Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

Manijock skrev: 2025-09-04 11:33:15 Aldrig i helvete. Wiktor är färdig här.

Han kan harva i botten av HA och få speltid
Absolut INTE hos oss vi har redan brunkare
Som behöver speltid

Men Wiken kan fortsätta ha nära kontakt med
Familjen Omark Bra där viken !!!
The DIF ONE
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av mb81 »

toffffffe skrev: 2025-09-04 11:43:16 Wiktor Nilsson har mycket i sig, tycker att det vore grymt att få in honom till nästa säsong. Han och Blomgren kan bli kuggar i 3-4 linan över lång tid. Fattar inte varför alla är emot honom. Han var en av våra bästa spelare första året i HA sen var han axelskadad som påverkade säsong 2.
Var andra sässen som han var riktigt bra. Skulle inte säga nej till Wiktor i framtiden men denna säsong finna inte plats.
Användarvisningsbild
klintan85

Silly Season 2025/26

Inlägg av klintan85 »

Varför är Wikegård intresserad i Omark? Känns som man kan få mer intressanta spelare för det priset. Och Dicken måste släppa den så kallade kniven i ryggen och inse att han inte skulle platsa i Shl.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Andspe

Silly Season 2025/26

Inlägg av Andspe »

BigJ skrev: 2025-09-04 10:49:46 Vi tackar alltså nej till Dicken men funderar på w Nilsson...
Just Dicken vara eller icke vara är nog en inställningsfråga. Jag menar när han anslöt på sommaren var han ”en ny spelare”. Bra vikt, vältränad, bra klipp i åkningen. När vardagen sen rullade in så verkar han ha tummat på lite på fysen.

Fortfarande en bra spelare och har alltid varit en grym talang, men.. Wikegård försöker bygga något på sikt och då är det viktigt att alla spelare drar åt samma håll. Han vill ha ett nytt Djurgården där man tränar hårt och som har en annan toppstyrning. Så mao fick han sin chans och tog den inte.(utanför plan)

WN vet vi ju inte när vi tog kontakt. Kan ju vara länge sen och kanske oberoende på serie. Att det droppas klubbar när man får sitta kvist är inget att hetsa upp sig för.

Hade dock velat att det sipprat ut att vi hugger på någon toppback, vilket hade gjort truppen väl. Borde finnas lite pengar kvar iom att vi ändå reserverade en summa för Thore. (För det har iaf jag inbillat mig)
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Silly Season 2025/26

Inlägg av SirDIFalot »

BigJ skrev: 2025-09-04 10:49:46 Vi tackar alltså nej till Dicken men funderar på w Nilsson...
Beror väl på vad man har för behov. Den ena är en gnuggare och den andra är en lirare. Den ena är högerfoward och den andra är vänsterforward, och framför allt är den ena 23 år och den andra 38. Med en ålderstruktur i laget där vi redan har sex forwards som placerat 30.

Med det sagt ser jag inget behov av Wiktor Nilsson då han delvis inte bevisat sig hålla i SHL ännu, men framför allt för att vi har 16 forwards i A-laget redan om vi inkluderar Viggo.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2025/26

Inlägg av DIF_Soldier »

Dick säger i AB att Wikegård ringde för att meddela nobben.

Nu fattar jag att det är det effektivaste, onödigt att slösa någons tid osv... Men ändå, fan det vore snyggare att lösa IRL. En fika eller nåt. Visa uppskattning.
Säg den glädje som varar
Skriv svar