Fan också att Ragge missar början av säsongen, känns inte som att han kommer komma tillbaka och göra en 08/09 säsong då.
Det kan verka som ett långskott men jag tycker man ska lägge ner energi på Tallinder, även om han är gnagare, för han verkar ju inte (som jag uppfattat det) få ett kontraktsförslag av Buffalo.
Han är ju Stockholmare och relativt ung för att vara hemvändare, och dessutom har han ju köpt ny lägenhet i Stockholm? Kan ha fel på sista punkten, men skulle gärna se att man knöt upp honom på ett långtidskontrakt..
Men Sörensen kan väl knappast räknas komma från DIF? Nhl.com skriver till exempel Södertälje som tidigare lag.
nhl.com skrev:4 16 106 OTT MARKUS SORENSEN RW SE 5' 11" 156 SWE-JR. SODERTALJE JR.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Tooga skrev:Men Sörensen kan väl knappast räknas komma från DIF? Nhl.com skriver till exempel Södertälje som tidigare lag.
nhl.com skrev:4 16 106 OTT MARKUS SORENSEN RW SE 5' 11" 156 SWE-JR. SODERTALJE JR.
Beror på vad du menar med "komma från DIF". Han har spelat i SSK förra året ja, men nu är han ju under kontrakt med Djurgården.
Det var hans föregående säsong i ssk som gjorde att han blev draftad. Därför känns det lite märkligt att hävda att tre Djurgårdare har blivit draftade när han inte spelat en enda match i något av Djurgårdens lag. Ska bli kul att se honom i J20 denna säsong dock.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Tooga skrev:
Det var hans föregående säsong i ssk som gjorde att han blev draftad. Därför känns det lite märkligt att hävda att tre Djurgårdare har blivit draftade när han inte spelat en enda match i något av Djurgårdens lag. Ska bli kul att se honom i J20 denna säsong dock.
Så med ditt resonemang: om Boumedienne skulle bli skadad idag, så skulle du inte säga att en DIF-spelare blivit skadad utan att en Zug-spelare har blivit skadad? För Boumedienne har ju likt Sörensen bara skrivit kontrakt med DIF, inte spelat någon match ännu.
Det känns rätt svårt att spekulera i namn såhär tidigt, eftersom DIF har sagt att man väntar på free agent marknaden som öppnar 1 juli. Innan dess får man ju inte ens prata med spelarna där.