Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Harold Camping
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Harold Camping »

SirDIFalot skrev:Tomas Ros
‏@Rosenrasande
Gynge, Thoresen, Whitney och Thuresson. KHL levererar till SHL. Almqvist och Uhrbom på väg hem också. Bra det.

Undra om Urbom skulle vara aktuell för oss.
Sett till övriga backar i laget och deras spelstil så skulle Urbom vara en fruktansvärt bra värvning.

Djurgårdare i bra ålder med bra erfarenhet från spel i olika ligor och internationella meriter. En spelare som säkerligen vill tillbaka till NHL. Perfekt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Harold Camping skrev:
‏@Rosenrasande
Gynge, Thoresen, Whitney och Thuresson. KHL levererar till SHL. Almqvist och Uhrbom på väg hem också. Bra det.

Sett till övriga backar i laget och deras spelstil så skulle Urbom vara en fruktansvärt bra värvning.

Djurgårdare i bra ålder med bra erfarenhet från spel i olika ligor och internationella meriter. En spelare som säkerligen vill tillbaka till NHL. Perfekt.
Bör endast vara aktuellt om Fernholm har bestämt sig för att lägga av.
Expert.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

SirDIFalot skrev:
Harold Camping skrev:
‏@Rosenrasande

Är en eventuell backvärvning direkt beroende på Fernholms fysiska status?
Numerären talar väl för det men har man uttalat sig kring de från ledningens håll?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Harold Camping skrev:
SirDIFalot skrev:
Harold Camping skrev:
‏@Rosenrasande

Är en eventuell backvärvning direkt beroende på Fernholms fysiska status?
Numerären talar väl för det men har man uttalat sig kring de från ledningens håll?
Nä, man har ju sagt att man är klara, men "om det ska hända något" är det på backsidan. Men om vi inte tappar en gubbe, så ser jag det inte riktigt som försvarbart att ta in fler. Ska vi avlöna fem backar för att sitta på läktaren varje match?
Expert.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

SirDIFalot skrev:
Harold Camping skrev:
‏@Rosenrasande

Jag tror absolut man håller kontakten med Uhrboms agent om han blir aktuell för spel i SHL
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bengan08 skrev:
SirDIFalot skrev:
Harold Camping skrev:
‏@Rosenrasande

Jag tror absolut man håller kontakten med Uhrboms agent om han blir aktuell för spel i SHL
Jag tror man håller kontakten med i princip alla spelare med djurgårdskoppling därute.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Mitt tips är att gå all in på Urbom. Ser det som i princip omöjligt att Ferna kommer tillbaka. Skulle han mot alla odds göra det, så kommer han inte vara sig lik i spelet heller. Vi MÅSTE förstärka backsidan om vi ska undvika kval. Vår forwardssida ser jävligt spännande ut. Målvaktssidan är helt okej. Förutsatt att Tellan håller sig relativt skadefri. Men backsidan är kritisk helt klart. Skrämmande beroende av oprövade kort såsom Englund, Ollas, Press och Norell.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Vi har en jävla logjam på backen. Dom backarna som jag personligen ser som de främsta är Falk, Holm, Hultström, Högström och Norell. Där har vi stommen. Utöver det så har vi några som står och knackar på i Englund och Ollas-Mattsson, som säkerligen vill ha speltid liksom deras NHL-klubbar. Robin Press vet man inte riktigt var man har, var riktigt bra i Södertälje ifjol och fick avsluta säsongen i AHL. Lär få testa på ordentligt åtminstone. Westlund och Bernhardt lär bli utlånade även om jag ser den förstnämnda som en spelare som kan överraska. Han har i alla fall åldern inne för det. Fernholm tror jag fortfarande att det är över för.

Vet inte var vi skulle få plats med Urbom liksom. Även om det vore surt att se honom gå till Hv71 eller Frölunda. Jag tror dessutom att väldigt många underskattar backarna vi redan har. Jag är faktiskt ganska nöjd med dom och jag nästan vet att dom kommer motbevisa många här inne.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Urbom är nog precis den backtyp jag skulle vilja ha in.
Skulle väl egentligen allra helst vilja ha in två av den typen till och med.
Det kommer krävas väldigt stora framsteg från många av våra backar för att det inte skall se väldigt illa ut försvarsmässigt.
Och balansen på backsidans offensiv kontra defensiv är fortfarande åt helvete galen.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Kall-El skrev:Urbom är nog precis den backtyp jag skulle vilja ha in.
Skulle väl egentligen allra helst vilja ha in två av den typen till och med.
Det kommer krävas väldigt stora framsteg från många av våra backar för att det inte skall se väldigt illa ut försvarsmässigt.
Och balansen på backsidans offensiv kontra defensiv är fortfarande åt helvete galen.
+1
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

I NHL spelade Urbom så lite så jag hade lite svårt att bedöma vilken spelartyp han utvecklats till på senare år. I KHL har jag inte sett honom alls. Så hur hans egenskaper skulle passa in har jag ingen aning om.

