Klart det är, den matchen berör betydligt mer än mot saik.Boråsaren skrev:Pratade me Globen hotellet. Det är fler som har bokat matchen VF...!
Men det är inte första gången och tyvärr inte sista gången jk gör bort sig.
1. I stand correctedJojje skrev:1. Den "huvudanledning" som du tar upp är åt helvete då matchen mot vf går *Trumvirvel* 6/1! Hela två dagar senare och exakt lika lång tid från 5/1, dvs 1 dag.Rash skrev:Att vi får ladda en timme extra innan match är nog bara EN av flera anledningar till varför man valt att lägga storsatsningen 4/1. Huvudanledningen är nog för att matchen mot Skellefteå nästan på dagen blir en avslutning på firandet av BS/JKs 25 års jubiluem som började 5/1-06.
Om du nu tycker att valet av match för storsatsning var så dåligt, la du fram något förslag till JK innan man lanserade 1/3-kortet?
2. Det är svårt att lägga fram ett förslag till något som var hemligt, även om jag visste om detta innan det blev publikt så var det för sent för att ändra något.
Det kan bero på att det är en helgmatch och lättare för Landsortsdjurgårdare att ta sig till.Jojje skrev:Klart det är, den matchen berör betydligt mer än mot saik.Boråsaren skrev:Pratade me Globen hotellet. Det är fler som har bokat matchen VF...!
Men det är inte första gången och tyvärr inte sista gången jk gör bort sig.
Sa jag inte just att jag skiter i vilket det andra laget är? Jag hade gått på storsatsningen även om den hade varit mot VF. (Förövrigt så ska jag på den matchen också...)Jojje skrev:Matchen mot VF spelas också på Hovet.Sinkan skrev:Personligen skiter jag i vilket lag som står på andra sidan isen när det är storsatsning. Bara matchen spelas på Hovet så är jag nöjd.
Kanske inte så mycket tillfört till diskussionen med detta inlägg, men ändå...
Har det snackats om att storsatsningen skulle vara mot saik istället för vf redan förra säsongen? Redan innan man fick veta spelschemat?!Rash skrev:1. I stand corrected
2. Det har snackats om en liknande lösning sen förra säsongen, så det har varit svårt att missa. Dock kanske inte bland "normalt funtade Djurgårdare", vad vet jag.
En till fördel med vf matchen.Don_T skrev:Det kan bero på att det är en helgmatch och lättare för Landsortsdjurgårdare att ta sig till.
En match som ingår i 3XH
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=3676
Hade jag druckit, vilket jag inte gör, och vill supa mig full inför en match hade en lördagsmatch varit perfekt. Även om du går och lägger dig sent på fredagskvällen så hade du kunnat gå upp tidig förmiddag och börja ditt supande om så önskas. På torsdagar slutar folk vanligtvis mellan fyra och fem på eftermiddagarna. Då ska de ta sig till Globen/Hovet och "supa" innan matchen börjar klockan 19.00
Hehe, du är bra skön du Jojje. Tydligen var jag lite otydlig. Det jag menade var att det snackades om att ordna ett säsongskort som skulle gälla vissa utvalda matcher. När jag tänker efter så ordnade man väl ett biljettpaket till de resterande hemmamatcherna efter jubileumsfirandet. Minnet är bra men kort.Jojje skrev:Har det snackats om att storsatsningen skulle vara mot saik istället för vf redan förra säsongen? Redan innan man fick veta spelschemat?!Rash skrev:1. I stand corrected
2. Det har snackats om en liknande lösning sen förra säsongen, så det har varit svårt att missa. Dock kanske inte bland "normalt funtade Djurgårdare", vad vet jag.
Snacka om att du gör självmål på självmål.
Det är inte tredjedelskortet som jag har synpunkter på, utan valet av match att storsatsa på.
För att besvara det du säger sist "Vad vet jag" så är svaret, inte mycket.