Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Praetori »

furan85 skrev:
Praetori skrev:Sitter och tittar på Nybro Tranås i Hockeyettan och jag skämtar inte när jag säger att Tranås PP är bättre än Djurgårdens.
Kyss mig i arslet! Viss skillnad på bp i ettan och shl dock!

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Jovisst men när pucken går runt som på ett snöre och pucken sitter på bladet i hockeyettan med deltidsproffs trots ett tempo som var glödande högt så blir man ju lite konfunderad när det kluddas med puck hos Djurgården i högsta serien.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Praetori skrev:
furan85 skrev:
Praetori skrev:Sitter och tittar på Nybro Tranås i Hockeyettan och jag skämtar inte när jag säger att Tranås PP är bättre än Djurgårdens.

Jovisst men när pucken går runt som på ett snöre och pucken sitter på bladet i hockeyettan med deltidsproffs trots ett tempo som var glödande högt så blir man ju lite konfunderad när det kluddas med puck hos Djurgården i högsta serien.
Det finns inga "sittaschonsrum" i Hockeyettan som gör att spelarna hela tiden måste tänka efter, i stället för att ge järnet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Puckey

Inlägg av Puckey »

minalman skrev:
Praetori skrev:
furan85 skrev:

Det finns inga "sittaschonsrum" i Hockeyettan som gör att spelarna hela tiden måste tänka efter, i stället för att ge järnet.
3 + 1 matcher för vårdslöst passningstempo?
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Det här laget har spelat som en kasse skit i en halv säsong och de enda konsekvenserna har hittills varit att Kossan fått sitta på läktaren och Press fått emigrera.

Hela soppan börjar med att två nybörjare till sportchefer sparkar en framgångsrik coach till förmån för en i sammanhanget obeprövad andrafiol och ett nytt spelsystem.

När jag punktar ner Tjockes beslut till dags datum så får jag det till 24 större beslut. Av dessa ser fyra idag bra ut (Urbom, Emil, Johansson och Varakass). Tre är kantbollar (Ikonen/Possler som knappt spelat + Matt) och resterande 17 beslut ser ut att vara 17 kassar skit.
BigJ

Inlägg av BigJ »

DRC skrev:Det här laget har spelat som en kasse skit i en halv säsong och de enda konsekvenserna har hittills varit att Kossan fått sitta på läktaren och Press fått emigrera.

Hela soppan börjar med att två nybörjare till sportchefer sparkar en framgångsrik coach till förmån för en i sammanhanget obeprövad andrafiol och ett nytt spelsystem.

När jag punktar ner Tjockes beslut till dags datum så får jag det till 24 större beslut. Av dessa ser fyra idag bra ut (Urbom, Emil, Johansson och Varakass). Tre är kantbollar (Ikonen/Possler som knappt spelat + Matt) och resterande 17 beslut ser ut att vara 17 kassar skit.
Kan inte annat än att hålla med, tyvärr....
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja, om man fått välja....så skulle jag hellre tagit 17 SM-guld än 17 kassar skit
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Ah fy fan. Lägsta nivån i den här truppen åker ur SHL med huvudet före. Högsta kan dominera vilket lag som helst och spela 0-0.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Nu vet jag att vi inte har oändligt med pengar - men om vi haft det hade jag skeppat Tambellini, Lundh och Ridderwall. Fy fan vad dåliga de är.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Ridderwall är nog den största besvikelsen för mig i år. Jag trodde verkligen bättre om honom.
Avskaffa tre mot tre.
Morwin

Inlägg av Morwin »

Mattias_87 skrev:Ridderwall är nog den största besvikelsen för mig i år. Jag trodde verkligen bättre om honom.
Inte jeff?

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
BRONX

Inlägg av BRONX »

pulverapa skrev:Nu vet jag att vi inte har oändligt med pengar - men om vi haft det hade jag skeppat Tambellini, Lundh och Ridderwall. Fy fan vad dåliga de är.
OCH Jeff / Reideborn

Ja alla 5 är tottalt värdelösa hockey spelare
Jävla idiot till sportchef som värvar skräp !
mb81

Inlägg av mb81 »

BRONX skrev:
pulverapa skrev:Nu vet jag att vi inte har oändligt med pengar - men om vi haft det hade jag skeppat Tambellini, Lundh och Ridderwall. Fy fan vad dåliga de är.
OCH Jeff / Reideborn

Ja alla 5 är tottalt värdelösa hockey spelare
Jävla idiot till sportchef som värvar skräp !
Ja bort med Jeff och Tambellini direkt!!! De suger!!!
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Morwin skrev:
Mattias_87 skrev:Ridderwall är nog den största besvikelsen för mig i år. Jag trodde verkligen bättre om honom.
Inte jeff?

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Jag hade inte lika stora förhoppningar på honom faktiskt.
Avskaffa tre mot tre.
Varg

Inlägg av Varg »

Alltså något är så fel inom klubben och det syns på spelarna. Varje gång det släpps en ny matchtröja så brukar jag köpa en replika med namn och nummer från den spelare som jag den säsongen tycker är bäst. Det har blivit ett par tröjor genom åren och det har nästan alltid varit svårt att välja vilket namn och nummer som ska tryckas. I år är första året som jag lämnar ryggen blank... 200 spänn känns för dyrt för någon av spelarna så här långt...
Praetori

Inlägg av Praetori »

Varg skrev:Alltså något är så fel inom klubben och det syns på spelarna. Varje gång det släpps en ny matchtröja så brukar jag köpa en replika med namn och nummer från den spelare som jag den säsongen tycker är bäst. Det har blivit ett par tröjor genom åren och det har nästan alltid varit svårt att välja vilket namn och nummer som ska tryckas. I år är första året som jag lämnar ryggen blank... 200 spänn känns för dyrt för någon av spelarna så här långt...
Skulle kunna tänka mig Tellqvist. Han verkar i alla fall ha hjärtat på rätt ställe.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar