Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
lefflan

Re: Lockout 2012

Inlägg av lefflan »

Challen skrev:
SirDIFalot skrev:Att tänka på "svensk hockey" före att det ska gå bra för DIF och dåligt för våra konkurrenter är för mig som att sitta och heja på Helsingborg eller aik i Europa League för att det gynnar svensk fotboll.

Det är väl upp till var och en. Men nej.. Inget jag skulle kunna göra.

+10000

Kan Fasth byta till ajk nu? Han hade väl kritat på för Tingsryd? Tror vi möter gnhiet i kvalserien. Dom har väl inte så mycket att hämta hem från NHL? Tvekar på att kipper gör comeback.

Om 2 veckor=5 matcher.
Användarvisningsbild
Challen
Säsongskort: Ja

Inlägg av Challen »

lefflan skrev:
Challen skrev:
SirDIFalot skrev:Att tänka på "svensk hockey" före att det ska gå bra för DIF och dåligt för våra konkurrenter är för mig som att sitta och heja på Helsingborg eller aik i Europa League för att det gynnar svensk fotboll.

Det är väl upp till var och en. Men nej.. Inget jag skulle kunna göra.

+10000

Kan Fasth byta till ajk nu? Han hade väl kritat på för Tingsryd? Tror vi möter gnhiet i kvalserien. Dom har väl inte så mycket att hämta hem från NHL? Tvekar på att kipper gör comeback.

Om 2 veckor=5 matcher.
Hoppas på att han sviker Tingsryd då haha
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tomas Ros tror fortfarande på Landeskog till DIF.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

John Terry skrev:
sensei skrev:
SirDIFalot skrev:Hur ska Frölunda med taskig ekonomi kunna försäkra Erik Karlsson och Henrik Lundqvists jättekontrakt? Hoppas de kör ekonomin i botten som vi gjorde förra lockouten.
Märklig inställning från någon som älskar hockey.

Jag hoppas tvärtom att opportunistiska investeringar som frälser både lag och fans skall löna sig.

Död och elände till de som passivt står och tittar på och reflexmässigt säger nej till allt, framgång till de som vågar.
Jag hejar på DIF. Att heja på DIF för mig (viktigt att poängtera att det gäller för mig) innebär automatiskt att jag önskar olycka till alla konkurrenter. Sen visst finns det klubbar man inte bryr sig något nämnvärt om men det är för att de kanske inte är konkurrenter (hoppas jag) såsom Tingsryd.

Att prata vitt och brett om svensk hockeys lycka och att det ska gå bra för konkurrenter är för mig bara präktigt, om du ursäktar uttrycket ;)

Gällande ditt åtgärdspaket så tror jag inte att jag sett det, jag gissar att det handlar om stängda, icke stängda ligor med mera? Det läser jag gärna, var hittar man det?
Jag kan villigt erkänna att det stör mig något enormt när jag upplever att vi blir omkörda och ibland frånåkta av övriga i ligor i europa, delvis beroende på att hockeyklubbar i sverige inte får ihop det och kan bedriva en verksamhet som lockar en stadig publikström.

Givetvis önskar jag alla lag utom mitt eget evig olycka i en viss bemärkelse av ordet, men inte när det gäller deras existens. Jag har svårt att glädjas över låga publiksiffror runt om i landet, som exempel. För att jag ska vara nöjd så måste det finnas en stark motståndare, det är en förutsättning för att jag skall kunna vara stolt över en seger.

