mb81 skrev:Kall-El skrev:Ett par av de yngre backarna borde kunna lånas ut till Allsvenskan över en hel säsong. ( Är tämligen övertygad om att det ur gruppen Westlund, Englund, Norell, AOM och Press finns flera spelare som skulle må bra av en säsong i Allsvenskan ytterligare. )
Du tror Norell som istället för att dra till nordamerika skrev på för oss vill göra en säsong i allsvenskan istället? Han har ju bara varit ordinarie i två säsonger och gör det riktigt bra enligt mig. Om Fernholm lägger av och man räknar bort Bernhardt som mest kommer spela j20 är vi ändå 9 backar. Holm, Falk, Norell, Högström och Hultström kan man väl säga har bevisat att de klart håller i elitserien. Englund, AOM och Westlund är riktigt meriterade för sin ålder och har alla flera säsonger på a-lagsnivå redan. Press hoppas jag mycket på. Kan säkert få mycket pp-tid i ett andra pp.
Ser faktiskt inte var vi ska ha in Urbom även fast Fernholm lägger av. Hoppas på typ denna uppställning.
Holm-Hultström
Norell-Högström
Falk-Englund/AOM/Westlund
Press som sjundeback med speltid i pp.
Den backbesättningen du skrivit upp där är inte SHL-mässig enligt mig.
Holm och Hultström tillsammans i ett förstapar?
Det skulle försvarsmässigt bli en katastrof.
Falk som antagligen är vår just nu bästa defensiva back placeras i ett tredjepar?
Holm hör möjligen hemma i ett tredjebackpar.
Med befintliga backar borde vi snarast spela liknande detta:
Hultström - Falk
Högström -
Holm -
Norell, Englund och AOM för göra upp om de två lediga platserna bredvid Högström och Holm. Tror personligen inte att Press eller Westlund är redo för SHL ännu.
Borde inte alla kunna vara rörande överrens om att den backbesättningen är allt annat än bra? om man nu inte går igång på tanken att ha en besättningen bestående av backar som kommer har stora problem med försvarandets ABC. Alternativt att man blint litar till att Hultström och Press skall fungera defensivt samt att samtliga våra yngre spelare tar kliv framåt. Personligen räknar jag inte med något av detta inträffar kanske skall tilläggas. Visst någon av de yngre spelarna tar säkert kliv, men jag tror inte att tillräckligt många kommer göra det.
Och för att svara på ett annat inlägg så måste Norell bli betydligt jämnare i sina prestationer om han vill räkna med att vara gjutet ordinarie. ( Vilket för övrigt gäller samtliga yngre backar kanske skall tilläggas. )
För att vara övertydlig, det är bra att vi plockat in backar som kan spela PP, problemet är bara det att de anslutit istället för pålitliga defensiva backar som lämnat ( Fernholm och Arnesson ) istället för att låta "mellanmjölksbackar" försvinna och ersättas med PP-backarna.