Men å andra sidan tappade dom ju en hel del spelare, däribland ett gäng bärande. Inte som när HV och Brynäs åkte ur, där många stannade. Deras ekonomi var väl inte heller på topp innan dom åkte ur, om jag inte minns fel.
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Som sagt, skulle förvåna mig något enormt om Björklöven inte vinner serien med god marginal.
Gäller att deras förstalina går sönder helt. Skicka Grewe på dem?
Speaking of; när vann vi senast komfortabelt med 4-5 mål? Har vi någonsin gjort det i den här ligan?
Gäller att deras förstalina går sönder helt. Skicka Grewe på dem?
Speaking of; när vann vi senast komfortabelt med 4-5 mål? Har vi någonsin gjort det i den här ligan?
Säsongen 2024/25
8-2 mot östersund i mars
- Nelson Muntz
Säsongen 2024/25
Jag blir fan orolig. Björklöven är toppade som topplag och går in och vinner med fem baljor. Vi har ett lag som alla pratar om och kan knappt få in en balja hemma mot Karlskoga. Känns lite som första året i ha. Vi blir så ineffektiva omständiga och spelar på utsida. Vi gjorde varenda motståndarmålvakt till en topp målvakt. Vi har ingen bra offensiv kraft. Varför? Tre olika tränare och samma dåliga offensiv. Som sagt. Jag är orolig.
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
-
Säsongen 2024/25
Vill minnas att inte ens den speglade resultatet.
Och dessutom 2 mål i öppen bur.
Det är inte många övertygande vinster vi haft sedan vi åkte ur SHL, det är det inte.
Vi har alltid haft en lång startsträcka och svårt att få till ett ordnat spel. Våran största bov är typ oss själva. Ska alltid krångla till det och vara omständiga. Det här ”finliret” funkar inte i Hockeyallsvenskan.
Håller också Löven som tokfavoriter.
-
Säsongen 2024/25
11 st nya spelare, ny tränare och inte en skymt av ”startsträcka”. Det bara fungerar.Nelson Muntz skrev: ↑2024-09-25 20:35:26 Jag blir fan orolig. Björklöven är toppade som topplag och går in och vinner med fem baljor. Vi har ett lag som alla pratar om och kan knappt få in en balja hemma mot Karlskoga. Känns lite som första året i ha. Vi blir så ineffektiva omständiga och spelar på utsida. Vi gjorde varenda motståndarmålvakt till en topp målvakt. Vi har ingen bra offensiv kraft. Varför? Tre olika tränare och samma dåliga offensiv. Som sagt. Jag är orolig.
Säsongen 2024/25
Jag håller med att vi aldrig vinner med 4-5 mål som alla andra, vi slappnar av när vi har stort övertag av någon anledning.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-25 20:42:18Vill minnas att inte ens den speglade resultatet.
Och dessutom 2 mål i öppen bur.
Det är inte många övertygande vinster vi haft sedan vi åkte ur SHL, det är det inte.
Vi har alltid haft en lång startsträcka och svårt att få till ett ordnat spel. Våran största bov är typ oss själva. Ska alltid krångla till det och vara omständiga. Det här ”finliret” funkar inte i Hockeyallsvenskan.
Håller också Löven som tokfavoriter.
MEN det är tidigt på säsongen och jag ser ett mycket bättre grundspel iår om man jämför med förra året, jag tror det kommer att lossna i år
det kommer trilla in mycket mål framåt för oss.
Säsongen 2024/25
Blötlöven får en motståndsmässigt lite enklare start på serien än förra året och "det bara fungerar". Herregud, med de senaste två säsongerna i åtanke kan vi väl vänta tills vi mött dem en-två gånger innan vi dömer ut oss själva helt eller? Hade vi mött Västerås hemma i premiären och släppt 40 skott tror jag inte ni hade utnämnt DIF till självklara seriesegrare.
-
Säsongen 2024/25
Det såg trögt ut igår. Jag är helt 100 på att så fort Thoresen kommit in några matcher kommer han väcka upp en hel kedja med sin kravbild. Jag är INTE orolig för offensiven i år. Men jag är enig med de flesta. Vi måste se över målvaktssidan. Andrén är bra men inte en målvakt som kan vinna åt oss när vi spelar på en lägstanivå.
Visst Löven vann med 5-0... vi har mött Oskarshamn och Karlskoga som är våra toppkonkurenter.
Löven och SSKs motstånd idag? Nybro och Almtuna.
Alla vill vara bäst mot oss helt enkelt. Forza DIF
Visst Löven vann med 5-0... vi har mött Oskarshamn och Karlskoga som är våra toppkonkurenter.
Löven och SSKs motstånd idag? Nybro och Almtuna.
Alla vill vara bäst mot oss helt enkelt. Forza DIF
Säsongen 2024/25
Problemet som jag ser det är att vi har för många lirare och för få brunkare. Hur ska vi vinna insidan och ta oss mot mål där saker händer?
Klasen,Dick och Weigel är typexemplet på en sådan kedja.
Sedan: tekningar, passningspel,
Klasen,Dick och Weigel är typexemplet på en sådan kedja.
Sedan: tekningar, passningspel,
- Nelson Muntz
Säsongen 2024/25
Mmm. Du tycker jag ska ge det lite tid. Mmm förmodligen har du rätt. Men jag kommer alltid ha en kravbild på dif, jag kommer alltid förvänta mig vinst. Alltid oavsett.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-25 20:45:2611 st nya spelare, ny tränare och inte en skymt av ”startsträcka”. Det bara fungerar.Nelson Muntz skrev: ↑2024-09-25 20:35:26 Jag blir fan orolig. Björklöven är toppade som topplag och går in och vinner med fem baljor. Vi har ett lag som alla pratar om och kan knappt få in en balja hemma mot Karlskoga. Känns lite som första året i ha. Vi blir så ineffektiva omständiga och spelar på utsida. Vi gjorde varenda motståndarmålvakt till en topp målvakt. Vi har ingen bra offensiv kraft. Varför? Tre olika tränare och samma dåliga offensiv. Som sagt. Jag är orolig.
Men visst. Jag ska ha tålamod. Alltid kommer jag ha tålamod.
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
Blev rätt utspelade i premiären hemma mot Västerås dock men hade riktig stolpe in.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-25 20:45:2611 st nya spelare, ny tränare och inte en skymt av ”startsträcka”. Det bara fungerar.Nelson Muntz skrev: ↑2024-09-25 20:35:26 Jag blir fan orolig. Björklöven är toppade som topplag och går in och vinner med fem baljor. Vi har ett lag som alla pratar om och kan knappt få in en balja hemma mot Karlskoga. Känns lite som första året i ha. Vi blir så ineffektiva omständiga och spelar på utsida. Vi gjorde varenda motståndarmålvakt till en topp målvakt. Vi har ingen bra offensiv kraft. Varför? Tre olika tränare och samma dåliga offensiv. Som sagt. Jag är orolig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 2024/25
Jo, Löven förlorade skotten mot VIK med 21-38 på hemmaplan.Jim Morrison skrev: ↑2024-09-26 06:45:36Blev rätt utspelade i premiären hemma mot Västerås dock men hade riktig stolpe in.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-25 20:45:2611 st nya spelare, ny tränare och inte en skymt av ”startsträcka”. Det bara fungerar.Nelson Muntz skrev: ↑2024-09-25 20:35:26 Jag blir fan orolig. Björklöven är toppade som topplag och går in och vinner med fem baljor. Vi har ett lag som alla pratar om och kan knappt få in en balja hemma mot Karlskoga. Känns lite som första året i ha. Vi blir så ineffektiva omständiga och spelar på utsida. Vi gjorde varenda motståndarmålvakt till en topp målvakt. Vi har ingen bra offensiv kraft. Varför? Tre olika tränare och samma dåliga offensiv. Som sagt. Jag är orolig.
De har ett lag med mest lirare och ingen fysik.
-
Säsongen 2024/25
Som vi då fast de har Fredrik Forsberg och ett grymt målvaktspar. Det är två stora skillnader.Cyber skrev: ↑2024-09-26 08:01:29Jo, Löven förlorade skotten mot VIK med 21-38 på hemmaplan.Jim Morrison skrev: ↑2024-09-26 06:45:36Blev rätt utspelade i premiären hemma mot Västerås dock men hade riktig stolpe in.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-25 20:45:2611 st nya spelare, ny tränare och inte en skymt av ”startsträcka”. Det bara fungerar.Nelson Muntz skrev: ↑2024-09-25 20:35:26 Jag blir fan orolig. Björklöven är toppade som topplag och går in och vinner med fem baljor. Vi har ett lag som alla pratar om och kan knappt få in en balja hemma mot Karlskoga. Känns lite som första året i ha. Vi blir så ineffektiva omständiga och spelar på utsida. Vi gjorde varenda motståndarmålvakt till en topp målvakt. Vi har ingen bra offensiv kraft. Varför? Tre olika tränare och samma dåliga offensiv. Som sagt. Jag är orolig.
De har ett lag med mest lirare och ingen fysik.