Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011

Inlägg av Mäklaren »

Lee Harvey Oswald skrev:Så,
Nu väntar jag bara på en liten avrundning ifrån vårt nya stjänskott här på forumet Ahmed, så kan jag gå & lägga mig sedan...
''Köpa tuta''

''Glass kiosk''
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Känns ju inte som det gjorde något att man missade matchen idag.

Innan man börjar toksåga lag eller spelare vidhåller jag att man bör vänta till omgång 9-10, ser det likadant ut då ja då börjar det bli läge att ta fram soppan och motorsågen.

Dock kanske man inte skall vara så förvånad att de brister offensivt då våra "spetsvärvningar" där är spelare som inte ens mäktade med att hålla SSK kvar i elitserien.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:Försökte vi ens vinna den här matchen? Jag vet inte. Ölvestad var inne på rätt väg med sin tackling i 1:a, sen blev det inget mer av den varan.
Mm det var skitsmart att ta den där tacklingen och orsaka ett 3-5, det var där vi förlorade matchen.

Eftersom man vet hur urusel domarnivån är måste man kanske anpassa sig?
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Jag får fan magsår av det här laget..
Senast redigerad av Djurgårn den 2011-09-22 21:01:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Känns ju inte som det gjorde något att man missade matchen idag.
Matlagning modell större ikväll, storkok?
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

-daniel- skrev:
Mäklaren skrev:Jag tror nog att vi alla, både fans och media, har överskattat vår backsida lite grann dessutom. Holmqvist är usel i egen zon och bra var fjärde match i PP, Boumedienne vet man aldrig var man har, Kyle är ganska klen, Printz är ett orörligt kylskåp i allt för många matcher. Den enda som verkligen levererar är pålitilige Tjärnqvist.
Personligen tycker jag du är alldeles för snabb att döma ut backsidan, 4 omgångar in... Det är liksom ganska lätt att se medioker ut i ett förlorande lag som inte "kuggar i" varandra.

Problemet är att vi inte hittar flytet, spelet sitter inte där det skall. Det verkar som oket från förra säsongen fortfarande vilar på axlarna, någon slags press som måste vara riktigt jobbig att bära. Prestera. Do or Die. Tror inte det är lojhet från tränartrojkan, eller jag VILL inte tro det snarare.
Mjo, och samtidigt glömmer ju folk att vår backsida är bra men väldigt offensivt lagd. Att Honken och Bombom är som yra höns i egen zon är knappast någon nyhet, då deras styrka ligger i offensiven. Klubertanz är inte mer än medelmåttig i defensiv zon men också grym offensivt. Printz och Claesson är bra men alldeles för ojämna. Holm och Tjärna är riktiga klippor.
Senast redigerad av Metal Machine den 2011-09-22 21:01:41, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Djurgårn skrev:Jag får fan magsår av det här laget..
En ghång fick jag det två gånger.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:
Nu väntar jag bara på en liten avrundning ifrån vårt nya stjänskott här på forumet Ahmed, så kan jag gå & lägga mig sedan...
Haha, jag kan göra ett försök att trolla som Ahmed.

"Dålligt av dIF att inthe Vinna idag. Men ni hadde en mykket bra bortaklakk".

EDIT: Förresten så har jag kommit på varför inte Djurgården vinner längre....spelarna har tröttnat på att höra "It's a great day to be alive". :|
Varför.spelas.det.inte.någon.countrymusik.i.pauserna.på.Hovet?Trodde.det.skulle.vara.en.självklarhet.nu.när.Kyle.var.tillbaka

Nåväl...Bara.hoppas.att.vi.vinner.på.lördag...
Blir.tungt.mot.Brynäs.annars...Måste.flagga.lite.för.dom.även.om.dom.var.dåliga.mot.Frölunda.sist...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:
-daniel- skrev:

EDIT: Förresten så har jag kommit på varför inte Djurgården vinner längre....spelarna har tröttnat på att höra "It's a great day to be alive". :|
Varför.spelas.det.inte.någon.countrymusik.i.pauserna.på.Hovet?Trodde.det.skulle.vara.en.självklarhet.nu.när.Kyle.var.tillbaka

Blir.tungt.mot.Brynäs.annars...Måste.flagga.lite.för.dom.även.om.dom.var.dåliga.mot.Frölunda.sist...
Haha sluta!

Lefflan är helt klart punktmarkerad.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:Försökte vi ens vinna den här matchen? Jag vet inte. Ölvestad var inne på rätt väg med sin tackling i 1:a, sen blev det inget mer av den varan. Istället blev det segt som vanligt i ES och då och då släppte vi in ett mål.

