Lockout 2012
Re: Lockout 2012
fan vad gött med lite rutin och hjärta för skölden...tror det här kan bli ovärderligt i omklädningsrummet....man blir ju fan tårögd när man hör Dogge i alla intervjuer och hur han talar om SIN förening
Drar vi Inte fulla hus när NHL spelarna kommer då är de tamefan skandal!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det lär ju bli ett ökat publikintresse iallafalll. Om vi får 1000 personer extra per match med ett biljettpris på snitt 200kr så får vi in 200.000 kr extra per match. Och jag tror att det är dessa förväntade pengar som kommer att betala deras försäkringar. Sen har vi även pengar över efter det, detta är bra!Robin.H skrev:Drar vi Inte fulla hus när NHL spelarna kommer då är de tamefan skandal!
Avskaffa tre mot tre.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Lockout 2012
Tror inte vi drar fulla hus ändå, inte om motståndet heter Oskarshamn eller Asplöven iaf. Krävs spelare med Foppa/Sudden status för att få fulla hus, hoppas dock jag har fel.Robin.H skrev:Drar vi Inte fulla hus när NHL spelarna kommer då är de tamefan skandal!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
En 1000 personer extra per match låter inte helt osannolikt. Gäller bara att folk ser till att komma så ofta de kan!Mattias_87 skrev:Det lär ju bli ett ökat publikintresse iallafalll. Om vi får 1000 personer extra per match med ett biljettpris på snitt 200kr så får vi in 200.000 kr extra per match. Och jag tror att det är dessa förväntade pengar som kommer att betala deras försäkringar. Sen har vi även pengar över efter det, detta är bra!Robin.H skrev:Drar vi Inte fulla hus när NHL spelarna kommer då är de tamefan skandal!
När Aftonbladet komponerar Djurgårdens drömlag ser det ut så här;
Tydligen ska vi bara ha tre kedjor och två backpar. Holm går också före både Granath och Lidström i andra backparet. I övrigt har jag inga kommentarer mer än att den som komponerat dessa kedjor inte har någon koll ö.h.t.Erik Gustafsson – Douglas Murray
Patric Hörnqvist – Gabriel Landskog – Fredrik Bremberg
Kommentar: Givet att Bremberg och Hörnqvist återförenas och blir bara Landeskog klar är han den perfekta centern. Murray tar hand om unga och lovande Erik Gustafsson.
Philip Holm – Timmy Pettersson
Jimmie Ölvestad – Kristofer Ottosson – Pontus Åberg
Kommentar: Gamlingarna Ottosson och Ölvestad får med sig unga högerskytten Åberg. Bra mix här mellan en mängd olika egenskaper. Backparet stabilt.
Mikael Holmqvist – Dustin Johner – Christian Eklund
Kommentar: En hårt jobbande kedja med Johner som spelaren som kan göra det lilla extra.
- Grandmaster b
Jag tror verkligen att Murray och Hörnqvist kommer att dra mera publik till Hovet.Rix skrev:En 1000 personer extra per match låter inte helt osannolikt. Gäller bara att folk ser till att komma så ofta de kan!Mattias_87 skrev:Det lär ju bli ett ökat publikintresse iallafalll. Om vi får 1000 personer extra per match med ett biljettpris på snitt 200kr så får vi in 200.000 kr extra per match. Och jag tror att det är dessa förväntade pengar som kommer att betala deras försäkringar. Sen har vi även pengar över efter det, detta är bra!Robin.H skrev:Drar vi Inte fulla hus när NHL spelarna kommer då är de tamefan skandal!
Och om vi lyckas sälja så många extra biljetter att det blir pengar över efter att försäkringarna har betalats så är ju detta så klart mycket bra.
Hoppas på att få se ett Gordie Howe hattrick från Murrays sida också någon gång under säsongen, så att han tänder till grabbarna på isen och folket på läktarna ordentligt.
The harder the conflict, the more glorious the triumph.
