Björn Palmqvist skrev: ↑2026-02-28 17:37:14
Hör det här laget verkligen hemma i SHL? Och är Kimby rätt gubbe på rätt plats? Tveksamt. Frågor kommer att ställas på kommande årsmöte!!
Vi är för fan nykomlingar, trodde du på guld och gröna skogar första säsongen? Allt handlar om att hänga kvar, för att sedan bygga vidare....
Folk fick för mycket luft när vi råkade flyga upp i topp 4 ett tag... att hålla sig kvar och stabilisera sig i SHL är målet. Hamnar vi i slutspel är det en fet BONUS och ingen förväntan. Kan folk fatta det nån gång?
Nu ser jag fram emot att rensa bland allt skräp i laget och in med nytt folk som kan spela på denna nivå. Jag förväntar mig storheter nu när Wikegård har flexat stålars i media samt slänger flera hundra tusen på en breddspelare från HA som vi inte ens behöver.
joppe79 skrev: ↑2026-02-28 23:28:05
Jag diggar norska spelare och har följt dom i evigheter. Men Solem värvningen framstår lite onödig, förstår inte varför.
DIF skulle ha plockat in Öby Olsen istället. Vilken lirare. Mest mål i HA nu.
Solem ersätter Costmar. Tanken var ren breddvärvning, inget annat.
Sen hade det nog varit i princip omöjligt och in i helvete dyrt att försöka sno slutspelsjagande Almtunas - och tillika seriens - bäste målskytt.
joppe79 skrev: ↑2026-02-28 23:28:05
Jag diggar norska spelare och har följt dom i evigheter. Men Solem värvningen framstår lite onödig, förstår inte varför.
DIF skulle ha plockat in Öby Olsen istället. Vilken lirare. Mest mål i HA nu.
Solem ersätter Costmar. Tanken var ren breddvärvning, inget annat.
Sen hade det nog varit i princip omöjligt och in i helvete dyrt att försöka sno slutspelsjagande Almtunas - och tillika seriens - bäste målskytt.
Speciellt svårt när dom flesta lagen, inklusive Almtuna, säger nej till att släppa spelare. Nu gnäller folk att vi tar in honom, men hade två till blivit skadade/sjuka så är folk rätt tacksamma över en sån, märklig värld ändå.
Björn Palmqvist skrev: ↑2026-02-28 17:37:14
Hör det här laget verkligen hemma i SHL? Och är Kimby rätt gubbe på rätt plats? Tveksamt. Frågor kommer att ställas på kommande årsmöte!!
Vi är för fan nykomlingar, trodde du på guld och gröna skogar första säsongen? Allt handlar om att hänga kvar, för att sedan bygga vidare....
Folk fick för mycket luft när vi råkade flyga upp i topp 4 ett tag... att hålla sig kvar och stabilisera sig i SHL är målet. Hamnar vi i slutspel är det en fet BONUS och ingen förväntan. Kan folk fatta det nån gång?
Nu ser jag fram emot att rensa bland allt skräp i laget och in med nytt folk som kan spela på denna nivå. Jag förväntar mig storheter nu när Wikegård har flexat stålars i media samt slänger flera hundra tusen på en breddspelare från HA som vi inte ens behöver.
Hatar förlusten med en passion igår, inget som de visade upp sista 45 minuterna var i närheten av acceptabelt.
Men vi är ju nykomlingar. Förväntar mig stora steg nästa säsong, det är ju då saker kommer synas och dessa ursäkter om resa och nykomlingar blir mindre och mindre värda.
Tycker dock man slängt omkring ursäkterna lite väääl mycket men å andra sidan kan de inte sitta och såga utåt heller.