Hockeyallsvenskan here we comeVikas skrev:Och där kom det officiellt: Nuvarande lag ska vända skeppet
Vi tror på ledarna och den spelartrupp vi har - Jocke Eriksson
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Helt rätt! Hade vi varit fullständigt utklassade i varje match vore det en helt annan sak.Vikas skrev:Och där kom det officiellt: Nuvarande lag ska vända skeppet
Skickat från min HTC One via Tapatalk
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Helt rätt.. Går ju inte att säga annat än att man tror på spelartruppen.. Det säger sig självt. Men det stora frågetecknet och det självklara... Hur många förluster till tål vi med nuvarande spelartrupp. Den frågan är mer relevant...
Men vilken jävla värld lever dem i 
Skickat från min E6853 via Tapatalk

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Om detta är sant och inte bara spel för galleriet kan dom lika gärna lägga ner efter säsongen. Vi har torskat 10/12 matcher och ni som tror att allt bara hipp som happ kommer att vända till 12 segrar gissar jag också tror på StorsjöodjuretVikas skrev:Och där kom det officiellt: Nuvarande lag ska vända skeppet

-
- Säsongskort: Ja
Lugn i båten! Om vi fokuserar på att få ordning på målvaktsspelet, försvarsspelet och anfallsspelet så kommer det att ordna sig.Vikas skrev:Och där kom det officiellt: Nuvarande lag ska vända skeppet
Avgå DJ Yes!
Vad kostar publiktappet som placeringen nästjumbo innebär?
Din lösning vore att spendera pengar som inte finns tills vinsterna börjar komma?Bengan08 skrev:Om detta är sant och inte bara spel för galleriet kan dom lika gärna lägga ner efter säsongen. Vi har torskat 10/12 matcher och ni som tror att allt bara hipp som happ kommer att vända till 12 segrar gissar jag också tror på Storsjöodjuret
Bengan08 var en utav deltagarna från senaste säsongen av lyxfällan! Så vissa personer förstår man att de har havererat ekonomiskt.Rudi skrev:Din lösning vore att spendera pengar som inte finns tills vinsterna börjar komma?Bengan08 skrev:Om detta är sant och inte bara spel för galleriet kan dom lika gärna lägga ner efter säsongen. Vi har torskat 10/12 matcher och ni som tror att allt bara hipp som happ kommer att vända till 12 segrar gissar jag också tror på Storsjöodjuret
- ALLTID DIF
Gemensam sak mot Jockes Avgång är ett MÅSTE för vår förenings bästa !
Just NU värkar det som om MÅNGA kommer att Bojkotta nästa Hemma i PROTEST mot
Jockes sätt att sköta klubben & Senaste tidens uttalanden från Sportchefer !
NU RÄCKER DET JOCKE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Men tagga ner nu några hekton...ALLTID DIF skrev:Gemensam sak mot Jockes Avgång är ett MÅSTE för vår förenings bästa !
Vad ska en mesig liten bojkott lösa? Bättre ekonomiskt läge? Mer stöd från läktaren?
Du kan avgå! Varför är dina kommentarer ofta aggressiva? Dina hatiska inlägg mot jocke bidrar med ingenting.ALLTID DIF skrev:Gemensam sak mot Jockes Avgång är ett MÅSTE för vår förenings bästa !
Bull fucking shit! Bojkotta tror jag ingen gör p.g.a. Jocke. Han är oerhört kompetent, men vi sitter i ett läge där vi saknar ledargestalt och nu när det gått dåligt så underlevererar våra forwards. Hade vi däremot vunnit tryggt mot KHK, Jeff fått sätta ett mål och PP:t hade känts bättre så hade vi inte suttit i denna sits.ALLTID DIF skrev:Gemensam sak mot Jockes Avgång är ett MÅSTE för vår förenings bästa !
Och nu ska vi titta på vår spelarbudget eftersom du tror vi kan värva vad som helst, hur som helst...

