Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
- zetterberg_88
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
Om du såg inledningen var det Jimmys första byte som han tryckte till ordentligt och fixade ett powerplay sedan hade vi pressen i 10 minuter. Tyvärr fick vi aldrig in puckjäveln.
- SkönaDjurgårn
Sv: Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
Men lugn nu din tomte. Jag hade inte en aning om vad som hänt innan. Jag satt och såg på den gula 640x360-sändningen på datorn och såg inte situationen.Rix skrev:Han gjorde ju det där klockrent. Du verkar ju inte kunna mycket. Han sätter en schyst hård tackling först, sen står han bara still när IOK spelare åker fram och ska försöka få ut båda på en 2a.SkönaDjurgårn skrev:Vad kallar de det i NHL när man har ett dåligt första år för att sedan bli lite sämre för varje följande säsong?-daniel- skrev:Ingen av dem fick väl iofs sitt genombrott förra säsongen, det där brukar ju sägas om spelare som verkligen slår igenom och hyllas?SirDIFalot skrev:Sophomore slump kallas det i NHL när man får ett betydligt sämre andraår. Fredrik Claesson hade det ifjol.-daniel- skrev:Det är dock frapperande att se både Lennhammer och Holm flera klasser sämre än förra säsongen... vad har hänt? De var knappast några stjärnor men nu är bägge helt jävla vilsna.
Sen är väl Lennhammer 22-23 eller nåt dessutom.![]()
Kika andra bildens på Maries hockeyblogg: http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... -10-0.html. Ölvestad ser ju för fan ut som ett fyllo som inte alls vill vara med och leka. Otroligt besviken på hans insats hittills. Trodde han skulle leda laget med sin frejdiga spelstil, men jag undrar efter varje match om han ens var med och spelade. Totalt osynlig!
Vi fick powerplay av det hela och Jimmie visade stor rutin och tänkte sig för ordentligt i den situationen.
Tycker förövrigt att Jimmie var en av få spelare som var bra. Jimmie är ingen målskytt men han krigar på och poängen trillar in titt som tätt ändå.
Menade bara att han ser ut som ett fyllo och står och tittar på planen. Nu säger ju ni att han var grym igår och det kanske ni har rätt i, jag börjar tvivla på om jag egentligen såg nånting på den där skit sändningen. Men jag såg honom iaf inte igår heller och tycker att han varit under all kritik hittills.
- SkönaDjurgårn
Sv: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
Jag finner det faktiskt märkligt att man försvarar Jimmies insatser hittills, undra om han själv är lika nöjd?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
Jag tror Jimmie är en sån som typ aldrig är nöjd. Jag har dock med honom på listan över forwards jag är nöjd med hittills.SkönaDjurgårn skrev:Jag finner det faktiskt märkligt att man försvarar Jimmies insatser hittills, undra om han själv är lika nöjd?
Expert.
Spelare som har - statistik i HA kan vi inte vara nöjda med.
Jag må vara en idiot härinne, men jag har haft rätt och gnällt i rättans tid de 2 senaste säsongerna och fått rätt i båda. Jag gör det år igen och hoppas på en 3:e gången gillt eller nåt. Vi kommer aldrig nå elitserien utan nhl stjärnor och jag tror inte änns vi går till en kvalserie.
Vi skjuter 15 skott på hemmaplan, medans lag som örebro och leksand ALDRIG går under 30. 9/10 matcher är över. Vi kanske går över 1-2 matcher av 10. Säger det mesta!
Jag må vara en idiot härinne, men jag har haft rätt och gnällt i rättans tid de 2 senaste säsongerna och fått rätt i båda. Jag gör det år igen och hoppas på en 3:e gången gillt eller nåt. Vi kommer aldrig nå elitserien utan nhl stjärnor och jag tror inte änns vi går till en kvalserie.
Vi skjuter 15 skott på hemmaplan, medans lag som örebro och leksand ALDRIG går under 30. 9/10 matcher är över. Vi kanske går över 1-2 matcher av 10. Säger det mesta!
- -daniel-
Jimmies senaste två matcher har varit betydligt bättre än matcherna innan. Han gör det man kan kräva av honom. Det finns dock många andra som inte kommer upp till normal kapacitet (känner vi igen den sen tidigare när vi pratar Djurgården och hockey?).
- zetterberg_88
Jimmie är väl en av dem som ändå hållt sig på nivån godkänd.
En sak jag stör mig på är att Bremberg glider runt och ser frånvarande ut typ 60% av matcherna.
Han har 1 poäng per match men det säger väl inte att han spelar bra och är engagerad till 100%.
Den bästa spelaren så här långt är väl Dustin? Chet har gjort det bra också.
En sak jag stör mig på är att Bremberg glider runt och ser frånvarande ut typ 60% av matcherna.
Han har 1 poäng per match men det säger väl inte att han spelar bra och är engagerad till 100%.
- SkönaDjurgårn
Sv: Re: Sv: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
Han har spelat alltså?SirDIFalot skrev:Jag tror Jimmie är en sån som typ aldrig är nöjd. Jag har dock med honom på listan över forwards jag är nöjd med hittills.SkönaDjurgårn skrev:Jag finner det faktiskt märkligt att man försvarar Jimmies insatser hittills, undra om han själv är lika nöjd?

