Storsatsning

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Boråsaren skrev:Pratade me Globen hotellet. Det är fler som har bokat matchen VF...!
Klart det är, den matchen berör betydligt mer än mot saik.
Men det är inte första gången och tyvärr inte sista gången jk gör bort sig.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jojje skrev:
Rash skrev:Att vi får ladda en timme extra innan match är nog bara EN av flera anledningar till varför man valt att lägga storsatsningen 4/1. Huvudanledningen är nog för att matchen mot Skellefteå nästan på dagen blir en avslutning på firandet av BS/JKs 25 års jubiluem som började 5/1-06.
Om du nu tycker att valet av match för storsatsning var så dåligt, la du fram något förslag till JK innan man lanserade 1/3-kortet?
1. Den "huvudanledning" som du tar upp är åt helvete då matchen mot vf går *Trumvirvel* 6/1! Hela två dagar senare och exakt lika lång tid från 5/1, dvs 1 dag.

2. Det är svårt att lägga fram ett förslag till något som var hemligt, även om jag visste om detta innan det blev publikt så var det för sent för att ändra något.
1. I stand corrected
2. Det har snackats om en liknande lösning sen förra säsongen, så det har varit svårt att missa. Dock kanske inte bland "normalt funtade Djurgårdare", vad vet jag.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Jojje skrev:
Boråsaren skrev:Pratade me Globen hotellet. Det är fler som har bokat matchen VF...!
Klart det är, den matchen berör betydligt mer än mot saik.
Men det är inte första gången och tyvärr inte sista gången jk gör bort sig.
Det kan bero på att det är en helgmatch och lättare för Landsortsdjurgårdare att ta sig till.

En match som ingår i 3XH

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=3676
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Sinkan

Inlägg av Sinkan »

Jojje skrev:
Sinkan skrev:Personligen skiter jag i vilket lag som står på andra sidan isen när det är storsatsning. Bara matchen spelas på Hovet så är jag nöjd.

Kanske inte så mycket tillfört till diskussionen med detta inlägg, men ändå...
Matchen mot VF spelas också på Hovet.
Sa jag inte just att jag skiter i vilket det andra laget är? Jag hade gått på storsatsningen även om den hade varit mot VF. (Förövrigt så ska jag på den matchen också...)
Hovet är DIF!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Rash skrev:1. I stand corrected
2. Det har snackats om en liknande lösning sen förra säsongen, så det har varit svårt att missa. Dock kanske inte bland "normalt funtade Djurgårdare", vad vet jag.
Har det snackats om att storsatsningen skulle vara mot saik istället för vf redan förra säsongen? Redan innan man fick veta spelschemat?!

Snacka om att du gör självmål på självmål.

Det är inte tredjedelskortet som jag har synpunkter på, utan valet av match att storsatsa på.

För att besvara det du säger sist "Vad vet jag" så är svaret, inte mycket.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Don_T skrev:Det kan bero på att det är en helgmatch och lättare för Landsortsdjurgårdare att ta sig till.

En match som ingår i 3XH

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=3676
En till fördel med vf matchen.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jojje snackar om självmål på självmål men samtidigt har han trott, uppenbarligen ganska länge, att JK styrs av de människor som av någon outgrundlig anledning kallas för Hardcore just för att man klätt av sig lite kläder. (Mina åsikter om vad som gör en till Hardcore-fan är nog väl kända, men enligt mig är det inte att man klär av sig halvnaken på en bandymatch).

Jojje kanske inte gör så många självmål men han skaffar inga heta poäng heller. Jag har länge nu väntat på att han ska svara på Mickes (Pinocchio) frågor om varför man tror att JK valde torsdagsmatch "bara för att det är mer tid på sig att supa".

Hade jag druckit, vilket jag inte gör, och vill supa mig full inför en match hade en lördagsmatch varit perfekt. Även om du går och lägger dig sent på fredagskvällen så hade du kunnat gå upp tidig förmiddag och börja ditt supande om så önskas. På torsdagar slutar folk vanligtvis mellan fyra och fem på eftermiddagarna. Då ska de ta sig till Globen/Hovet och "supa" innan matchen börjar klockan 19.00

Men Jojje väljer att inte svara på detta, utan han letar små kryphål i andras inlägg och klankar ner på dom istället.

Djurgårdare? Jag har svårt att tro det.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jag vet att lördagen är bättre att dricka på, även om det är lite väl tidigt på dagen för att supa, till och med för "hardcorefansen", har mest skrivit som jag har gjort för att försöka få "pinocchio" att säga precis det han sa, dvs att han och samtliga av hans vänner måste sakna arbete, om de kan sitta längre tid på krogen innan en match som börjar 19 på en vardag än en som börjar 15 på en lördag.

Han gör bara självmål när han säger att det finns mer tid att ladda på då det inte stämmer för fem öre (om man nu har ett jobb).

Så förutsägbart och så enkelt manipulerat.

sen vet jag att don t och co inte har ett skit att säga till om gällande jk och att man i stort sett är bannade från allt som har med jk att göra.

