sensei skrev:Försökte vi ens vinna den här matchen? Jag vet inte. Ölvestad var inne på rätt väg med sin tackling i 1:a, sen blev det inget mer av den varan. Istället blev det segt som vanligt i ES och då och då släppte vi in ett mål.
Jag ställer mig framför allt frågan vad vi egentligen försökte åstadkomma i denna match? Vinna? Spela fysiskt? Grisigt? Inget lyckades vi med. Saknar en plan; en röd tråd.
Gäsp
Det hände alldeles för lite i båset (kändes det som) så jag tror inte att det fanns någon utmejslad plan. Hardy sa under förra säsongen att "spelarna vet vad de ska göra" när han på ett sätt eller annat fick frågan vars innebörd var varför han inte ryter åt dem när de spelar dåligt. På något sätt känns det som en tombola vad gäller resultat. Funkar det så fine, men funkar det inte så.. fine. Tombolan snurrar vidare.
Att gå till jobbet och inte prestera måste kännas surt. Nu hoppas jag på Timrå-matchen men lite av glädjen rasade ur mig ikväll.
Hardys passiva inställning har jag otroligt svårt för. Uppenbarligen vet inte spelarna vad dem ska göra överhuvudtaget. Nu är det fan dags att Hardy agerar och skäller ut varenda spelare i laget efter noter och poängterar för varenda en att det ALDRIG är acceptabelt att uppträda så här i DIF-tröjan.
Kan väl i grunden förstå att det gnälls lite på Hardy, dock så har jag inte hajat resonemangen om att man kan se hur trött han är i de intervjuer han gör, karln har väl förfan haft samma framförhållning i media hela sitt liv.
Men sen är det tre tränare i båset och en jävla massa spelare i laget som borde kunna ta ton och verkligen ryta till. Men förhoppningsvis så har spelarna tillräcklig självinsikt för att förstå att man måste höja sig både ett och två snäpp.
sensei skrev:Försökte vi ens vinna den här matchen? Jag vet inte. Ölvestad var inne på rätt väg med sin tackling i 1:a, sen blev det inget mer av den varan.
Mm det var skitsmart att ta den där tacklingen och orsaka ett 3-5, det var där vi förlorade matchen.
Eftersom man vet hur urusel domarnivån är måste man kanske anpassa sig?
Jag har inget emot den tacklingen alls. Den där björnen, vad han nu heter i Luleå -- borde se upp när han har pucken.
Spelare borde åka ut när de bromsar upp istället för att tacklas, istället för det system som framför allt Kuben ivrigt påhejad av aftonbladet försöker få fram. Matcher där folk sitter och gäspar är de riktiga skandalmatcherna.
Det här handlar inte om vad du eller jag tycker om domsluten, utan det handlar om att vinna matcher. Det gör man inte genom att ta risken att åka ut när man redan spelar boxplay... Oerhört jävla korkat av Jimmie i min mening.
Va? Den större frågan här är väl rimligen hockeyns överlevnad och framgångar som attraktiv och underhållande evenemang. Jag och många fler, inklusive publiken på plats av tv-bilder at döma, satt och gäspade ikväll. Det är inte OK!
Jag ger blanka fan i poängen just nu, vi förlorade mot ett bättre lag -- fine. Nästa gång kanske vi vinner om vi fullföljer den game plan som vi hade från nedsläpp -- vilket inkluderar Ölves och Kempes fullt korrekta tacklingar mot puckförare. Jesus Christ!!!
sensei skrev:Försökte vi ens vinna den här matchen? Jag vet inte. Ölvestad var inne på rätt väg med sin tackling i 1:a, sen blev det inget mer av den varan.
Mm det var skitsmart att ta den där tacklingen och orsaka ett 3-5, det var där vi förlorade matchen.
Jag har inget emot den tacklingen alls. Den där björnen, vad han nu heter i Luleå -- borde se upp när han har pucken.
Spelare borde åka ut när de bromsar upp istället för att tacklas, istället för det system som framför allt Kuben ivrigt påhejad av aftonbladet försöker få fram. Matcher där folk sitter och gäspar är de riktiga skandalmatcherna.
Det här handlar inte om vad du eller jag tycker om domsluten, utan det handlar om att vinna matcher. Det gör man inte genom att ta risken att åka ut när man redan spelar boxplay... Oerhört jävla korkat av Jimmie i min mening.
