Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

DIF har erbjudit ett ”jättekontrakt” med allsvenska mått mätt till Simon Johansson och han väntas ta beslut denna vecka.

https://hockeysverige.se/2024/08/27/upp ... n-kontrakt
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Döden
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Döden »

Jim Morrison skrev: 2024-08-27 06:51:43 DIF har erbjudit ett ”jättekontrakt” med allsvenska mått mätt till Simon Johansson och han väntas ta beslut denna vecka.

"Agenten Peter Nilsson vill inte bekräfta uppgifterna.

– Flera klubbar i Europa har ställt frågor angående Simon. Men Simon har som fokus att försöka återvända till Nordamerika just nu, säger han till hockeysverige.se.
– Vilka klubbar i Europa det gäller vill jag inte kommentera just nu."

Låter inte speciellt troligt att han väljer oss, OM han gör det så är det hatten av.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Döden skrev: 2024-08-27 07:59:47 "Agenten Peter Nilsson vill inte bekräfta uppgifterna.

– Flera klubbar i Europa har ställt frågor angående Simon. Men Simon har som fokus att försöka återvända till Nordamerika just nu, säger han till hockeysverige.se.

Låter inte speciellt troligt att han väljer oss, OM han gör det så är det hatten av.
Vi får se men jag tror det skulle vara ett bra alternativ för Simon att få spela stora minuter i en storklubb och göra en riktigt bra säsong för att sedan går vidare igen. Komma hem, landa och börja om.

Typ som Axel Andersson.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2024-08-27 08:14:36, redigerad totalt 2 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Döden skrev: 2024-08-27 07:59:47
Jim Morrison skrev: 2024-08-27 06:51:43 DIF har erbjudit ett ”jättekontrakt” med allsvenska mått mätt till Simon Johansson och han väntas ta beslut denna vecka.

"Agenten Peter Nilsson vill inte bekräfta uppgifterna.

Hoppas Kruger, Dick o co lyckas "hjärntvätta" honom!
Användarvisningsbild
jsson

Silly Season 2024/25

Inlägg av jsson »

Jonte har skrivit ett korttidsavtal med norrlandsgnaget.

Märkligt. Utan brorsan?!

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... skontrakt/
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Nattuggla_

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

jsson skrev: 2024-08-27 09:08:19 Jonte har skrivit ett korttidsavtal med norrlandsgnaget.

Märkligt. Utan brorsan?!

Fattar att alla inte kan vara Djurgårdare, och att man säger mycket. Men spyr när jag läser det här:
"Nu har han skrivit på ett korttidskontrakt.
– Det har faktiskt alltid varit en dröm för mig, ända sedan jag spelade i Djurgården. Jag kommer ihåg när vi kom upp i slutspelet här med inramningen och känslan… Det är något jag alltid velat känna på, säger Jonathan Davidsson till Skellefteås hemsida."
Usch.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Nattuggla_ skrev: 2024-08-27 09:38:57
jsson skrev: 2024-08-27 09:08:19 Jonte har skrivit ett korttidsavtal med norrlandsgnaget.

Märkligt. Utan brorsan?!

Fattar att alla inte kan vara Djurgårdare, och att man säger mycket. Men spyr när jag läser det här:
"Nu har han skrivit på ett korttidskontrakt.
– Det har faktiskt alltid varit en dröm för mig, ända sedan jag spelade i Djurgården. Jag kommer ihåg när vi kom upp i slutspelet här med inramningen och känslan… Det är något jag alltid velat känna på, säger Jonathan Davidsson till Skellefteås hemsida."
Usch.
Är grundläggande, som dom lär sig på "klick högskolan"!

Både fotboll/hockey. Försök att få in DIF i artikeln, på ett eller annat sätt!
Användarvisningsbild
Nelson Muntz

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nelson Muntz »

Någon som har något inside på Simon och hur nära han trots allt är att välja djurgården. Vore stort om man kunde knyta upp honom. Känns som nordamerika är lite försent, borde väl vara på någon camp om han var nära? Eller? Flesta backsidor är väl formerade nu i de övre ligorna. Känns som för hans framtid vore klokt att ta mycket istid i ett lag som går långt, som har stor mediabevakning. Bara köra ett år i skyltfönstret; välkommen tillbaka Simon
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
EspenK

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

Bra att vi är offensiva även om chansen att Simon väljer oss är väldigt liten. Finns nog tre ligor han hellre spelar i.

Men om det skulle bli Simon som tar sista platsen så är det en otroligt viktig pusselbit i lagbygget som hamnar på plats.
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

EspenK skrev: 2024-08-28 06:00:28 Bra att vi är offensiva även om chansen att Simon väljer oss är väldigt liten. Finns nog tre ligor han hellre spelar i.

Men om det skulle bli Simon som tar sista platsen så är det en otroligt viktig pusselbit i lagbygget som hamnar på plats.
Enda vi kan hoppas på är att han känner ”hjärta” att hjälpa klubben upp och en möjlighet till mycket speltid i alla former.
Nattuggla_

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

EspenK skrev: 2024-08-28 06:00:28 Bra att vi är offensiva även om chansen att Simon väljer oss är väldigt liten. Finns nog tre ligor han hellre spelar i.

Känslan är ju att Wikegård nu ger honom chansen att få en stor roll och förmodlgen bra betalt. Men att vi inte väntar.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2024-08-28 08:50:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
supreme

Silly Season 2024/25

Inlägg av supreme »

Nypovich skrev: 2024-08-28 08:12:22

Enda vi kan hoppas på är att han känner ”hjärta” att hjälpa klubben upp och en möjlighet till mycket speltid i alla former.
Axel Anderssons resa kan ju i sig vara en målbild för Simon, men det beror såklart på vilka klubbar/ligor som redan visat intresse.
Användarvisningsbild
captcash

Silly Season 2024/25

Inlägg av captcash »

In med Simon, sen lånar vi hem Lindbom lagom till slutspelet (revansch dax för honom!) och vips är vi i SHL innan vi hinner blinka!

Make it happen, Wiken gubben!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Nattuggla_

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

supreme skrev: 2024-08-28 08:48:58
Nypovich skrev: 2024-08-28 08:12:22

Axel Anderssons resa kan ju i sig vara en målbild för Simon, men det beror såklart på vilka klubbar/ligor som redan visat intresse.
Så är det. Axel hade ju SHL intresse förra säsongen, från bland annat Brynäs.
25#Johansson
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av 25#Johansson »

Kan någon övertyga mig att Simon är den rightback vi ska lasta stora pengar på (om det är nu det vi är på väg att göra)?

Förstår att vi inte står högst i näringskedjan osv.

Men vad har han bevisat hittills sett till att bli en ledande back i ett lag som vill vara i den absoluta toppen av HA och med goda möjligheter till SHL avancemang i vår?

Statsen ser ju tyvärr inte imponerande ut?
Har han haft en liknande roll tidigare?
Har han kompetens nog att ha en ledande roll?
Är det en enkel väg att (återigen) springa efter spelare som varit här och i detta fall har en far med stark koppling?

Jag är inte direkt negativ till att värva SJ, men som vanligt, till vilket pris och förväntansbild undrar jag?
Låst