Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Kall-El

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kall-El »

SirDIFalot skrev:Mycket bra skrivet Kall-el. Blir djupt oroad. Men jag hoppas ändå starkt på Mackan till DIF. Av den enkla anledningen att han håller högsta elitserieklass och förmodligen spelar för en låg lön sett till hans prestation just nu.

Ställer helt enkelt mitt hopp till att antingen Krüger eller Ekman ska få kontinuitet på centerplatsen och utvecklas i den riktningen vi hoppas. Kanske även ta upp Falk. Tror att Fimpen håller där i en fjärdelina, men inte mer än så. Norman får fortsätta köra på.

Det är liksom för sent på något sätt känns det som, skulle gärna skippat att värva Kempe och tagit en center. Alla dagar i veckan.

Backsidan är som sagt svag och ställer mitt hopp till Staffan eller att vi tar in någon transatlantisk back som så är van att bli forecheckad som fan när han ska sköta uppspelen.

Får vara Krüger i sådana fall. ( Tyvärr inte säker på att Krüger fungerar så bra som center heller. )

Falk måste spela center som jag ser det.

Kempe känns väl inte som en idiotvärvning direkt då han väl skall ses som en uppgradering från Danielsson, vilket jag fortfarande tror att han kan bli.

De märkliga värvningarna är snarast Ekman och Widing istället för centrar, eller jag förstår tanken med att göra laget än giftigare offensivt med bättre forwards, men det hjälper ju inte ett skit när det saknas centrar att hålla ihop laget med och för den dleen även backar.

Ekman känns inte alls som en smart center direkt utan snarast som en ojämn artist som gör sig bäst som forward.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:
SirDIFalot skrev:Mycket bra skrivet Kall-el. Blir djupt oroad. Men jag hoppas ändå starkt på Mackan till DIF. Av den enkla anledningen att han håller högsta elitserieklass och förmodligen spelar för en låg lön sett till hans prestation just nu.

Ställer helt enkelt mitt hopp till att antingen Krüger eller Ekman ska få kontinuitet på centerplatsen och utvecklas i den riktningen vi hoppas. Kanske även ta upp Falk. Tror att Fimpen håller där i en fjärdelina, men inte mer än så. Norman får fortsätta köra på.

Det är liksom för sent på något sätt känns det som, skulle gärna skippat att värva Kempe och tagit en center. Alla dagar i veckan.

Backsidan är som sagt svag och ställer mitt hopp till Staffan eller att vi tar in någon transatlantisk back som så är van att bli forecheckad som fan när han ska sköta uppspelen.

Får vara Krüger i sådana fall. ( Tyvärr inte säker på att Krüger fungerar så bra som center heller. )

Falk måste spela center som jag ser det.

Kempe känns väl inte som en idiotvärvning direkt då han väl skall ses som en uppgradering från Danielsson, vilket jag fortfarande tror att han kan bli.

De märkliga värvningarna är snarast Ekman och Widing istället för centrar, eller jag förstår tanken med att göra laget än giftigare offensivt med bättre forwards, men det hjälper ju inte ett skit när det saknas centrar att hålla ihop laget med och för den dleen även backar.

Ekman känns inte alls som en smart center direkt utan snarast som en ojämn artist som gör sig bäst som forward.
Ah jo, du har rätt men skulle inte kunna säga nej till Mackan. Faktum är dock att DIF hockey inte alls var i behov av Zigomanis ifjol när man tog in den spelartypen, då man hade gott om bra centrar. Men i år... hade han varit ovärderlig.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Drömmer om en trade där Widing försvinner, kanske till HV71?

Mackan signas för den lediga lönen samtidigt som arbetet går vidare med att hitta en back och en center.

Det är nog den bästa men tyvärr också den mest osannolika utvecklingen.

Widing lär bli kvar, Mackan kanske dyker upp men om om han gör det lär det knappast bli några fler spelare och då står vi där med ett än mer obalanserat lag.

Zigge ville vara kvar i våras, varför, varför förlängdes det inte med den spelaren för?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Drömmer om en trade där Widing försvinner, kanske till HV71?

Mackan signas för den lediga lönen samtidigt som arbetet går vidare med att hitta en back och en center.

Det är nog den bästa men tyvärr också den mest osannolika utvecklingen.

Widing lär bli kvar, Mackan kanske dyker upp men om om han gör det lär det knappast bli några fler spelare och då står vi där med ett än mer obalanserat lag.

Zigge ville vara kvar i våras, varför, varför förlängdes det inte med den spelaren för?
Han var väl endast intresserad av ett artistkontrakt, sen tror jag att DIF inte var särskilt nöjda med vad man fick, med tanke på hans poängprestation i AHL bland annat. Förmodligen rätt dyr spelare också.

Edit: för övrigt skickade jag ett PM till dig för någon månad sedan som du ännu inte öppnat.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

PM-korgen har jag inte tänkt på att titta i på mycket länge.

Får väl ta och göra det när vi bärgat vår nästa seger.
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av djurgårdsj*vel »

Det är inte så många här inne som nämner Ridderwall. Tycker han har spelat riktigt uruselt hitills. Förra året vid den här tiden skrek många att Wesslan skulle bort. Att han var en fladdrande sprattelgubbe och att Riddarn skulle få chansen. Well well well, here he is mr Ridderwall.....Oj, vad jag tror att de som klagade förra året vill ha Wesslan tillbaka i år....eller har jag fel? Synd, för jag trodde verkligen på Riddarn innan säsongen började.

Ok att Mark hade taskig räddningsprocent förra säsongen, men han sägs ha tränat stenhårt i somras och med den målvaktstränaren DIF har har han säkert förbättrat sig rejält. Vore det inte dags att sätta in honom oftare?

Köpa in nån annan målvakt tror jag inte DIF gör, så vi får vackert dras med de två vi har, men frågan är om vi inte borde testa "byta" målvakt till Mark.
Vad tycker ni andra om målvaktsfrågan?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag skulle inte sträcka mig så långt att säga att Riddarn varit "urusel" - jag kan bestämt inte erinra mig om att han har gjort någon vidare jättetavla än (jag kan ha fel).

Problemet är att han inte gör det där lilla extra. En het Wesslau hade förmodligen tagit friläget mot gnaget i tisdags.

Men å andra sidan var varken Riddarn eller Wesslau i toppform i inledningen och ingen gjorde det där lilla extra. Så vad gäller keeprarna tycker jag att vi kan sitta ned i båten i åtminståne 10 omgångar till.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Folk var bortskämda ifjol med TVÅ målvakter som låg i topp i målvaktsligan, ändå klagades det konstant på Wesslau framför allt. Fram tills slutspelet.

Nu har vi en "normal" målvaktssäsong helt enkelt.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag är inte lika orolig för centersidan längre, alltså vi har kanske en smula brist på naturliga centrar men har ändå dessa:
Otto, Krüger (ja, det får nog bli så ändå), Norman, Falk (som kommer få gå tillbaka till centerpositionen när vi får in Lassen / Ragge alt ersättare) samt Nisse som kan spela center (även om jag inte gillar det optimalt) samt då eventuellt Mackan som också kan spela center vid behov.

Däremot är det ett krav med back(ar)... annars ser det risigt ut. Minimum ersättare till Ragge.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Nytt, lägre bud Marcus Nilson. Han utesluter inte spel i en annan Elitserieklubb om prislappen är för låg.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Okej nu är jag ju ekonom och har sett in i vår kära klubbs finanser tidigare så nu tänker jag försöka tänka realistiskt. Mackan är självklart välkommen men fan ta rent ut sagt om ledningen inte tänker efter innan dom tar det beslutet.

Vad händer om vi inte tar in Mackan? Kommer vi åka ner i kvalserien alternativt missa slutspel? Näe jag tror faktiskt vi klarar båda två. Vi kanske inte går till final men ändå. Om vi tar in Mackan då med en lön som vi inte har plats för i budgeten? Ja vi kanske går ett steg längre i slutspelet (hur långt har vi egentligen budgeterat att laget ska gå i år?). Ett steg längre räcker dock inte för att kompensera för en normal Mackan-lön.

Jag vill se en extern finansiär för att jag ska godkänna detta om inte Mackan själv accepterar en lön i klass med den junisarna har. Föreningens ekonomi är inte bra och det är bättre att vi bygger upp den så att vi på sikt kan vara med och tampas med köplunda och de andra pengastarka klubbarna när vi vill ha hem "våra" spelare från t.ex. NHL. Folk inser nog inte hur nära det har varit med den där elitlicensen de senaste åren.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Håller med att vi inte skall äventyra något. Dock så tror jag, som jag sa redan för någon månad sen, att alternativet antagligen är att erbjuda Mackan ett 4-årskontrakt med samma villkor nästkommande år men till ett rabatterat pris den här säsongen. Personligen tror jag han kommer gå med på det och att det kommer sluta så.
isolerad

Inlägg av isolerad »

DIF_Soldier skrev:Nytt, lägre bud Marcus Nilson. Han utesluter inte spel i en annan Elitserieklubb om prislappen är för låg.
Det är så jäkla tråkigt att läsa sånt...

Hjälte ena säsongen för att i nästa överväga en annan klubb. Om han inte är felciterad så ska han fan inte hit.

Lägg pengarna på en back eller center istället.
i
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

isolerad skrev:
DIF_Soldier skrev:Nytt, lägre bud Marcus Nilson. Han utesluter inte spel i en annan Elitserieklubb om prislappen är för låg.
Det är så jäkla tråkigt att läsa sånt...

Hjälte ena säsongen för att i nästa överväga en annan klubb. Om han inte är felciterad så ska han fan inte hit.

Lägg pengarna på en back eller center istället.
Varför skall han spela mer eller mindre gratis för... jobbar du gratis? Ber så hemskt mycket om ursäkt om du är en ideellt arbetande person som inte tar ut ett rött öre i lön, men jag har en känsla av att så inte är fallet.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Nu när man läser detta blir man lite mer irriterad på Widing. Visst, gillar honom, men tycker man ska svara på frågor som "Hur många mål ska du göra för att göra skäl för lönen?". Istället låtsas man inte höra frågan och säger inget. Det är väldigt slappt intryck, och ger en bara bilden att han skiter i allting så länge lönen kommer in på kontot.

Det är lite skillnad mot Marcus som är Djurgårdare men som inte vill spela gratis. Detta är ingen välgörenhet och skulle det inträffa att Marcus väljer spel i en annan elitserieklubb ska ingen skugga falla över Marcus. Nu tror jag i och för sig att det löser sig, men är trött på allt "Svikare" snack så fort en situation som denna kommer upp.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Låst