vi nog sjunga ut malmös supportrar och förhöppnings vis vinna själva matchen också. Jag ska också ner på den matchen. jag tar tåget ner med en polare.

Den 4 matchen är Linköping-D.I.F i den sista omgången. Kan vi fylla alla 500 biljetter vi fick kan det bli ett grymt publikstöd nere i Linköping.

Då undrar jag är det några som håller med mig om det här? Skulle va grymt kul och få ett stort publikstäd i dem här matcherna.
Användarvisningsbild
Original Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Nu är det dags att fylla sista platserna till Gävle, är 30+ uppskrivna nu och deadline är i morgon vid 12. Tvekan dödar!
Sju sorters apa!
Bild
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Rash skrev: 17/2 Malmö Redhawks (b) Malmö Isstadion, 15:00
Helgmatch och inte riktigt lika långt som till Skellefteå. Ni som inte kan hänga med till Gävle kanske vill hänga på ner till Skåne istället, ska iallafall försöka styra upp något dit. Finns det plats kan vi säkert plocka upp landsorts djurgårdare på vägen ner!
Edit: Troligen sista chansen att beträda Malmö Isstadion innan Percys skrytbygge ska tas i bruk!

Jag har redan fixat de 2 sista matcherna, men hur blir det med 17/2?
Någon bil/tåg? Ev. lite sugen att värma upp cementhörnan och reta bönderna på andra sidan plexit en gång extra.

Det finns en liten hake med Malmö Isstadion bara.
Om man som jag var senast, är rel. ensam om att stå i DIF-klacken är det lite obehagligt att ta sig ut ur istadion då 3-4 säkerhetsvakter ska stoppa 100-150 malmöfans från att panga på oss dryga stockholmare som alltid vinner när alla idiotiskt nog ska ut ur samma spärr (!!!).
Därför kan det vara schysst om man är ett gäng så man inte blir så jäkla utsatt.

Det är nämligen 5 meter emellan klackarna inne i stadion, även om det är plexi och staket emellan så uppfattas man som klart provocerande.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

odburt skrev:
Rash skrev: 17/2 Malmö Redhawks (b) Malmö Isstadion, 15:00

Jag har redan fixat de 2 sista matcherna, men hur blir det med 17/2?
Någon bil/tåg? Ev. lite sugen att värma upp cementhörnan och reta bönderna på andra sidan plexit en gång extra.

Det finns en liten hake med Malmö Isstadion bara.
Om man som jag var senast, är rel. ensam om att stå i DIF-klacken är det lite obehagligt att ta sig ut ur istadion då 3-4 säkerhetsvakter ska stoppa 100-150 malmöfans från att panga på oss dryga stockholmare som alltid vinner när alla idiotiskt nog ska ut ur samma spärr (!!!).
Därför kan det vara schysst om man är ett gäng så man inte blir så jäkla utsatt.

Det är nämligen 5 meter emellan klackarna inne i stadion, även om det är plexi och staket emellan så uppfattas man som klart provocerande.
Jodå, vi blir nog ett litet gäng som åker ner till södern för att se Isstadion en sista gång, vet dock inte riktigt hur det ser ut med platser om du är intresserad att hänga på. Jag återkommer under morgondagen när jag vet mer.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Vi har två platser kvar till en bil som ska till Malmö imorgon.
Bilen rullar från Älvsjö runt 06.00.

Om du är intresserad att hänga på, tveka inte DIF behöver allt stöd dom kan få i jakten på slutspel.

Bensinen kommer kosta ca 300:- plus matchbiljett, ca 100:-.

PMa mig snarast om du ska med.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Vi är en bil som åker till matchen mot Linköping den 2:a Mars och skulle väldigt gärna vilja ha lite sällskap! Det finns två till tre platser kvar (beroende på hur mycket ni vill trängas i baksätet).

Vi väljer att åka bil för att det kommer gå fort att ta sig hem när vi väl börjar rulla, men också om vi vill så kan vi stanna kvar utan att tänka på några tider!

Du måste skaffa din biljett till matchen själv. Läs på Järnkaminernas hemsida hur du går till väga för det!

E du intresserad? Dra iväg ett PM till mig!

Ha det bra!
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Efterlyses: Röststarka personer ur djurgårdsfalangen i Malmö Ishall 28/2 19:00. Ni som bor i sydsverige - vi ses där!

Själv tar man flyget 8)
Användarvisningsbild
DIFmanglarn

Inlägg av DIFmanglarn »

Haha, aldrig mera Malmö alltså :P Var där sist och det var ett helvete. Både ishall+"stad"+människor. Sen så tar det ungefär tusen år att åka dit och hem också.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Jag tycker att det fan är dags att skaka liv i den här tråden igen. Eller vad tycker ni? Ska vi börja diskutera bortaresan ill Ö-vik den 25/5 redan nu det tycker jag. Nån som har börjat planera nåt än.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Möter vi MoDo om 363 dagar? :)
Skriv svar