Kom då ihåg att Malmö har pumpat in miljoner i år & jag ser det föga troligt att Linköping en spelarbudget på 35m. Gissningsvis placeras våran spelarbudget någonstans runt 10-11 plats i SHL. Under oss har vi förmodligen Leksand, Rögle & Karlskrona.
Vi kan inte värva hur som helst. Och är det så att vi måste riska vårt sparkapital som vi har byggt upp så måste vi göra det så nära kvalet som möjligt för att få ut så mycket av de resterande pengarna som vi kan få loss. Lägg då till de svikande publiksiffrorna som tillkommer när det går dåligt.
Jag tror vi hamnade i en sits där vi fick välja mellan Hultström & spetsforward av det som jag sett på twitter.

Och vi har sparkapital av våra forwarder, men vi behövde en offensiv kraft bland våra backar.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- ALLTID DIF
furan85 skrev:Du kan avgå! Varför är dina kommentarer ofta aggressiva? Dina hatiska inlägg mot jocke bidrar med ingenting.ALLTID DIF skrev:Gemensam sak mot Jockes Avgång är ett MÅSTE för vår förenings bästa !
Är i alla fall NÅGON som säger presis som han känner inför vad som blivit av Jockes jobb !
fins för mycket mjäkigt,,,,,, finns fler som tycker preses som jag skönt nog folk som STÅR UPP !
Tex Jag bor största delen i London känner rätt mycket Fotbolls Supportrar här
& skulle en sportchef gjort samma bland dessa grabbar i Firmorna OJ han hade behövt Polisbeskydd livet ut ! Nu är inte jag någon föresprokare av våld tvärtom utan bara drog en liknelse om MJÄKIGHET !!!!!
Senast redigerad av ALLTID DIF den 2016-10-27 12:05:36, redigerad totalt 1 gånger.
-
Är nog inte så stor skillnad på budget mellan flera lag nu och vi ligger nog i mitten med en hel drös andra lag plus minus någon miljon. Man får ju även tänka att det är tre lag som fått ytterligare 6 miljoner att leka med inför denna säsong också, så kommer vara betydligt jämnare 16/17 med Leksand som solklart stryklag. Men tycker inte heller vi ska värva något nytt eller sparka någon, vi har ju också precis fått in en Hultström som är en grym förstärkning. Sen Om det blir aktuellt att värva något är det förmodligen bäst att lägga den energin på en ny målvakt då målvaktssidan redan från början var ifrågasatt. Tror absolut att nuvarande backar och forwards kan vända den här trenden, framförallt nu när Hultström har anslutit.Andspe skrev:Bull fucking shit! Bojkotta tror jag ingen gör p.g.a. Jocke. Han är oerhört kompetent, men vi sitter i ett läge där vi saknar ledargestalt och nu när det gått dåligt så underlevererar våra forwards. Hade vi däremot vunnit tryggt mot KHK, Jeff fått sätta ett mål och PP:t hade känts bättre så hade vi inte suttit i denna sits.ALLTID DIF skrev:Gemensam sak mot Jockes Avgång är ett MÅSTE för vår förenings bästa !
Och nu ska vi titta på vår spelarbudget eftersom du tror vi kan värva vad som helst, hur som helst...
Kom då ihåg att Malmö har pumpat in miljoner i år & jag ser det föga troligt att Linköping en spelarbudget på 35m. Gissningsvis placeras våran spelarbudget någonstans runt 10-11 plats i SHL. Under oss har vi förmodligen Leksand, Rögle & Karlskrona.
Vi kan inte värva hur som helst. Och är det så att vi måste riska vårt sparkapital som vi har byggt upp så måste vi göra det så nära kvalet som möjligt för att få ut så mycket av de resterande pengarna som vi kan få loss. Lägg då till de svikande publiksiffrorna som tillkommer när det går dåligt.
Jag tror vi hamnade i en sits där vi fick välja mellan Hultström & spetsforward av det som jag sett på twitter.
Och vi har sparkapital av våra forwarder, men vi behövde en offensiv kraft bland våra backar.