Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
TheRegime
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av TheRegime »

Vikas skrev:Och där kom det officiellt: Nuvarande lag ska vända skeppet

Vi tror på ledarna och den spelartrupp vi har - Jocke Eriksson
Hockeyallsvenskan here we come
furan85

Inlägg av furan85 »

Helt rätt! Hade vi varit fullständigt utklassade i varje match vore det en helt annan sak.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Helt rätt.. Går ju inte att säga annat än att man tror på spelartruppen.. Det säger sig självt. Men det stora frågetecknet och det självklara... Hur många förluster till tål vi med nuvarande spelartrupp. Den frågan är mer relevant...
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Men vilken jävla värld lever dem i :o

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Om detta är sant och inte bara spel för galleriet kan dom lika gärna lägga ner efter säsongen. Vi har torskat 10/12 matcher och ni som tror att allt bara hipp som happ kommer att vända till 12 segrar gissar jag också tror på Storsjöodjuret :lol:
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Lugn i båten! Om vi fokuserar på att få ordning på målvaktsspelet, försvarsspelet och anfallsspelet så kommer det att ordna sig.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Vad kostar publiktappet som placeringen nästjumbo innebär?
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Bengan08 skrev:Om detta är sant och inte bara spel för galleriet kan dom lika gärna lägga ner efter säsongen. Vi har torskat 10/12 matcher och ni som tror att allt bara hipp som happ kommer att vända till 12 segrar gissar jag också tror på Storsjöodjuret :lol:
Din lösning vore att spendera pengar som inte finns tills vinsterna börjar komma?
furan85

Inlägg av furan85 »

Rudi skrev:
Bengan08 skrev:Om detta är sant och inte bara spel för galleriet kan dom lika gärna lägga ner efter säsongen. Vi har torskat 10/12 matcher och ni som tror att allt bara hipp som happ kommer att vända till 12 segrar gissar jag också tror på Storsjöodjuret :lol:
Din lösning vore att spendera pengar som inte finns tills vinsterna börjar komma?
Bengan08 var en utav deltagarna från senaste säsongen av lyxfällan! Så vissa personer förstår man att de har havererat ekonomiskt.

Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Gemensam sak mot Jockes Avgång är ett MÅSTE för vår förenings bästa !

Just NU värkar det som om MÅNGA kommer att Bojkotta nästa Hemma i PROTEST mot
Jockes sätt att sköta klubben & Senaste tidens uttalanden från Sportchefer !

NU RÄCKER DET JOCKE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

ALLTID DIF skrev:Gemensam sak mot Jockes Avgång är ett MÅSTE för vår förenings bästa !

Men tagga ner nu några hekton...
Vad ska en mesig liten bojkott lösa? Bättre ekonomiskt läge? Mer stöd från läktaren?
furan85

Inlägg av furan85 »

ALLTID DIF skrev:Gemensam sak mot Jockes Avgång är ett MÅSTE för vår förenings bästa !

Du kan avgå! Varför är dina kommentarer ofta aggressiva? Dina hatiska inlägg mot jocke bidrar med ingenting.

Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Bull fucking shit! Bojkotta tror jag ingen gör p.g.a. Jocke. Han är oerhört kompetent, men vi sitter i ett läge där vi saknar ledargestalt och nu när det gått dåligt så underlevererar våra forwards. Hade vi däremot vunnit tryggt mot KHK, Jeff fått sätta ett mål och PP:t hade känts bättre så hade vi inte suttit i denna sits.

Och nu ska vi titta på vår spelarbudget eftersom du tror vi kan värva vad som helst, hur som helst...

Bild

Kom då ihåg att Malmö har pumpat in miljoner i år & jag ser det föga troligt att Linköping en spelarbudget på 35m. Gissningsvis placeras våran spelarbudget någonstans runt 10-11 plats i SHL. Under oss har vi förmodligen Leksand, Rögle & Karlskrona.

Vi kan inte värva hur som helst. Och är det så att vi måste riska vårt sparkapital som vi har byggt upp så måste vi göra det så nära kvalet som möjligt för att få ut så mycket av de resterande pengarna som vi kan få loss. Lägg då till de svikande publiksiffrorna som tillkommer när det går dåligt.

Jag tror vi hamnade i en sits där vi fick välja mellan Hultström & spetsforward av det som jag sett på twitter.
Bild

Och vi har sparkapital av våra forwarder, men vi behövde en offensiv kraft bland våra backar.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

furan85 skrev:

Du kan avgå! Varför är dina kommentarer ofta aggressiva? Dina hatiska inlägg mot jocke bidrar med ingenting.

Är i alla fall NÅGON som säger presis som han känner inför vad som blivit av Jockes jobb !
fins för mycket mjäkigt,,,,,, finns fler som tycker preses som jag skönt nog folk som STÅR UPP !

Tex Jag bor största delen i London känner rätt mycket Fotbolls Supportrar här
& skulle en sportchef gjort samma bland dessa grabbar i Firmorna OJ han hade behövt Polisbeskydd livet ut ! Nu är inte jag någon föresprokare av våld tvärtom utan bara drog en liknelse om MJÄKIGHET !!!!!
Senast redigerad av ALLTID DIF den 2016-10-27 12:05:36, redigerad totalt 1 gånger.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Andspe skrev:

Bull fucking shit! Bojkotta tror jag ingen gör p.g.a. Jocke. Han är oerhört kompetent, men vi sitter i ett läge där vi saknar ledargestalt och nu när det gått dåligt så underlevererar våra forwards. Hade vi däremot vunnit tryggt mot KHK, Jeff fått sätta ett mål och PP:t hade känts bättre så hade vi inte suttit i denna sits.

Och nu ska vi titta på vår spelarbudget eftersom du tror vi kan värva vad som helst, hur som helst...

Bild

Kom då ihåg att Malmö har pumpat in miljoner i år & jag ser det föga troligt att Linköping en spelarbudget på 35m. Gissningsvis placeras våran spelarbudget någonstans runt 10-11 plats i SHL. Under oss har vi förmodligen Leksand, Rögle & Karlskrona.

Vi kan inte värva hur som helst. Och är det så att vi måste riska vårt sparkapital som vi har byggt upp så måste vi göra det så nära kvalet som möjligt för att få ut så mycket av de resterande pengarna som vi kan få loss. Lägg då till de svikande publiksiffrorna som tillkommer när det går dåligt.

Jag tror vi hamnade i en sits där vi fick välja mellan Hultström & spetsforward av det som jag sett på twitter.
Bild

Och vi har sparkapital av våra forwarder, men vi behövde en offensiv kraft bland våra backar.
Är nog inte så stor skillnad på budget mellan flera lag nu och vi ligger nog i mitten med en hel drös andra lag plus minus någon miljon. Man får ju även tänka att det är tre lag som fått ytterligare 6 miljoner att leka med inför denna säsong också, så kommer vara betydligt jämnare 16/17 med Leksand som solklart stryklag. Men tycker inte heller vi ska värva något nytt eller sparka någon, vi har ju också precis fått in en Hultström som är en grym förstärkning. Sen Om det blir aktuellt att värva något är det förmodligen bäst att lägga den energin på en ny målvakt då målvaktssidan redan från början var ifrågasatt. Tror absolut att nuvarande backar och forwards kan vända den här trenden, framförallt nu när Hultström har anslutit.
Låst