Jo men vi ska ju köra en femma nästa säsong med bara forwards.. Vem tänker på försvaret liksom?!?!Kall-El skrev:Dessutom måste man fråga sig hur en forward skall ersätta en back?
Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
DIF!
Fan också att Ragge missar början av säsongen, känns inte som att han kommer komma tillbaka och göra en 08/09 säsong då.
Det kan verka som ett långskott men jag tycker man ska lägge ner energi på Tallinder, även om han är gnagare, för han verkar ju inte (som jag uppfattat det) få ett kontraktsförslag av Buffalo.
Han är ju Stockholmare och relativt ung för att vara hemvändare, och dessutom har han ju köpt ny lägenhet i Stockholm? Kan ha fel på sista punkten, men skulle gärna se att man knöt upp honom på ett långtidskontrakt..
Det kan verka som ett långskott men jag tycker man ska lägge ner energi på Tallinder, även om han är gnagare, för han verkar ju inte (som jag uppfattat det) få ett kontraktsförslag av Buffalo.
Han är ju Stockholmare och relativt ung för att vara hemvändare, och dessutom har han ju köpt ny lägenhet i Stockholm? Kan ha fel på sista punkten, men skulle gärna se att man knöt upp honom på ett långtidskontrakt..
DIF för alltid<3
- SirDIFalot
Marcus Sörensen och Patrick Cehlin draftade av Ottawa respektive Nashville.
Edit: BRODIN in 5:e rundan, Toronto.
Expert.
Trodde definitivt att Chelin och Brodin skulle gå mycket tidigare än vad de gjorde.SirDIFalot skrev:Marcus Sörensen och Patrick Cehlin draftade av Ottawa respektive Nashville.
- SirDIFalot
Trodde på Cehlin i en tredje runda och Brodin möjligtvis i den sista, det gjorde de flesta andra opartiska vännerna jag har.diffarn1 skrev:Trodde definitivt att Chelin och Brodin skulle gå mycket tidigare än vad de gjorde.SirDIFalot skrev:Marcus Sörensen och Patrick Cehlin draftade av Ottawa respektive Nashville.
Det är rätt griniga med åldern där, de värvar hellre än 92a som gjort 15 poäng i J18 än John Norman som är 91a och gjort 48 poäng i J20.
Expert.
Men Sörensen kan väl knappast räknas komma från DIF? Nhl.com skriver till exempel Södertälje som tidigare lag.
nhl.com skrev:4 16 106 OTT MARKUS SORENSEN RW SE 5' 11" 156 SWE-JR. SODERTALJE JR.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
- SirDIFalot
Beror på vad du menar med "komma från DIF". Han har spelat i SSK förra året ja, men nu är han ju under kontrakt med Djurgården.Tooga skrev:Men Sörensen kan väl knappast räknas komma från DIF? Nhl.com skriver till exempel Södertälje som tidigare lag.
nhl.com skrev:4 16 106 OTT MARKUS SORENSEN RW SE 5' 11" 156 SWE-JR. SODERTALJE JR.
Expert.
Det var hans föregående säsong i ssk som gjorde att han blev draftad. Därför känns det lite märkligt att hävda att tre Djurgårdare har blivit draftade när han inte spelat en enda match i något av Djurgårdens lag. Ska bli kul att se honom i J20 denna säsong dock.SirDIFalot skrev:Beror på vad du menar med "komma från DIF". Han har spelat i SSK förra året ja, men nu är han ju under kontrakt med Djurgården.Tooga skrev:Men Sörensen kan väl knappast räknas komma från DIF? Nhl.com skriver till exempel Södertälje som tidigare lag.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Så med ditt resonemang: om Boumedienne skulle bli skadad idag, så skulle du inte säga att en DIF-spelare blivit skadad utan att en Zug-spelare har blivit skadad? För Boumedienne har ju likt Sörensen bara skrivit kontrakt med DIF, inte spelat någon match ännu.Tooga skrev: Det var hans föregående säsong i ssk som gjorde att han blev draftad. Därför känns det lite märkligt att hävda att tre Djurgårdare har blivit draftade när han inte spelat en enda match i något av Djurgårdens lag. Ska bli kul att se honom i J20 denna säsong dock.
- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
What about Daniel Rahimi?
- SirDIFalot
Det känns rätt svårt att spekulera i namn såhär tidigt, eftersom DIF har sagt att man väntar på free agent marknaden som öppnar 1 juli. Innan dess får man ju inte ens prata med spelarna där.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Hm...tja, som 7:e back ifall han spelar för kaffepengar.alskar_dif skrev:What about Daniel Rahimi?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Doyle
Har hört att Daniel "mitt i klacken" Fernholm är på ingång 
Om du är seriös så bör du kolla upp lite fakta. Fernholm spelar i KHL nästa säsong, med Neftekhimik Nizhnekamsk för att vara exakt.Doyle skrev:Har hört att Daniel "mitt i klacken" Fernholm är på ingång
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Doyle
Jo men i Ryssland hänger allt på en jävligt skör tråd. Men som sagt rykten är till för att dödas och det har du bevisligen gjort just nu