Ska vi ha en härlig (dvs. bitter) rivalitet i hockeyn så måste vi först och främst säkerställa att själva produkten är gångbar ekonomiskt och framgångsrik i största allmänhet. Mitt "åtgärdspaket" för detta finns någonstans i arkivet, men jag ska gladeligen skriva ett nytt inlägg om just det framöver eftersom du frågade!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Mahone

Inlägg av Mahone »

SirDIFalot skrev:Tomas Ros tror fortfarande på Landeskog till DIF.
Tomas Ros trodde på Niklas Nordgren till DIF med, han har inte gjort en minut i DIF.
Håll DIF rent, släng alla under 25.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mahone skrev:
SirDIFalot skrev:Tomas Ros tror fortfarande på Landeskog till DIF.
Tomas Ros trodde på Niklas Nordgren till DIF med, han har inte gjort en minut i DIF.
Absolut. Han har haft fel förut. Men är ändå en av de mest träffsäkra journalisterna när det kommer till Silly Season.
Expert.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Tomas Ros tror jag inte alls på.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Vi ska ju va jäkligt nöjda ifall vi lyckas knåpa ihop cash till trion som det diskuteras om, men vissa här verkar ju tro på att de kommer stå ett lag med fyra kedjor nhlspelare på Hovet i våran dress under lockouten.

Undrar lite hur i helvete vi ska lösa den biten när vi inte ens kunde hitta sponsorer till Otto t ex :) (Skillnad förstås)
Användarvisningsbild
Baggso

Sv: Re: Sv: Re: Lockout 2012

Inlägg av Baggso »

Mattias_87 skrev:
pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:Hur ska Frölunda med taskig ekonomi kunna försäkra Erik Karlsson och Henrik Lundqvists jättekontrakt? Hoppas de kör ekonomin i botten som vi gjorde förra lockouten.
Vidrigaste klubben i elitserien.
Varför då? Finns vidrigare klubbar enligt mig.
Luleå hockey.. fyfan i Helvete vad jag äcklas av dessa svin. Filma, grina och efterslängningar. Nästan aik klass, bara det att aik vill man möta och spöa(gick bra senast -_-) men Luleå vill man bokstavligt KISSA ner.. ses på stadion ikväll djurgårdsfamiljen!

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
nevyn

Inlägg av nevyn »

Ohddan skrev:Vi ska ju va jäkligt nöjda ifall vi lyckas knåpa ihop cash till trion som det diskuteras om, men vissa här verkar ju tro på att de kommer stå ett lag med fyra kedjor nhlspelare på Hovet i våran dress under lockouten.

Undrar lite hur i helvete vi ska lösa den biten när vi inte ens kunde hitta sponsorer till Otto t ex :) (Skillnad förstås)
Lugn i bussen. Det har kommit tydliga signaler från styrelsen och (sportchef) Challe att NHL-värvningar inte ryms inom årets ordinarie budget, och att de värvningar som godkänts har ordnats med externa medel. Man har visat en fasad som anger försiktighet.
Gällande Otto, så har det på samma sätt varit tydligt att det inte hade direkt att göra med plus och minus på kontot. Det var en förhandlingsfråga. Min bedömning är att både styrelsen och Otto böjde sig när fansen visade sin välvilja; båda sänkte sina krav. Blanda inte ihop "Otto-affären" och NHL-proffsen. Jag tror att Otto-dealen hade mer bakom sig än svarta vs röda siffror i budgeten, även om de var en del av det.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

nevyn skrev:
Ohddan skrev:Vi ska ju va jäkligt nöjda ifall vi lyckas knåpa ihop cash till trion som det diskuteras om, men vissa här verkar ju tro på att de kommer stå ett lag med fyra kedjor nhlspelare på Hovet i våran dress under lockouten.

Lugn i bussen. Det har kommit tydliga signaler från styrelsen och (sportchef) Challe att NHL-värvningar inte ryms inom årets ordinarie budget, och att de värvningar som godkänts har ordnats med externa medel. Man har visat en fasad som anger försiktighet.
Gällande Otto, så har det på samma sätt varit tydligt att det inte hade direkt att göra med plus och minus på kontot. Det var en förhandlingsfråga. Min bedömning är att både styrelsen och Otto böjde sig när fansen visade sin välvilja; båda sänkte sina krav. Blanda inte ihop "Otto-affären" och NHL-proffsen. Jag tror att Otto-dealen hade mer bakom sig än svarta vs röda siffror i budgeten, även om de var en del av det.
Ja, självfallet är det så att Otto-dealen var ett speciellt fall och var egentligen ett dåligt exempel. Men som sagt så ser det ju ut som att några här på forumet iaf har förhoppningar på ett par fler än de tre som är på ingång redan.

