Lockout 2012
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Lockout 2012
Är det möjligt att t.ex Timrå och Rögle skriver kontrakt med lockout spelare innan transferfönstret stänger men inte använder dom förrän det är officiellt att det blir en helsäsongslockout?
Avskaffa tre mot tre.
Zetterberg har sagt att han stannar i Nordamerika oavsett vad har jag för mig. Strålman glömde jag, det måste jag medge. Regin lär dra till Danmark för att spela med Herning.kaminor skrev:Timrå har Zäta. Det är inte illa. Kanske kan de lyckas få in Strålman också. Eller Peter Regin, fast han är väl skadad.
Rögle ser det väl däremot tunnt ut för.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag kan å min sida erkänna att jag delvis håller med dig om att det kanske borde vara den enskilda klubben som borde få besluta om vara eller icke-varande av NHL-spelare under en lockout. Men jag har färskt i minne den urvidriga baksmälla man råkade ut för senast det begav sig 04/05.... Klubbarna klarade uppenbarligen inte att hantera situationen och kapprustade i likhet med det kallaste av krig. Det blev ohållbart, och jag fruktar något liknande nu.sensei skrev:Verkar det så? Näää, vi har ju bråkat om en massa aspekter som jag har i mitt personliga "åtgärdspaket" för att göra hockeyn i sverige riktigt vass och åtråvärd.-daniel- skrev:Men du verkar ju tro att allt löser sig bara man vill tillräckligt hårt? Har man inte ekonomin för saker är det VÄLDIGT svårt att satsa sig igenom en kris. Jag säger inte att man skall hålla i pengarna som Anders Borg men man måste ju rimligtvis hitta en balansgång. Bara för att man tar in NHL-spelare så löser det liksom inte alla världens problem och publiken strömmar till arenorna som ålar simmar till Sargasso havet.sensei skrev:Märklig inställning från någon som älskar hockey.SirDIFalot skrev:Hur ska Frölunda med taskig ekonomi kunna försäkra Erik Karlsson och Henrik Lundqvists jättekontrakt? Hoppas de kör ekonomin i botten som vi gjorde förra lockouten.
Jag hoppas tvärtom att opportunistiska investeringar som frälser både lag och fans skall löna sig.
Död och elände till de som passivt står och tittar på och reflexmässigt säger nej till allt, framgång till de som vågar.
I övrigt håller jag med. Och visst finns risken att vissa klubbar överskattar sin förmåga när kakburken öppnas, men ärligt talat så måste det vara upp till respektive klubb att göra de avvägningar som är nödvändiga i sammanhanget.
Senast redigerad av -daniel- den 2012-09-21 22:09:18, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Vi såg ju Timrå spänna värvningsmusklerna ifjol inför kvalserien med jätteslovaken, Linkan etc. Kommunen ställer upp när de behöver det.
Expert.
Det är skillnad på att locka till sig en oönskad slovak och att värva en världsstjärna vars försäkring kostar runt 500 000 - 1 000 000 kr i månaden.SirDIFalot skrev:Vi såg ju Timrå spänna värvningsmusklerna ifjol inför kvalserien med jätteslovaken, Linkan etc. Kommunen ställer upp när de behöver det.
Sen kommer inte kommunen ge dom pengar för all framtid, Timrå är en förening där det bara är en tidsfråga innan fasaden spricker sönder helt och hållet.
Senast redigerad av Salas den 2012-09-21 22:21:05, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
Helt enig. Trodde nästan att bubblan skulle brista under sommaren, men på något magiskt, svenskt vis, lyckades de hålla sig flytande. Frågan är vad som händer härnäst? Är det på TIK's bekostnad vi kommer ta oss upp i finrummet igen? Inte helt orimligt.Salas skrev:Det är skillnad på att locka till sig en oönskad slovak och att värva en världsstjärna vars försäkring kostar runt 500 000 - 1 000 000 kr i månaden.SirDIFalot skrev:Vi såg ju Timrå spänna värvningsmusklerna ifjol inför kvalserien med jätteslovaken, Linkan etc. Kommunen ställer upp när de behöver det.
Sen kommer inte kommunen ge dom pengar för all framtid, Timrå är ett förening där det bara är en tidsfråga innan fasaden spricker sönder helt och hållet.
Timrå kommer att åka ur elitserien, det är bara en tidsfråga. Gör dom det inte i år, vilket jag tror att dom gör, så sker det kommande säsong. Timrås ekonomi blir bara sämre och sämre, laget blir bara sämre och sämre, och chanserna att leva vidare blir bara mindre och mindre.-daniel- skrev:Helt enig. Trodde nästan att bubblan skulle brista under sommaren, men på något magiskt, svenskt vis, lyckades de hålla sig flytande. Frågan är vad som händer härnäst? Är det på TIK's bekostnad vi kommer ta oss upp i finrummet igen? Inte helt orimligt.
Sen om vi tar chansen och tar Timrås plats, det är en annan fråga. Leksand är nog rätt sugna dom med, så det gäller att vara på hugget när det väl gäller. Finns inga utrymmen för misstag längre, allt måste fungera den här säsongen, men om inte, så måste allt klicka nästa säsong. Annars blir nog sejouren i allsvenskan längre än vad någon av oss ens kan föreställa sig.
- -daniel-
Det tråkiga är att det lär krävas att allt går lika bra den här säsongen, som det gick riktigt dåligt förra... dvs inte världens bästa odds.
- BaronVonDif
Sv: Re: Lockout 2012
Det är oftast lågoddsarna som går upp till ES och lågoddsarna i ES som håller sig kvar.-daniel- skrev:Det tråkiga är att det lär krävas att allt går lika bra den här säsongen, som det gick riktigt dåligt förra... dvs inte världens bästa odds.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Fan oxå...

Var väl ändå inte oväntat? Var ju uppe tidigare att han enligt hans farsa skulle stanna i Denver. Nu kan det ju iof varit ett troll som skrev men jag har i alla fall trott på det hela tiden 

- SirDIFalot
Ja, Landeskog har ju själv sagt att han ska stanna där ett tag till. I videointervjuer som länkats här.
Tror inte heller att han är toksugen på DIF.
Expert.
-
SirDIFalot skrev:Ja, Landeskog har ju själv sagt att han ska stanna där ett tag till. I videointervjuer som länkats här.
Klart han vill spela med oss. han sitter ju själv och kommenterar att det är gött att se DIF ta poäng etc. Även om han inte är en Djurgårdare i grunden så tror ja inte han skulle ta något annat lag i sverige
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05