Jag ställer mig framför allt frågan vad vi egentligen försökte åstadkomma i denna match? Vinna? Spela fysiskt? Grisigt? Inget lyckades vi med. Saknar en plan; en röd tråd.

Gäsp
Det hände alldeles för lite i båset (kändes det som) så jag tror inte att det fanns någon utmejslad plan. Hardy sa under förra säsongen att "spelarna vet vad de ska göra" när han på ett sätt eller annat fick frågan vars innebörd var varför han inte ryter åt dem när de spelar dåligt. På något sätt känns det som en tombola vad gäller resultat. Funkar det så fine, men funkar det inte så.. fine. Tombolan snurrar vidare.

Att gå till jobbet och inte prestera måste kännas surt. Nu hoppas jag på Timrå-matchen men lite av glädjen rasade ur mig ikväll.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:
Edin skrev:
-daniel- skrev:

Haha sluta!

Lefflan är helt klart punktmarkerad.
Han är bra på att pricka in tipsen åtminstone.

:|
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Magnutz skrev:
sensei skrev:Försökte vi ens vinna den här matchen? Jag vet inte. Ölvestad var inne på rätt väg med sin tackling i 1:a, sen blev det inget mer av den varan. Istället blev det segt som vanligt i ES och då och då släppte vi in ett mål.

Jag ställer mig framför allt frågan vad vi egentligen försökte åstadkomma i denna match? Vinna? Spela fysiskt? Grisigt? Inget lyckades vi med. Saknar en plan; en röd tråd.

Gäsp
Det hände alldeles för lite i båset (kändes det som) så jag tror inte att det fanns någon utmejslad plan. Hardy sa under förra säsongen att "spelarna vet vad de ska göra" när han på ett sätt eller annat fick frågan vars innebörd var varför han inte ryter åt dem när de spelar dåligt. På något sätt känns det som en tombola vad gäller resultat. Funkar det så fine, men funkar det inte så.. fine. Tombolan snurrar vidare.

Att gå till jobbet och inte prestera måste kännas surt. Nu hoppas jag på Timrå-matchen men lite av glädjen rasade ur mig ikväll.

Hardys passiva inställning har jag otroligt svårt för. Uppenbarligen vet inte spelarna vad dem ska göra överhuvudtaget. Nu är det fan dags att Hardy agerar och skäller ut varenda spelare i laget efter noter och poängterar för varenda en att det ALDRIG är acceptabelt att uppträda så här i DIF-tröjan.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
sensei skrev:Försökte vi ens vinna den här matchen? Jag vet inte. Ölvestad var inne på rätt väg med sin tackling i 1:a, sen blev det inget mer av den varan.
Mm det var skitsmart att ta den där tacklingen och orsaka ett 3-5, det var där vi förlorade matchen.

Jag har inget emot den tacklingen alls. Den där björnen, vad han nu heter i Luleå -- borde se upp när han har pucken.

Spelare borde åka ut när de bromsar upp istället för att tacklas, istället för det system som framför allt Kuben ivrigt påhejad av aftonbladet försöker få fram. Matcher där folk sitter och gäspar är de riktiga skandalmatcherna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:

Jag har inget emot den tacklingen alls. Den där björnen, vad han nu heter i Luleå -- borde se upp när han har pucken.

Spelare borde åka ut när de bromsar upp istället för att tacklas, istället för det system som framför allt Kuben ivrigt påhejad av aftonbladet försöker få fram. Matcher där folk sitter och gäspar är de riktiga skandalmatcherna.
Det här handlar inte om vad du eller jag tycker om domsluten, utan det handlar om att vinna matcher. Det gör man inte genom att ta risken att åka ut när man redan spelar boxplay... Oerhört jävla korkat av Jimmie i min mening.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Som sagt... vi borde ha gjort oss av med Bombom och ersatt honom med en defensivt riktigt bra back. Sedan borde Holm gå före Claesson, som istället borde få en 7-8 min/match i en utpräglad defensiv/spelförstörande roll. Då skulle vår defensiv vara vattentät. Visst, Honken klantar sig ibland men han är klasser bättre än Bombom (ibland smäller han t.o.m. på och lirar allmänt rejält) i båda zonerna, och EN sådan back (som klantar till det då och då) har man råd med. Åkerman är inte heller någon klippa i defensiven och gnihets backar ska vi inte tala om.

Offensivt räcker det nog med Zibbe/ersättare och att ge Åberg en större roll.

Angående Hardy och Co. tycker jag att de har höjt sig. Nu coachas det i alla fall.
Skriv svar