Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
sthlm19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av sthlm19 »

seppuko skrev:
SebBrodin skrev:
Fiskmaesen skrev:
SebBrodin skrev:Månsson är en spelare jag har velat se i DIF tidigare. Men varför får han inte stanna i ssk?

Ska bli kul och se om "bomben" stämmer!
Skulle vara otroligt intressant att få en motivering till detta, kan på riktigt i min vildaste fantasi inte förstå varför någon vill att Månsson ska dra på sig DIF-tröjan.
Har alltid gillat hans inställning och han är ju en riktig energispelare.

Men om det som några har skrivit tidigare med alkoholen stämmer så är jag beredd att backa... Hade ingen aning om det?
Han är känd för sitt alkoholintag sedan tidigare. Jobbar i södertälje och när han värvades förut så var dom skeptiska till om det skulle hålla sig denna gång. Men, rivig spelare och man ska inte döma bort folk för ett snedsteg eller flera tidigare. Dock hans sköna debatt angående Rolf Göran bör ha gjort han mer känd en tidigare alkoholmissbruk :)
Det låter som det stämmer, som jag skrev tidigare träffade jag honom ute mitt under säsongen då han krökade på som vanligt.

Men det är ganska många som krökar på av egen vetskap. MT har jag träffat några gånger denna säsong, Kahnberg en gång när han var skadad. Douglas Murray krökar mycket och ibland nån dag innan match, men han sköter iaf sitt jobb.
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

boored skrev:
bastis7 skrev:
boored skrev:Mathias Månsson är bomben!
när blir det officiellt då?
Senast Fredag
Balkongrökaren menar du...han är så trött nu för tiden att jag inte ens skulle vilja ha honom i "mitt" div.1 gäng.
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

SebBrodin skrev:Månsson är en spelare jag har velat se i DIF tidigare. Men varför får han inte stanna i ssk?

Månsson är inte samma spelare som han var för något år sen. Nu så jublar mertalet av SSK-arna över att ha blivit av med honom. Vet inte var som har hänt, men dom gånger jag sett honom i år så har han hört till dom sämsta i hela truppen. Har harvat i 3-4 linan ofta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nej tack till Månsson. Känns som en breddspelare som kostar mer än en han smakar.
Expert.
Användarvisningsbild
robin975

Inlägg av robin975 »

VI ÄR TILLBAKA!!!
Användarvisningsbild
robin975

Inlägg av robin975 »

VI ÄR TILLBAKA!!!
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Heed och Lidström skulle båda vara bra värvningar enligt mig. Producerande backar i bra ålder. Tycker nästan Lidström känns hetare då han är mer av en offensiv back, Heed är en PP-back (extremt offensiv och inte alls samma klass i 5 mot 5) som är omskolad forward.

Heed har väll sedan tidigare sagt att han har siktet inställt på ES och att han har bud från AS. Lidström är också eftertraktad på AS marknaden vad jag läst.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

sthlm19 skrev:
seppuko skrev:
SebBrodin skrev:
Fiskmaesen skrev:

Skulle vara otroligt intressant att få en motivering till detta, kan på riktigt i min vildaste fantasi inte förstå varför någon vill att Månsson ska dra på sig DIF-tröjan.
Har alltid gillat hans inställning och han är ju en riktig energispelare.

Men om det som några har skrivit tidigare med alkoholen stämmer så är jag beredd att backa... Hade ingen aning om det?
Han är känd för sitt alkoholintag sedan tidigare. Jobbar i södertälje och när han värvades förut så var dom skeptiska till om det skulle hålla sig denna gång. Men, rivig spelare och man ska inte döma bort folk för ett snedsteg eller flera tidigare. Dock hans sköna debatt angående Rolf Göran bör ha gjort han mer känd en tidigare alkoholmissbruk :)
Det låter som det stämmer, som jag skrev tidigare träffade jag honom ute mitt under säsongen då han krökade på som vanligt.

Men det är ganska många som krökar på av egen vetskap. MT har jag träffat några gånger denna säsong, Kahnberg en gång när han var skadad. Douglas Murray krökar mycket och ibland nån dag innan match, men han sköter iaf sitt jobb.
Vi får kanske börja köra med antabus i vattenflaskorna och AA möten efter träningarna.