Jaja då har vi olika åsikter om honom, hoppas han höjer sig framöver hursomhelst. Han måste vara drivande och visa hur en järnkamin agerar. 3p är iof godkänt även om inte det är hans område direkt.
- zetterberg_88
Mot Almtuna sköt vi iofs över 30 skott likaså mot Troja.. Mot södertälje låg vi väl också på runt 30 skott? Har det snackats någonting efter dom tre första matcherna om skott? Med tanke på att vi inte gjorde så mycket mål men sköt mycket. Med tanke på att de två senaste matcherna har vi halverat våra skott på mål.
Re: Sv: Re: Sv: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
Jag förstår inte vart du tycker han inte visar anda? Han smäller fortfarande, han jobbar kopiöst i anfallzon. Han åker mycket skridskor. Självklart är inte Jimmie nöjd, men han är av få forwards jag tycker har spelat okej i alla matcher. Han kan bättre och det vet vi alla, men har har knappast varit dålig i alla matcherna.SkönaDjurgårn skrev:Han har spelat alltså?SirDIFalot skrev:Jag tror Jimmie är en sån som typ aldrig är nöjd. Jag har dock med honom på listan över forwards jag är nöjd med hittills.SkönaDjurgårn skrev:Jag finner det faktiskt märkligt att man försvarar Jimmies insatser hittills, undra om han själv är lika nöjd?![]()
Jaja då har vi olika åsikter om honom, hoppas han höjer sig framöver hursomhelst. Han måste vara drivande och visa hur en järnkamin agerar. 3p är iof godkänt även om inte det är hans område direkt.
Sen är det ju lite dumt att du hänger ut han för hans insats i "bråket" när du inte ens sett situationen. Undra vem som är tomte

- SirDIFalot
Hade du förväntat dig något annat av Linkan? Det är ju precis sån han är och har alltid varit. Han kommer snitta en poäng per match typ och se loj ut större delen av matcherna. Som han alltid gjort.zetterberg_88 skrev:Jimmie är väl en av dem som ändå hållt sig på nivån godkänd.
Expert.
- zetterberg_88
Ja jag förväntar mig att alla i laget ska kriga förfullt med tanke vilken liga vi lirar i nu. Man har inte råd att åka runt och se loj ut han har ju t.om. blivit bänkad...
- SirDIFalot
Det låter som att du inte sett Linkan förut.zetterberg_88 skrev:Ja jag förväntar mig att alla i laget ska kriga förfullt med tanke vilken liga vi lirar i nu. Man har inte råd att åka runt och se loj ut han har ju t.om. blivit bänkad...

Expert.
- zetterberg_88
Inte i hockeyallsvenskan i alla fall
Nä skämt åsido.. så är det ju det krävs hårt jobb för varandra.
Annars blir det som det ser ut nu.

Nä skämt åsido.. så är det ju det krävs hårt jobb för varandra.
Annars blir det som det ser ut nu.
Det man kan göra för att öka farten på Linkans ben är att spela honom tillsammans med två riviga spelare med bra skott. Johner och Hörnqvist heter dem. Då kommer Linkan att dominera.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.