Va? Den större frågan här är väl rimligen hockeyns överlevnad och framgångar som attraktiv och underhållande evenemang. Jag och många fler, inklusive publiken på plats av tv-bilder at döma, satt och gäspade ikväll. Det är inte OK!
Jag ger blanka fan i poängen just nu, vi förlorade mot ett bättre lag -- fine. Nästa gång kanske vi vinner om vi fullföljer den game plan som vi hade från nedsläpp -- vilket inkluderar Ölves och Kempes fullt korrekta tacklingar mot puckförare. Jesus Christ!!!
Jaha, så man skall alltså inte anpassa spelet efter den nivån domarna har? Gu' va skoj det blir att spela 3-5 i 3x20 i de resterande 51 matcherna (+ 10 i Kvalserien) den här säsongen.
-daniel- skrev:
Jaha, så man skall alltså inte anpassa spelet efter den nivån domarna har? Gu' va skoj det blir att spela 3-5 i 3x20 i de resterande 51 matcherna (+ 10 i Kvalserien) den här säsongen.
Ja, så tycker jag till 100 klockrena procent.
Luleå, däremot vill utnyttja de svagheter domarkåren visar; det skall gnällas, gråtas, bölas, anmälas och klagas i största allmänhet bara för att motståndaren vill spela spelet och tackla puckförare.
Jag konstaterar stolt att DIF inte går samma väg och jag hoppas innerligt att det så förblir.
sensei skrev:
Luleå, däremot vill utnyttja de svagheter domarkåren visar; det skall gnällas, gråtas, bölas, anmälas och klagas i största allmänhet bara för att motståndaren vill spela spelet och tackla puckförare.
Jag konstaterar stolt att DIF inte går samma väg och jag hoppas innerligt att det så förblir.
Alla har vi så fall olika definitioner av underhållning. "DIF Hockey med coach Sensei; snart på en grusplan nära dig!"
För mig är underhållning att vinna. Det gör man inte om man tar korkade utvisningar eftersom man till 99.9% vet att man kommer åka ut på ett sådant tilltag som Jimpa gjorde med den domarnivån som råder i ES. Jag gillar tacklingar. Verkligen. Men värdera läget, för satan...
Verkar som jag gjorde rätt i att dra på innebandy istället. Som jag tidigare sagt, vi får skylla oss själva. Vill vi inte vinna så vill vi inte! Nu fattas det bara att Hardy lirar Sandberg även mot Timrå bara för att "han kan". Tycker han sänder helt fel signaler nuförtiden!
Vi har vunnit två matcher, mot aik och mot hv. Det oroväckande i detta är att Wesslau tvingats stå på huvudet i bägge matcherna. Sug på den pågar!
sensei skrev:
Alla har vi så fall olika definitioner av underhållning. "DIF Hockey med coach Sensei; snart på en grusplan nära dig!"
För mig är underhållning att vinna. Det gör man inte om man tar korkade utvisningar eftersom man till 99.9% vet att man kommer åka ut på ett sådant tilltag som Jimpa gjorde med den domarnivån som råder i ES. Jag gillar tacklingar. Verkligen. Men värdera läget, för satan...
Jag måste erkänna att det är med viss stolthet jag konstaterar att Coach Sensei finns med i ditt mind set
Vi har något skiljande åsikter rörande den taktik som skall användas för att vinna matcher, men tyvärr hinner jag inte fortsätta debatten ikväll då jag är framme vid min hållplats. Nya tag nästa match!
sensei skrev:
Jag måste erkänna att det är med viss stolthet jag konstaterar att Coach Sensei finns med i ditt mind set
Vi har något skiljande åsikter rörande den taktik som skall användas för att vinna matcher, men tyvärr hinner jag inte fortsätta debatten ikväll då jag är framme vid min hållplats. Nya tag nästa match!
Ja, det kan ju inte bli sämre än med Coach Gollum:
sensei skrev:
Ja, det kan ju inte bli sämre än med Coach Gollum:
Enbom skrev:Jag sitter och lyssnar på Spotify på läktaren bara för att slippa den där förbannade äckliga trumman. Lär er sjunga grabbar.
Så jävla rätt! Vi stod och skrek att dom skulle sluta med den där jävla trumman! Vi var 20 pers, dom var typ 2000 och ändå hörde man inte vad dom sjöng för trumman överröstade allt! Sjuuuukt
Men vi hörde er, bitvis i alla fall och förutom några fåtal minuter i matchen var ni det enda som värmde. Tack för det!