SirDIFalot skrev:Mycket bra skrivet Kall-el. Blir djupt oroad. Men jag hoppas ändå starkt på Mackan till DIF. Av den enkla anledningen att han håller högsta elitserieklass och förmodligen spelar för en låg lön sett till hans prestation just nu.
Ställer helt enkelt mitt hopp till att antingen Krüger eller Ekman ska få kontinuitet på centerplatsen och utvecklas i den riktningen vi hoppas. Kanske även ta upp Falk. Tror att Fimpen håller där i en fjärdelina, men inte mer än så. Norman får fortsätta köra på.
Det är liksom för sent på något sätt känns det som, skulle gärna skippat att värva Kempe och tagit en center. Alla dagar i veckan.
Backsidan är som sagt svag och ställer mitt hopp till Staffan eller att vi tar in någon transatlantisk back som så är van att bli forecheckad som fan när han ska sköta uppspelen.
Får vara Krüger i sådana fall. ( Tyvärr inte säker på att Krüger fungerar så bra som center heller. )
Falk måste spela center som jag ser det.
Kempe känns väl inte som en idiotvärvning direkt då han väl skall ses som en uppgradering från Danielsson, vilket jag fortfarande tror att han kan bli.
De märkliga värvningarna är snarast Ekman och Widing istället för centrar, eller jag förstår tanken med att göra laget än giftigare offensivt med bättre forwards, men det hjälper ju inte ett skit när det saknas centrar att hålla ihop laget med och för den dleen även backar.
Ekman känns inte alls som en smart center direkt utan snarast som en ojämn artist som gör sig bäst som forward.