Men tycker fortfarande inte det är ekonomiskt försvarbart att ta in en till back, även om Fernholm skulle få för sig att sluta från ingenstans, vi har fortfarande tvåsiffrigt antal backar under kontrakt och har vi signat dessa får vi väl visa varför. Kan ju inte bara fortsätta att ta in fler och fler för att vi inte är nöjda med spetsen. Under säsongen kan såklart saker och ting förändras.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ett par av de yngre backarna borde kunna lånas ut till Allsvenskan över en hel säsong. ( Är tämligen övertygad om att det ur gruppen Westlund, Englund, Norell, AOM och Press finns flera spelare som skulle må bra av en säsong i Allsvenskan ytterligare. )
mb81

Inlägg av mb81 »

Kall-El skrev:Ett par av de yngre backarna borde kunna lånas ut till Allsvenskan över en hel säsong. ( Är tämligen övertygad om att det ur gruppen Westlund, Englund, Norell, AOM och Press finns flera spelare som skulle må bra av en säsong i Allsvenskan ytterligare. )
Du tror Norell som istället för att dra till nordamerika skrev på för oss vill göra en säsong i allsvenskan istället? Han har ju bara varit ordinarie i två säsonger och gör det riktigt bra enligt mig. Om Fernholm lägger av och man räknar bort Bernhardt som mest kommer spela j20 är vi ändå 9 backar. Holm, Falk, Norell, Högström och Hultström kan man väl säga har bevisat att de klart håller i elitserien. Englund, AOM och Westlund är riktigt meriterade för sin ålder och har alla flera säsonger på a-lagsnivå redan. Press hoppas jag mycket på. Kan säkert få mycket pp-tid i ett andra pp.
Ser faktiskt inte var vi ska ha in Urbom även fast Fernholm lägger av. Hoppas på typ denna uppställning.
Holm-Hultström
Norell-Högström
Falk-Englund/AOM/Westlund

Press som sjundeback med speltid i pp.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Skulle Norell, Ollas-Mattsson, Englund eller Press varit aktuella för utlåningar till allsvenskan tror jag ingen av dom hade valt att spela för DIF 15/16. Sen kan ju saker förändras på ett halvår eller så.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

mb81 skrev:
Kall-El skrev:Ett par av de yngre backarna borde kunna lånas ut till Allsvenskan över en hel säsong. ( Är tämligen övertygad om att det ur gruppen Westlund, Englund, Norell, AOM och Press finns flera spelare som skulle må bra av en säsong i Allsvenskan ytterligare. )
Du tror Norell som istället för att dra till nordamerika skrev på för oss vill göra en säsong i allsvenskan istället? Han har ju bara varit ordinarie i två säsonger och gör det riktigt bra enligt mig. Om Fernholm lägger av och man räknar bort Bernhardt som mest kommer spela j20 är vi ändå 9 backar. Holm, Falk, Norell, Högström och Hultström kan man väl säga har bevisat att de klart håller i elitserien. Englund, AOM och Westlund är riktigt meriterade för sin ålder och har alla flera säsonger på a-lagsnivå redan. Press hoppas jag mycket på. Kan säkert få mycket pp-tid i ett andra pp.
Ser faktiskt inte var vi ska ha in Urbom även fast Fernholm lägger av. Hoppas på typ denna uppställning.
Holm-Hultström
Norell-Högström
Falk-Englund/AOM/Westlund

Press som sjundeback med speltid i pp.
Den backbesättningen du skrivit upp där är inte SHL-mässig enligt mig.

Holm och Hultström tillsammans i ett förstapar?

Det skulle försvarsmässigt bli en katastrof.

Falk som antagligen är vår just nu bästa defensiva back placeras i ett tredjepar?

Holm hör möjligen hemma i ett tredjebackpar.

Med befintliga backar borde vi snarast spela liknande detta:

Hultström - Falk

Högström -

Holm -

Norell, Englund och AOM för göra upp om de två lediga platserna bredvid Högström och Holm. Tror personligen inte att Press eller Westlund är redo för SHL ännu.

Borde inte alla kunna vara rörande överrens om att den backbesättningen är allt annat än bra? om man nu inte går igång på tanken att ha en besättningen bestående av backar som kommer har stora problem med försvarandets ABC. Alternativt att man blint litar till att Hultström och Press skall fungera defensivt samt att samtliga våra yngre spelare tar kliv framåt. Personligen räknar jag inte med något av detta inträffar kanske skall tilläggas. Visst någon av de yngre spelarna tar säkert kliv, men jag tror inte att tillräckligt många kommer göra det.

Och för att svara på ett annat inlägg så måste Norell bli betydligt jämnare i sina prestationer om han vill räkna med att vara gjutet ordinarie. ( Vilket för övrigt gäller samtliga yngre backar kanske skall tilläggas. )

För att vara övertydlig, det är bra att vi plockat in backar som kan spela PP, problemet är bara det att de anslutit istället för pålitliga defensiva backar som lämnat ( Fernholm och Arnesson ) istället för att låta "mellanmjölksbackar" försvinna och ersättas med PP-backarna.
Låst