Kan vi inte sluta diskutera lagbygget, värvningar och spelet i sig också? Eftersom vi ändå inte kan göra något åt saken menar jag? Om inte du är intresserad av att prata om ekonomin så låt bli bara.Manijock skrev:Vad ska vi göra åt saken? Sitta här och försöka sig på någon jävla ekvation med påhittade framspekulerade siffror. Får krupp på folk som försöker vara duktiga med någon FM-ekonomisk lösning på problemet... Ekonomin hade inte sätt bättre ut med varken dig, mig, SirDIFalot, Mäklaren eller någon annan härinne vid rodret!-daniel- skrev:Trevligt att någon har förtroende för att de kan hantera pengar på ett stabilt, vettigt och långsiktigt sätt. Historiskt har det ju inte direkt varit så... Hur många år har Djurgården Hockey gått med ekonomisk vinning senaste 10 åren? Är det en säsong?Manijock skrev:Larvigt för oss härinne att sitta och spekulera inom något som vi inte har den minsta insyn i. Jag litar fullt ut på att dessa slipsgubbar vet vad de pysslar med och inte handlar med pengar vi inte har. Borde fler göra istället för att leka lyxfällan på amatörnivå!
Lockout 2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Lockout 2012
Expert.
Fan vad tråkigt.. Nu är frågan om man fortfarande hoppas på lockout hela säsongen..
- SirDIFalot
Hur tänker du då? Hade det blivit lockout hela säsongen hade ES-klubbarna fått ta in NHL-spelare. Så det där scenariot när vi har NHL-spelare i KS men inte dom har aldrig kunnat uppstå.Glory1 skrev:Fan vad tråkigt.. Nu är frågan om man fortfarande hoppas på lockout hela säsongen..
Expert.
Om det blir en helsäsongslockout hoppas jag verkligen vi får hem fler NHL spelare. Kronwall känns viktig. Möter vi elitserielag med NHL spelare i kvalserien kommer det bli riktigt tufft nu.
- SirDIFalot
Jag skulle inte bli förvånad om Landeskog nu väljer en ES-klubb istället. Måtte det inte bli aik bara. Hoppas jag har fel dock. Men han är ju inte direkt någon urdjurgårdare.
Expert.
Har väl ändå betydligt mer insyn i spelet och lagbygget än ekonomin? Sen är jag den första som kan tycka att Silly Season kan bli mer än måttligt fjantigt när det kastas namn åt höger och vänster utan minsta relevans. Men jag ska sluta kommentera detta!SirDIFalot skrev:Kan vi inte sluta diskutera lagbygget, värvningar och spelet i sig också? Eftersom vi ändå inte kan göra något åt saken menar jag? Om inte du är intresserad av att prata om ekonomin så låt bli bara.Manijock skrev:Vad ska vi göra åt saken? Sitta här och försöka sig på någon jävla ekvation med påhittade framspekulerade siffror. Får krupp på folk som försöker vara duktiga med någon FM-ekonomisk lösning på problemet... Ekonomin hade inte sätt bättre ut med varken dig, mig, SirDIFalot, Mäklaren eller någon annan härinne vid rodret!-daniel- skrev:Trevligt att någon har förtroende för att de kan hantera pengar på ett stabilt, vettigt och långsiktigt sätt. Historiskt har det ju inte direkt varit så... Hur många år har Djurgården Hockey gått med ekonomisk vinning senaste 10 åren? Är det en säsong?Manijock skrev:Larvigt för oss härinne att sitta och spekulera inom något som vi inte har den minsta insyn i. Jag litar fullt ut på att dessa slipsgubbar vet vad de pysslar med och inte handlar med pengar vi inte har. Borde fler göra istället för att leka lyxfällan på amatörnivå!
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur fan tänker KKV och vad har dom med hockeyligans beslut att göra?
”Beslutet innebär att ishockeyklubbar som är anslutna till Svenska Hockeyligan AB (Elitserien) själva måste bestämma om de vill skriva kontrakt med lockoutade NHL-spelare eller inte. Det beslut som Hockeyligan tidigare fattat får inte tillämpas.”
