Alltså klart att det kommer finnas andra bra lag i serien? Tror folk att vi ska vara dom enda som är bra? Åh nej, Björklöven blir förmodligen bra - ska vi lägga oss ned och dö eller?Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-26 08:44:00 Som vi då fast de har Fredrik Forsberg och ett grymt målvaktspar. Det är två stora skillnader.
Säsongen 2024/25
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 2024/25
Hur många mål har Forsberg gjort ?Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-26 08:44:00Som vi då fast de har Fredrik Forsberg och ett grymt målvaktspar. Det är två stora skillnader.Cyber skrev: ↑2024-09-26 08:01:29Jo, Löven förlorade skotten mot VIK med 21-38 på hemmaplan.Jim Morrison skrev: ↑2024-09-26 06:45:36Blev rätt utspelade i premiären hemma mot Västerås dock men hade riktig stolpe in.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-25 20:45:2611 st nya spelare, ny tränare och inte en skymt av ”startsträcka”. Det bara fungerar.Nelson Muntz skrev: ↑2024-09-25 20:35:26 Jag blir fan orolig. Björklöven är toppade som topplag och går in och vinner med fem baljor. Vi har ett lag som alla pratar om och kan knappt få in en balja hemma mot Karlskoga. Känns lite som första året i ha. Vi blir så ineffektiva omständiga och spelar på utsida. Vi gjorde varenda motståndarmålvakt till en topp målvakt. Vi har ingen bra offensiv kraft. Varför? Tre olika tränare och samma dåliga offensiv. Som sagt. Jag är orolig.
De har ett lag med mest lirare och ingen fysik.
-
Säsongen 2024/25
Nej, det sa jag inte.Jim Morrison skrev: ↑2024-09-26 08:49:53Alltså klart att det kommer finnas andra bra lag i serien? Tror folk att vi ska vara dom enda som är bra? Åh nej, Björklöven blir förmodligen bra - ska vi lägga oss ned och dö eller?Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-26 08:44:00 Som vi då fast de har Fredrik Forsberg och ett grymt målvaktspar. Det är två stora skillnader.
Påtalade bara att de har en potentiell Skytteligavinnare och en väldigt bra målvaktssida något vi inte har.
-
Säsongen 2024/25
Ottosson 0+0 och Forsberg 0+1 men Björklöven 10-3 i målskillnad. Det är snarare oroande (för oss) än om han hade gjort 5 mål redan.fryppe skrev: ↑2024-09-26 08:57:35Hur många mål har Forsberg gjort ?Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-26 08:44:00Som vi då fast de har Fredrik Forsberg och ett grymt målvaktspar. Det är två stora skillnader.Cyber skrev: ↑2024-09-26 08:01:29Jo, Löven förlorade skotten mot VIK med 21-38 på hemmaplan.Jim Morrison skrev: ↑2024-09-26 06:45:36Blev rätt utspelade i premiären hemma mot Västerås dock men hade riktig stolpe in.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-25 20:45:26
11 st nya spelare, ny tränare och inte en skymt av ”startsträcka”. Det bara fungerar.
Så vi kan ju skratta åt hans produktion nu men vi kan ju kika i Mars hur det ser ut. Det är minst 25 baljor därifrån när serien är klar.
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
Vi kommer äta upp dom i ett slutspel.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-26 09:14:40Nej, det sa jag inte.Jim Morrison skrev: ↑2024-09-26 08:49:53Alltså klart att det kommer finnas andra bra lag i serien? Tror folk att vi ska vara dom enda som är bra? Åh nej, Björklöven blir förmodligen bra - ska vi lägga oss ned och dö eller?Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-26 08:44:00 Som vi då fast de har Fredrik Forsberg och ett grymt målvaktspar. Det är två stora skillnader.
Påtalade bara att de har en potentiell Skytteligavinnare och en väldigt bra målvaktssida något vi inte har.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 2024/25
det är det här som gör mig orolig. Alltså inte att vi supportrar inte är oroliga men att spelarna och ledarna kanske tror att det bara ska falla på plats av sig själv med "stjärnnamn i laguppställningen". i den här ligan finns ingenting gratis. ALLA vill slå djuurgårn. det går inte bara att stå å titta på å tro att nån av "stjärnorna" ska göra det. Det är inga McDavids vi tagit in i truppen precis. kääämpa!!Dif_in_my_heart skrev: ↑2024-09-25 21:20:52 Det såg trögt ut igår. Jag är helt 100 på att så fort Thoresen kommit in några matcher kommer han väcka upp en hel kedja med sin kravbild. Jag är INTE orolig för offensiven i år. Men jag är enig med de flesta. Vi måste se över målvaktssidan. Andrén är bra men inte en målvakt som kan vinna åt oss när vi spelar på en lägstanivå.
Visst Löven vann med 5-0... vi har mött Oskarshamn och Karlskoga som är våra toppkonkurenter.
Löven och SSKs motstånd idag? Nybro och Almtuna.
Alla vill vara bäst mot oss helt enkelt. Forza DIF
Säsongen 2024/25
Kanske stämmer att han kommer ha 25 eller flera mål det vet vi inte, ingen vet vad som kommer hända med skador etc.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-26 09:16:55Ottosson 0+0 och Forsberg 0+1 men Björklöven 10-3 i målskillnad. Det är snarare oroande (för oss) än om han hade gjort 5 mål redan.fryppe skrev: ↑2024-09-26 08:57:35Hur många mål har Forsberg gjort ?Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-26 08:44:00Som vi då fast de har Fredrik Forsberg och ett grymt målvaktspar. Det är två stora skillnader.Cyber skrev: ↑2024-09-26 08:01:29Jo, Löven förlorade skotten mot VIK med 21-38 på hemmaplan.Jim Morrison skrev: ↑2024-09-26 06:45:36
Blev rätt utspelade i premiären hemma mot Västerås dock men hade riktig stolpe in.
