IF Björklöven - Djurgårdens IF 23/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Nummer19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: IF Björklöven - Djurgårdens IF 23/11 2013

Inlägg av Nummer19 »

Bort med råttorna från målvaktssidan så har vi kommit en bit på vägen.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Challe tyckte väl det var pinsamt att vi blev räddade av målvakten i många matcher. Därför valde han istället två småpojkar med noll rutin och/eller erfarenhet så laget kan bevisa att de har kapacitet att vinna med sånt handikapp.

Nej, jag är fortfarande förundrad över hur man kan vara så fullständigt hjärndöd att man snålar in på den i särklass viktigaste posten i ett hockeylag. Jag skulle byta ut både Reideborn och Mattsson mot precis varenda förstemålvakt i den här serien.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Vikas skrev:Challe tyckte väl det var pinsamt att vi blev räddade av målvakten i många matcher. Därför valde han istället två småpojkar med noll rutin och/eller erfarenhet så laget kan bevisa att de har kapacitet att vinna med sånt handikapp.

Nej, jag är fortfarande förundrad över hur man kan vara så fullständigt hjärndöd att man snålar in på den i särklass viktigaste posten i ett hockeylag. Jag skulle byta ut både Reideborn och Mattsson mot precis varenda förstemålvakt i den här serien.
Drömmer fan om Bengtsberg. Han kan inte vara så dyr, och han är bra mycket tätare än båda våra flickor till målvakter.
25/4-2025
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vikas skrev:Challe tyckte väl det var pinsamt att vi blev räddade av målvakten i många matcher. Därför valde han istället två småpojkar med noll rutin och/eller erfarenhet så laget kan bevisa att de har kapacitet att vinna med sånt handikapp.

Att snåla på målvaktssidan är som att bygga drömhuset men snåla in på taket.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
rikkard

Inlägg av rikkard »

Andra klubbar agerar när det går dåligt. Sparkar spelare, lånar in nya. Vi väntar och väntar. Vi måste få in en ny målvakt. Vi kan inte ha två målvakter som inte levererar. Det sprider osäkerhet i hela laget.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

När vi ligger så inom slagläge för en elfteplats känns det riktigt muntert. Mot SSK kommer det avgöras. Får vi SSK att se ut som ett NHL-lag så är det ridå för denna säsong.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

förevigtdjurgården skrev:Snart blir man väl glad över en 2p borta mot Almtuna. DÅ vet man att man är fast i skiten på riktigt.
Jag blev glad över vår senaste seger, d.v.s. den som kom på straffar hemma mot... just det - Almtuna!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag ser backsidan som ett ännu större problem än målvaktssidan. Alexander Falk, Linus Arnesson, Lofquist och stundtals även Norell har stora, stora problem i egen zon.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Mäklaren skrev:Jag ser backsidan som ett ännu större problem än målvaktssidan. Alexander Falk, Linus Arnesson, Lofquist och stundtals även Norell har stora, stora problem i egen zon.
Vilket beror på att de inte litar på sin målvakt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
4.9.5

Sv: Re: IF Björklöven - Djurgårdens IF 23/11 2013

Inlägg av 4.9.5 »

Mäklaren skrev:Jag ser backsidan som ett ännu större problem än målvaktssidan. Alexander Falk, Linus Arnesson, Lofquist och stundtals även Norell har stora, stora problem i egen zon.
Konstigt, dom måste göra jobbet för två, sig själv och målvakten

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
kaminor

Inlägg av kaminor »

Folk kommer sluta komma till Hovet.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Nu måste det sparkas. Någon måste ta ansvar för den här skiten nu.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Anfallmässigt gör vi stundtals i mitt tycke en bra match, tyckte Hagelin var vass.

Men. Mattsson gör definitivt sin sämsta match för säsongen. Fladdrar mer än någonsin, totalt ur positionerna på typ 3 av Lövens mål...då vinner man inga matcher i Umeå. Låt Reideborn få stå nu framöver, tack. Han är en bättre målvakt.

Jag vart anti-imponerad av Björklöven dock, tyckte faktiskt de var riktigt jävla bleka ikväll. Att ändå knipa alla poängen är ju såklart ändå starkt (och kanske framförallt belyser hur jävla dåliga DIF är för tillfället).
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

4.9.5 skrev:
Konstigt, dom måste göra jobbet för två, sig själv och målvakten

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Nej, de gör inte sitt jobb, därför ser målvakterna kassa ut.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

3-3 målet var härligt. Hela målet var öppet och Mattsson trodde fortfarande han hade pucken i plocken. Haha
Skriv svar