toffffffe skrev: ↑2025-09-04 11:43:16
Wiktor Nilsson har mycket i sig, tycker att det vore grymt att få in honom till nästa säsong. Han och Blomgren kan bli kuggar i 3-4 linan över lång tid. Fattar inte varför alla är emot honom. Han var en av våra bästa spelare första året i HA sen var han axelskadad som påverkade säsong 2.
Var andra sässen som han var riktigt bra. Skulle inte säga nej till Wiktor i framtiden men denna säsong finna inte plats.
Varför är Wikegård intresserad i Omark? Känns som man kan få mer intressanta spelare för det priset. Och Dicken måste släppa den så kallade kniven i ryggen och inse att han inte skulle platsa i Shl.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
BigJ skrev: ↑2025-09-04 10:49:46
Vi tackar alltså nej till Dicken men funderar på w Nilsson...
Just Dicken vara eller icke vara är nog en inställningsfråga. Jag menar när han anslöt på sommaren var han ”en ny spelare”. Bra vikt, vältränad, bra klipp i åkningen. När vardagen sen rullade in så verkar han ha tummat på lite på fysen.
Fortfarande en bra spelare och har alltid varit en grym talang, men.. Wikegård försöker bygga något på sikt och då är det viktigt att alla spelare drar åt samma håll. Han vill ha ett nytt Djurgården där man tränar hårt och som har en annan toppstyrning. Så mao fick han sin chans och tog den inte.(utanför plan)
WN vet vi ju inte när vi tog kontakt. Kan ju vara länge sen och kanske oberoende på serie. Att det droppas klubbar när man får sitta kvist är inget att hetsa upp sig för.
Hade dock velat att det sipprat ut att vi hugger på någon toppback, vilket hade gjort truppen väl. Borde finnas lite pengar kvar iom att vi ändå reserverade en summa för Thore. (För det har iaf jag inbillat mig)
BigJ skrev: ↑2025-09-04 10:49:46
Vi tackar alltså nej till Dicken men funderar på w Nilsson...
Beror väl på vad man har för behov. Den ena är en gnuggare och den andra är en lirare. Den ena är högerfoward och den andra är vänsterforward, och framför allt är den ena 23 år och den andra 38. Med en ålderstruktur i laget där vi redan har sex forwards som placerat 30.
Med det sagt ser jag inget behov av Wiktor Nilsson då han delvis inte bevisat sig hålla i SHL ännu, men framför allt för att vi har 16 forwards i A-laget redan om vi inkluderar Viggo.
Dick säger i AB att Wikegård ringde för att meddela nobben.
Nu fattar jag att det är det effektivaste, onödigt att slösa någons tid osv... Men ändå, fan det vore snyggare att lösa IRL. En fika eller nåt. Visa uppskattning.
DIF_Soldier skrev: ↑2025-09-04 19:30:12
Nu fattar jag att det är det effektivaste, onödigt att slösa någons tid osv... Men ändå, fan det vore snyggare att lösa IRL. En fika eller nåt. Visa uppskattning.
Visst men Dick har inte skött det som bra heller efter. Jag tycker att han gnäller lite för mycket i media. Han ska vara glad att han fick chansen en gång till efter ha avslutat karriären flera gånger. Dick är väl inte känd för sitt slit och hårda jobb något som man verkligen behöver nu när man är nykomling i en av SHLs tuffaste säsonger på länge. Inte så konstigt att han inte fick förlängt och något han måste ha sett komma.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
#10 skrev: ↑2025-09-04 20:31:34
Vad är det för jävla svammel av Wikegård att ens fundera på wiktor, herregud, en back är högsta prio, inte en HA-forward.
Kanske inte ens ett rykte som stämmer över huvud taget? Wiken har visat att han vet vad som behövs. Som någon skrev, kontakten kan ha tagit för flera månader sen också, eller att frågan är ställd vad WN tänker i framtiden.
Att säkra upp backarna är ju det som behövs. Där har vi ju inte ens testat någon junis på riktigt än om det går åt skogen för 1-2 ordinarie. Samt att vår topp 4 där är lite svajig också.
Det verkar ändå ha lite på fötterna att Wiktor Nilsson är aktuell för oss. GP rapporterar också om att vi är intresserade i konkurrens med Björklöven. Tycker inte man ska glömma att han var riktigt bra hos oss när han var skadefri och producerade enormt i fem mot fem.
Kanske vill man ha honom när han är tillgänglig så att ingen konkurrent tar honom? Alternativt låna ut honom till Löven fast vi behåller rättigheterna om han skulle komma tillbaka till nivån hos oss. Jag vet inte.
Det kan ju ha en väldig uppsida att få honom när hans aktie står som lägst för att kunna kassera in billigt i framtiden. Likt Bergfors när det begav sig. Problemet är ju platserna och då måste ju en eller flera lånas ut.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DIF_Soldier skrev: ↑2025-09-04 19:30:12
Visst men Dick har inte skött det som bra heller efter. Jag tycker att han gnäller lite för mycket i media. Han ska vara glad att han fick chansen en gång till efter ha avslutat karriären flera gånger. Dick är väl inte känd för sitt slit och hårda jobb något som man verkligen behöver nu när man är nykomling i en av SHLs tuffaste säsonger på länge. Inte så konstigt att han inte fick förlängt och något han måste ha sett komma.
Sinnessjuk skröna att Dick inte jobbar hårt. Iallafall under matcher där vi får vårat på fötterna! Helt otroligt trångsynt. Minns när man stod på Hovet under slutspelet ifjol och hur han var först hem och städade upp efter någon annans miss. Man tänkte, "som Dick-hatarna blundar nu" precis som vanligt
Sen är det inte chockerande att han inte får förlängt. Någonstans var vi tvungen att göra plats.
Men vad händer med Alexander Holtz? Sa dom i bladet att han tackat nej till Vegas bud? Då finns det ju bara Europa med tanke på att ingen annan kan ge honom ett erbjudande om han inte trejdas.
Jag tror inte att Vegas höjer sitt bud heller.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.