Så vi kan ju skratta åt hans produktion nu men vi kan ju kika i Mars hur det ser ut. Det är minst 25 baljor därifrån när serien är klar.
Säsongen 2024/25
Nog kommer säkert firma Forsberg, Ottosson och Lilliz göra fler mål än förra säsongen, men att det blir given målsuccé kan man inte bara räkna med. Denna trio gjorde trots allt tillsammans "hela" 18 mål på 157 matcher förra säsongen.
Lövens spelare från förra årets 3e och 4e-lina kommer säkerligen att panga in fler kassar med en Lilliz eller Ottosson bredvid sig, men de går ju inte från att göra en 2-3 baljor förra året till 20-30 i år. Tycker DIF har fler målskyttar i truppen.
Känns väl även som en osäkerhetsfaktor hur deras ledande spelare i Ottosson och Lilliz på typ 170 och 75kg kommer prestera i ett slutspel när det väl gäller som mest och även blir mycket mer fysiskt. Där vet man garanterat vad man får av Thoresen, Axelsson mfl.
Lövens spelare från förra årets 3e och 4e-lina kommer säkerligen att panga in fler kassar med en Lilliz eller Ottosson bredvid sig, men de går ju inte från att göra en 2-3 baljor förra året till 20-30 i år. Tycker DIF har fler målskyttar i truppen.
Känns väl även som en osäkerhetsfaktor hur deras ledande spelare i Ottosson och Lilliz på typ 170 och 75kg kommer prestera i ett slutspel när det väl gäller som mest och även blir mycket mer fysiskt. Där vet man garanterat vad man får av Thoresen, Axelsson mfl.
-
Säsongen 2024/25
Man hörde ju detta inför finalserien mot Modo också.
Att vi hade fler slutspelslirare osv.
Tillåt mig att tvivla.
Säsongen 2024/25
Kan vi inte åtminstone ge det tio matcher innan vi konstaterar vilka som blir säsongens topplag?
It's easier to be an asshole to words than to people
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
Behöver vi ens tillåta dig?Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-26 10:16:20Man hörde ju detta inför finalserien mot Modo också.
Tillåt mig att tvivla.

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Känslan är att Löven äter upp alla i grundserien men vi äter upp Löven I slutspelet.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 2024/25
Nepp. Etta och tvåa kommer bli Löven och Ssk. Där bakom kommer en lite tätare grupp med Karlskoga, Oskarshamn, vi och faktiskt Västerås. Sen har vi Mora, Aix några steg bakom.
Frågor? Nehepp, då hörs vi i april.
Säsongen 2024/25
Benägen att hålla med. Dock så gillar jag de som är positiva medans jag själv vad det gäller DIF har trillat in i tänket "glaset är halvtomt"Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-26 10:16:20Man hörde ju detta inför finalserien mot Modo också.
Tillåt mig att tvivla.
Sedan sista året i SHL då vi åkte ur så tycker jag det har låtit så här varje säsong
- Sitt ner i båten, det är försäsong
- Sitt ner i båten, det har bara gått 10 matcher
- Sitt ner i båten, det har bara gått 30 matcher
- Sitt ner i båten, det har bara gått 50 matcher
- Sitt ner i båten, det är i slutspelet vi ska vara som bäst
- Inte våra målisars fel, backarna måste ta sitt ansvar
- Sluta gnäll på våra målisar, de hade ju fn bra räddningsprocent 2012 och backarna måste ta sitt ansvar
Vi sitter där i vår gummibåt, sen när det väl är försent då får vi panik och springer runt med spikskor på fötterna
Jag tror inte vi räcker till i år, går vi till final så blir jag imponerad,
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Säsongen 2024/25
Jag tycker att det har låtit ganska exakt tvärtom. De flesta har snarare påpekat hur fruktansvärt dåliga lagbyggen vi har haft, att målvakterna har varit piss, att Krüger och Klasen och Brodin är slut, att vi aldrig kommer ha en suck mot Modo, Björklöven, Brynäs, SSK, etc. För knappt ett år sedan var det många som på riktigt var rädda för att vi skulle åka ur HA, efter lite förluster i början. Och likförbannat har vi gått till final två år i rad, även om vi inte hade något att komma med i den senaste finalen. Det om något tyder väl på att vi ändå har varit som bäst i slutspelet?Eriksson skrev: ↑2024-09-26 11:54:58Benägen att hålla med. Dock så gillar jag de som är positiva medans jag själv vad det gäller DIF har trillat in i tänket "glaset är halvtomt"Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-26 10:16:20Man hörde ju detta inför finalserien mot Modo också.
Tillåt mig att tvivla.
Sedan sista året i SHL då vi åkte ur så tycker jag det har låtit så här varje säsong
- Sitt ner i båten, det är försäsong
- Sitt ner i båten, det har bara gått 10 matcher
- Sitt ner i båten, det har bara gått 30 matcher
- Sitt ner i båten, det har bara gått 50 matcher
- Sitt ner i båten, det är i slutspelet vi ska vara som bäst
- Inte våra målisars fel, backarna måste ta sitt ansvar
- Sluta gnäll på våra målisar, de hade ju fn bra räddningsprocent 2012 och backarna måste ta sitt ansvar
Vi sitter där i vår gummibåt, sen när det väl är försent då får vi panik och springer runt med spikskor på fötterna
Jag tror inte vi räcker till i år, går vi till final så blir jag imponerad,
Eller tycker du verkligen att majoriteten av inläggen här är positiva? Läs igenom valfri matchtråd i sådana fall, de allra flesta är lika skitnegativa som du.