Men det är kul att även du nyllet föll i fällan, ta en titt på vad du nyss skrev.

Hade jag druckit, vilket jag inte gör, och vill supa mig full inför en match hade en lördagsmatch varit perfekt. Även om du går och lägger dig sent på fredagskvällen så hade du kunnat gå upp tidig förmiddag och börja ditt supande om så önskas. På torsdagar slutar folk vanligtvis mellan fyra och fem på eftermiddagarna. Då ska de ta sig till Globen/Hovet och "supa" innan matchen börjar klockan 19.00

Du har just sågat tränäsans hela motivering med att det finns mer tid att ladda inför saikmatchen och det var därför man valde den. :lol:
Användarvisningsbild
Robin_S

Inlägg av Robin_S »

Faan vad tråkigt det är o läsa dessa helt onödiga diskutioner...
Lite finare... lite bättre...
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jojje skrev:
Rash skrev:1. I stand corrected
Har det snackats om att storsatsningen skulle vara mot saik istället för vf redan förra säsongen? Redan innan man fick veta spelschemat?!

Snacka om att du gör självmål på självmål.

Det är inte tredjedelskortet som jag har synpunkter på, utan valet av match att storsatsa på.

För att besvara det du säger sist "Vad vet jag" så är svaret, inte mycket.
Hehe, du är bra skön du Jojje. Tydligen var jag lite otydlig. Det jag menade var att det snackades om att ordna ett säsongskort som skulle gälla vissa utvalda matcher. När jag tänker efter så ordnade man väl ett biljettpaket till de resterande hemmamatcherna efter jubileumsfirandet. Minnet är bra men kort.

Jag blir fortfarande inte klok på dig. Du skriver väldigt mycket på det här forumet, har åsikter om det mesta, men vill sällan göra något konkret av dina åsikter, som t.ex. gå på informationsmötet som hölls innan säsongen. Om jag inte minns fel så viftade du bort det här på forumet med att du inte kände dig tillräckligt engagerad eller om det var pga tidsbrist.

Skulle inte du kunna använda den enorma energi och tid du lägger ner på att klottra ner det här forumet och istället dra iväg ett mail till kansliet med dina åsikter? Eller som i det här fallet, JK?

För vilken nytta har dina negativt laddade inlägg som du sprider här på forumet?
Lycka är att vara djurgårdare
Kojak

Inlägg av Kojak »

Ja, Jojje, då är vi överens om att det är bättre att supa inför en match på en lördag. Det vi inte är överens om är ditt påstående att Micke ska ha sagt att torsdagen är bättre för att man får mer tid att supa då.

Däremot tror jag ändå att en torsdag är bättre än en lördag att ladda inför. Ladda behöver inte betyda "supa". Jag personligen kommer gå hela dagen, om jag är på jobbet eller inte vet jag ej, och ladda. När jag kommer till Hovet/Globen (Är sportbaren öppen?) klockan 17.00 så har jag två timmar på mig att få i mig en god bit mat, snacka med polarna och sjunga upp rösten.

På lördagen hade jag antagligen gått upp klockan tio (sover länge om jag kan och får). Allt det sedvanliga som inträffar en lördagsförmiddag och lunch är nästintill obligatorisk (tjejen kräver sin tid ibland också...) och tiden för att ladda inför vad som kan komma att bli en kanonmatch blir svårt.

Nu är jag visserligen övertygad om att det kommer bli drag på båda matcherna och jag vet att det finns fördelar med lördagsmatcher rent ekonomiskt (enklare för barnfamiljer att gå på matcher under helgdagar).

Men klackmässigt? Njae, jag är inte lika säker där.

Att vi möter Aik från Norrland tycker jag är en kanonmatch att satsa på, ur den aspekten. Sjunga lite nidramsor mot SAIK-supportrarna (de blir galna om dem jämförs med Solna Aik) och se DIF ta ytterligare steg mot slutspel. Ja, hellre det än Frölunda faktiskt!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Snälla säg inte att ni kommer att sjunga "hata aik" ramsor mot saik?

När man trodde att ni träffat botten...

Jag vidhåller att detta är ett uselt val och det är ett riktigt misstag av jk.

Att de sedan inte kan stå för att de gjort bort sig är också ett misstag.
Användarvisningsbild
Suz
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Jojje kommer att sitta ensam i ett hörn och ladda med att lapa mjölk ur en skål medan vi andra kommer att sitta i Sportbaren (och gynna DIFs ekonomi) och dricka precis vad vi vill och träffa DIF vänner.
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Generellt sett brukar det väl komma mer folk när DIF spelar på vardagar jämfört med helger. Så är det i alla fall om man tittar på fotbollslaget.

Hardcore är för övrigt att resa upp till Umeå och kika på fotboll i -10 grader endast iförd jeans och en DIF-halsduk...
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Jojje skrev:Snälla säg inte att ni kommer att sjunga "hata aik" ramsor mot saik?
Det hade varit riktigt pinsamt, det håller jag med dig om.
Skriv svar