Personligen blir jag inte förvånad om han lägger ner karriären. Tvivlar starkt på att han kommer försöka mer denna säsong.
Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Avskaffa tre mot tre.
För oss vore det väl egentligen bäst. Det är inte hållbart att han ska tjäna mest i laget men spela 2/3 av matcherna eller till och med mindre.Mattias_87 skrev: ↑2021-02-15 13:45:47Personligen blir jag inte förvånad om han lägger ner karriären. Tvivlar starkt på att han kommer försöka mer denna säsong.
Sen hoppas man såklart för Josefs skull att han inte får men för livet och att han mår bra.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ska Josefsson vara kvar måste han ju gå ned kraftigt i lön, typ "3:e center-lön".
Som ni säger, vi kan inte bygga ett lag runt en förstecenter som ALDRIG spelar större delen av säsongen.
Tragiskt, men Josef är slut som förstecenter. Vi måste få in något nytt till nästa säsong. I år får vi överleva och se till att klara kontrakt utan kval.
Som ni säger, vi kan inte bygga ett lag runt en förstecenter som ALDRIG spelar större delen av säsongen.
Tragiskt, men Josef är slut som förstecenter. Vi måste få in något nytt till nästa säsong. I år får vi överleva och se till att klara kontrakt utan kval.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Han har ett år kvar på kontraktet. Tyvärr ekonomiskt drar han på sig skador på 1-2 månader sen frisk sen skadad igen. Det är först efter 90 dagar man slipper betala för spelaren.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-02-15 14:20:29 Ska Josefsson vara kvar måste han ju gå ned kraftigt i lön, typ "3:e center-lön".
Skulle han fortsätta vore det såklart fantastiskt om han gick med på att gå ner i lön men jag har svårt att se honom göra det. Just för framtiden vore det faktiskt bäst om han la av nu efter denna säsong så kan vi få in en bra center som faktiskt spelar majoriteten av matcherna.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Hade det på känn att det var ett år kvar, skrev väl 2+2 eller något sådant. Så länge han blockerar en annan förstecenter kommer vi som bäst vara ett mittenlag.mb81 skrev: ↑2021-02-15 14:25:34Han har ett år kvar på kontraktet. Tyvärr ekonomiskt drar han på sig skador på 1-2 månader sen frisk sen skadad igen. Det är först efter 90 dagar man slipper betala för spelaren.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-02-15 14:20:29 Ska Josefsson vara kvar måste han ju gå ned kraftigt i lön, typ "3:e center-lön".
Skulle han fortsätta vore det såklart fantastiskt om han gick med på att gå ner i lön men jag har svårt att se honom göra det. Just för framtiden vore det faktiskt bäst om han la av nu efter denna säsong så kan vi få in en bra center som faktiskt spelar majoriteten av matcherna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
JJ borde först och främst tänka på sig själv, det kan inte vara hållbart varken nu eller i framtiden att ständigt åka på skador.
Personligen så tror jag också att han lägger skridskorna på hyllan efter denna säsong.
Personligen så tror jag också att han lägger skridskorna på hyllan efter denna säsong.
Så det blidde inget nytt?
Aja, vi ser väl om vi sitter där med Svarte Petter i hand...
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
-
Satsa på Strandberg! Kommer han tillbaka hel nu är det värt att låta honom bära laget utan att ta in någon till toppcenter idag. Är en potentiell förstacenter många år framöver om vi bara ger honom förtroendet. Apropå allt prat om att behålla vår spets över tid...
I år är det ändå ”bara” överleva som gäller. Ett långt slutspel är en ren bonus.
I år är det ändå ”bara” överleva som gäller. Ett långt slutspel är en ren bonus.
Strandberg har väl gått på is 500 gånger med ett ständigt följande bakslag vid det här laget. Alldeles för skört! Josef vill jag ha ett uttalande ifrån. Vad det är som spökar mer exakt. Huvudet räknar jag kallt med att det inte är då han är fullt kapabel till skidåkning. Axeln igen?