M.a.o borde man kunna ta in fler än 2 icke-EU spelare också för det beslutet hindrar ju också klubbars egen vilja och konkurrens,eller?
”Beslutet innebär att ishockeyklubbar som är anslutna till Svenska Hockeyligan AB (Elitserien) själva måste bestämma om de vill skriva kontrakt med lockoutade NHL-spelare eller inte. Det beslut som Hockeyligan tidigare fattat får inte tillämpas.”
M.a.o borde man kunna ta in fler än 2 icke-EU spelare också för det beslutet hindrar ju också klubbars egen vilja och konkurrens,eller?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Landeskog håller på Hammarby så det skulle verkligen inte förvåna mig heller om han spelar i ett annat lag än DIF. Nu tror jag för det första att han inte ens kommer med tanke på att han enligt hans pappa ska stanna i Denver.SirDIFalot skrev:Jag skulle inte bli förvånad om Landeskog nu väljer en ES-klubb istället. Måtte det inte bli aik bara. Hoppas jag har fel dock. Men han är ju inte direkt någon urdjurgårdare.
En annan sak som talar för att det blir ett annat lag är att han tycker att Djurgården är dåliga på att "värna om kontakten eller visa stolthet över vilka killar som en gång tillhörde dem"
Den som lever får se helt enkelt

Jo, men jag läste någonstans att förra gången det var lockout kom beskedet att det blev hela säsongen 10 dagar efter fönstret för svenska klubbar stängde? Hade hoppats på något liknande.SirDIFalot skrev:Hur tänker du då? Hade det blivit lockout hela säsongen hade ES-klubbarna fått ta in NHL-spelare. Så det där scenariot när vi har NHL-spelare i KS men inte dom har aldrig kunnat uppstå.Glory1 skrev:Fan vad tråkigt.. Nu är frågan om man fortfarande hoppas på lockout hela säsongen..
- SirDIFalot
Men han har alltid gjort det som han tror är bäst för sin utveckling. Är allsvenskt spel det? Alltså, han sitter säkert och väntar ett tag i Denver men det gör han ju inte hur många veckor som helst. Förr eller senare kommer han. Förhoppningsvis hit.Sjöwall skrev:Landeskog håller på Hammarby så det skulle verkligen inte förvåna mig heller om han spelar i ett annat lag än DIF. Nu tror jag för det första att han inte ens kommer med tanke på att han enligt hans pappa ska stanna i Denver.SirDIFalot skrev:Jag skulle inte bli förvånad om Landeskog nu väljer en ES-klubb istället. Måtte det inte bli aik bara. Hoppas jag har fel dock. Men han är ju inte direkt någon urdjurgårdare.
En annan sak som talar för att det blir ett annat lag är att han tycker att Djurgården är dåliga på att "värna om kontakten eller visa stolthet över vilka killar som en gång tillhörde dem"
Den som lever får se helt enkelt
Expert.
Samtidigt så höjs nivån rejält med Murray och Hörnqvist (om han blir klar), vilket borde kunna locka över både Landeskog och någon mer NHL spelare. Iallafall är det en motiverande faktor.
- SirDIFalot
Hur ska Frölunda med taskig ekonomi kunna försäkra Erik Karlsson och Henrik Lundqvists jättekontrakt? Hoppas de kör ekonomin i botten som vi gjorde förra lockouten.
Expert.
Lockout 2012
Har dem ingen sponsor som pumpar in pengar?SirDIFalot skrev:Hur ska Frölunda med taskig ekonomi kunna försäkra Erik Karlsson och Henrik Lundqvists jättekontrakt? Hoppas de kör ekonomin i botten som vi gjorde förra lockouten.
- SirDIFalot
Att värvningar finansieras externt i ishockey är mer sällsynt än vad många verkar tro. I fotbollen sker det ju nästan konstant dock.XantE skrev:Har dem ingen sponsor som pumpar in pengar?SirDIFalot skrev:Hur ska Frölunda med taskig ekonomi kunna försäkra Erik Karlsson och Henrik Lundqvists jättekontrakt? Hoppas de kör ekonomin i botten som vi gjorde förra lockouten.
Expert.