Vad ska vi göra åt saken? Sitta här och försöka sig på någon jävla ekvation med påhittade framspekulerade siffror. Får krupp på folk som försöker vara duktiga med någon FM-ekonomisk lösning på problemet... Ekonomin hade inte sätt bättre ut med varken dig, mig, SirDIFalot, Mäklaren eller någon annan härinne vid rodret!-daniel- skrev:Trevligt att någon har förtroende för att de kan hantera pengar på ett stabilt, vettigt och långsiktigt sätt. Historiskt har det ju inte direkt varit så... Hur många år har Djurgården Hockey gått med ekonomisk vinning senaste 10 åren? Är det en säsong?Manijock skrev:Larvigt för oss härinne att sitta och spekulera inom något som vi inte har den minsta insyn i. Jag litar fullt ut på att dessa slipsgubbar vet vad de pysslar med och inte handlar med pengar vi inte har. Borde fler göra istället för att leka lyxfällan på amatörnivå!
-
KKV slår ner på hockeyligans beslut. Nu fritt fram för NHL spelare även i elitserien.
Japp bara tanken på att vi kan marknadsföra i god tid, den 3:e Oktober DIF-Karlskoga, Bengan och Murrays återkomst till DIF. Glider in på isen med Djurgårdsemblemet på magen! Kan bara bli fullsatt... OM DIF sköter marknadsföringen rätt!Grandmaster b skrev:Jag tror verkligen att Murray och Hörnqvist kommer att dra mera publik till Hovet.Rix skrev:En 1000 personer extra per match låter inte helt osannolikt. Gäller bara att folk ser till att komma så ofta de kan!Mattias_87 skrev:Det lär ju bli ett ökat publikintresse iallafalll. Om vi får 1000 personer extra per match med ett biljettpris på snitt 200kr så får vi in 200.000 kr extra per match. Och jag tror att det är dessa förväntade pengar som kommer att betala deras försäkringar. Sen har vi även pengar över efter det, detta är bra!Robin.H skrev:Drar vi Inte fulla hus när NHL spelarna kommer då är de tamefan skandal!
Och om vi lyckas sälja så många extra biljetter att det blir pengar över efter att försäkringarna har betalats så är ju detta så klart mycket bra.
Hoppas på att få se ett Gordie Howe hattrick från Murrays sida också någon gång under säsongen, så att han tänder till grabbarna på isen och folket på läktarna ordentligt.
VäsbyMental: Fan va skönt att gubbasen inte får sin vilja fram. Dessutom kanske vi slipper Fasth nu eller? Någon som vet om han kan byta till Aik nu utan vidare?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Han har bara skrivit kontrakt för två veckor med Tingsryd. Så sen ja.Manijock skrev:Grandmaster b skrev:Rix skrev:Mattias_87 skrev:Dessutom kanske vi slipper Fasth nu eller? Någon som vet om han kan byta till Aik nu utan vidare?Robin.H skrev:Drar vi Inte fulla hus när NHL spelarna kommer då är de tamefan skandal!
Avskaffa tre mot tre.
Antingen stannar han i tingsryd eller så blir det aik. Som jag förmodar att det blir. Oavsett så är det skönt att slippa han men gud så njutfullt att se han bli uppretad. Men han skulle aldrig klara en sån fajt mot det som väntas skall i Djurgårdens trupp.. Nej intressant hur ALLT ser ut när det är klart och det är snurr i allsvenskan.
Senast redigerad av lefflan den 2012-09-21 13:36:31, redigerad totalt 1 gånger.
Det var tråkigt. HA kunde ha blivit riktigt populärt annars.VäsbyMental skrev:KKV slår ner på hockeyligans beslut. Nu fritt fram för NHL spelare även i elitserien.
HA har väl ändå den hetaste värvningen i Kopitar. Sen kan vi ju alltid se det positiva i att inget lag har något att gnälla på när vi slaktar oss upp i ES igen.Janzoo skrev:Det var tråkigt. HA kunde ha blivit riktigt populärt annars.VäsbyMental skrev:KKV slår ner på hockeyligans beslut. Nu fritt fram för NHL spelare även i elitserien.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Janzoo skrev:Det var tråkigt. HA kunde ha blivit riktigt populärt annars.VäsbyMental skrev:KKV slår ner på hockeyligans beslut. Nu fritt fram för NHL spelare även i elitserien.
Tror nog den blir det vilket fall som helst.. Det är lite ge och ta från båda ligorna nu eller hur man ska uttrycka sig.. Beror på vad folk vill se. Tråkigt så som du säger endå,för allsvenskan hade ju garanterat fått bättre odds. Men bra att klubbar får välja själva.. Kunde lika gärna vart vi som hade haft möjligheten att ta in Nhl spelare i elitserien.