Med en redan ansträngd ekonomi i DIF och finansiärerna står ju knappast i kö för att pröjsa rejäla belopp utan vidare exponering så bör man ju vara försiktig med sina drömmar :)

Löser sig saker och ting utan att ekonomin ansträngs ytterligare så pumpa på med allt som går för fan :P. Men det lär väl knappast kunna bli fler stjärnor utan att det får en besk eftersmak.

Groggen talar?
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5485015.ab

Verkar inte bli NHL-proffs i elitserien trots allt. Hockeyligan kommer att överklaga beslutet som konkurrensverket fattade. Jävligt skönt måste jag säga, det är bara att hoppas att dom säger nej och att lockouten varar hela säsongen. Då blir kvalserien en serie som vi vinner i sömnen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5485015.ab

Verkar inte bli NHL-proffs i elitserien trots allt. Hockeyligan kommer att överklaga beslutet som konkurrensverket fattade. Jävligt skönt måste jag säga, det är bara att hoppas att dom säger nej och att lockouten varar hela säsongen. Då blir kvalserien en serie som vi vinner i sömnen.
Fast kommer beslutet om inställd säsong upp före 31 januari blir det svettigt i kvalserien. Då lär de lagen som ligger pyrt till värva som satan i desperation.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Fast kommer beslutet om inställd säsong upp före 31 januari blir det svettigt i kvalserien. Då lär de lagen som ligger pyrt till värva som satan i desperation.
Vid senaste lockouten kom beslutet om att hela säsongen ställdes in i februari efter att transferfönstret hade stängt, och jag kan inte se varför det skulle vara annorlunda nu. Både NHL och NHLPA kommer att förhandla in i det sista för att försöka rädda säsongen om vi når den situationen att det inte är löst före nyår, och därför är jag inte direkt orolig.
Skulle det dock mot förmodan bli så att beslutet kommer tidigare och att Rögle och Timrå ligger pyrt till, så undrar jag faktiskt vad dom ska göra. Vart ska dom få pengar ifrån för att värva? Rögle är en liten pissklubb, och Timrås ekonomi är så dålig så att Hammarbys ekonomiansvariga framstår som proffs. Men om, om dom ändå skulle få loss pengar för att värva, vilka spelare ska då Timrå och Rögle värva? Dom har inga egna spelare i Nordamerika (Timrå har Magnus Pääjärvi, som knappt skrämmer någon i vårt lag). Då står hoppet till legoknektar, från typ Slovakien och Tjeckien, eftersom Rögle inte har plast för fler icke EU-spelare och Timrå enbart har plats för en. Och de legoknektar som idag finns tillgänliga, hur många av dessa är lediga i början av januari? Med all säkerhet ingen bra i alla fall, och finns det väl någon bra, så är han garanterat rejält jagad alternativt inte intresserad av att spela utanför NHL.

Så kort och gott, jag är inte orolig om hockeyligan står vid sitt beslut. Blir det en hel säsongs lockout spelar Djurgården i elitserien nästa säsong, det är jag övertygad om. Niklas Kronwall kan vi nog med all säkerhet räkna in om lockouten blir över hela säsongen, jag kan inte tänka mig annat än att vi knyter till oss honom för tre månader. Han vore ovärderlig i kvalserien, och om det så ska kosta oss två miljoner, så är jag övertygad om att den ekonomiska frågan blir löst utan allt för stora problem.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Salas skrev:vilka spelare ska då Timrå och Rögle värva? Dom har inga egna spelare i Nordamerika (Timrå har Magnus Pääjärvi, som knappt skrämmer någon i vårt lag).
Timrå har Zäta. Det är inte illa. Kanske kan de lyckas få in Strålman också. Eller Peter Regin, fast han är väl skadad.
Rögle ser det väl däremot tunnt ut för.
Skriv svar