Tror att de flesta spelarna är mycket seriösa och tränar hårt. Dessutom unnan jag dem att någon gång få gå ut i ordnade former och ha trevligt som alla andra så länge det inte inkräktar på spelet.

Conny S har vi diskuterat tidigare. Jag kan inte bedömma hans situation, känner honom inte och har ingen aning om hur han mår. Under rätt förutsättningar och korrekt hanterad vore han givetvis en möjlig kanonvärvning.

Vad jag inte vill ha i DIF är spelare med dålig inställning på eller vid sidan av rinken.

Jag säger nej tack till alla strulputtar som inte vill ta tag i sina liv och sin hockey.

Vill däremot en kille som Dicken "hem" för en seriös omstart och satsa seriöst på sin hockey och på att växa som människa och idrottsman säger jag välkommen.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Andy skrev: Vill däremot en kille som Dicken "hem" för en seriös omstart och satsa seriöst på sin hockey och på att växa som människa och idrottsman säger jag välkommen.
Fast problemet med exempelvis Dick är att han så många gånger förr verkat gett intrycket av att "Nu jävlar!" för att vid första motgång börja böla och tappat fokus. Finns nästan ingenting som provocerar mig så mycket som extremt talangfulla idrottare som slänger bort sin karriär på ren & skär lathet...och ett av de bästa exemplen är just Dick Axelsson.

Håller med dig i övrigt dock, förutom att jag själv tycker idrottsmän helt skall hålla sig borta från alkohol under pågående säsong. Du är så privilegierad på andra sätt att man borde kunna hålla sig borta från något som bevisligen sänker din prestationsnivå.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

-daniel- skrev:
Andy skrev: Vill däremot en kille som Dicken "hem" för en seriös omstart och satsa seriöst på sin hockey och på att växa som människa och idrottsman säger jag välkommen.
Fast problemet med exempelvis Dick är att han så många gånger förr verkat gett intrycket av att "Nu jävlar!" för att vid första motgång börja böla och tappat fokus. Finns nästan ingenting som provocerar mig så mycket som extremt talangfulla idrottare som slänger bort sin karriär på ren & skär lathet...och ett av de bästa exemplen är just Dick Axelsson.
Fast på den punkten kan vi bara lita på att Challe och andra ansvariga har bra fingertoppskänsla och om det blir aktuellt också har förmågan att hålla tummen i ögat på en sådan kille så att han inte tappar fokus och är motiverad att jobba hårt.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Andy skrev:
-daniel- skrev:
Fast på den punkten kan vi bara lita på att Challe och andra ansvariga har bra fingertoppskänsla och om det blir aktuellt också har förmågan att hålla tummen i ögat på en sådan kille så att han inte tappar fokus och är motiverad att jobba hårt.
Jo visst, fast nu har ju varken Modo med tuffe Uffe & Foppa i spetsen lyckats tygla honom fullt ut..."La Familia" i Karlstad lyckades väl något bättre.

Fast ärligt talat så förstår jag inte ens varför vi diskuterar Dick, han lär gå till Solna eller KHL alldeles oavsett! :wink:
vr6power

Inlägg av vr6power »

Skulle vi få Douglas Murray till laget skull jag servera han spriten personligen om han bara gör 75% av sitt jobb=) Han skulle ovsett nykter eller full dominera hela ligan plus hela ES =).
Men så blir det ju inte.

Har det hörts nå om backarna? Tex Honken? hemsidan har ju inte gått ut med han inte få förlängt iaf.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Skönt att det är tyst som i graven när vi har fyra spelare under kontrakt..
i
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

isolerad skrev:Skönt att det är tyst som i graven när vi har fyra spelare under kontrakt..
Varit inne på samma spår jag med. Att det förs förhandlingar är positivt, Men stressfaktorn börjar skjuta i höjden. Inte ens en förlängning eller ett nytt rykt sen fimpen signade och det var en vecka sen
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Säger bara kolla poängen visar allt vad man kan göra. Conny 50-60 poäng förra året. Tackar man nej till det vet ja inte ens om man tänker överhuvudtaget
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Låst