Jag tror du delvis svarar på frågan själv.25#Johansson skrev: ↑2024-08-28 09:09:32 Kan någon övertyga mig att Simon är den rightback vi ska lasta stora pengar på (om det är nu det vi är på väg att göra)?
Förstår att vi inte står högst i näringskedjan osv.
Men vad har han bevisat hittills sett till att bli en ledande back i ett lag som vill vara i den absoluta toppen av HA och med goda möjligheter till SHL avancemang i vår?
Statsen ser ju tyvärr inte imponerande ut?
Har han haft en liknande roll tidigare?
Har han kompetens nog att ha en ledande roll?
Är det en enkel väg att (återigen) springa efter spelare som varit här och i detta fall har en far med stark koppling?
Jag är inte direkt negativ till att värva SJ, men som vanligt, till vilket pris och förväntansbild undrar jag?
Hade han haft bättre stats och varit ledande i ex SHL så hade vi inte haft en chans på honom. Precis som Lövensupportrar oroas för ex Theocharidis defensiv så är svaret att hade han haft Benns egenskaper bakåt och varit lika vass framåt så hade han aldrig spelat där.
Undantag finns, men oftast så är det ju såna här värvningar som är över efter att SHL-lagen plockat sitt.
Det man får locka med är ju istid och roll. Istället för att spela sjundeback och hoppas på mer i SHL, så får han en ledande roll i ett topplag i ligan under, och chansen att jobba till sig ett SHL-kontrakt till 25/26.