Nej jag tror inte de asså. Undrar om de någonsin får ett stopp.SirDIFalot skrev: Den eviga frågan. Är det någon som vet?
Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013
Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013
Antingen några med gott om pengar som vill dela med sig, några som tar fel på isen och en insamling till tifogruppen, eller några som helt enkelt är totalt bombade. Eller möjligen alla tre.SirDIFalot skrev:Den eviga frågan. Är det någon som vet?ciirree skrev:
Vilka är dessa som alltid kastar mynt?
Min teori i torsdags var ju att de köpte domaren då domaren ändrade sig angående måletIsabo skrev:Antingen några med gott om pengar som vill dela med sig, några som tar fel på isen och en insamling till tifogruppen, eller några som helt enkelt är totalt bombade. Eller möjligen alla tre.SirDIFalot skrev:Den eviga frågan. Är det någon som vet?ciirree skrev:
Vilka är dessa som alltid kastar mynt?

Nej men skämt åsido, det måste få ett stopp. Det förstör bara. De kan lika gärna ta i och skrika lite mer för att få ut sin ilska, som vi andra gör.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Har man på riktigt mynt på sig år 2013 så är det väl tillräckligt för att klassas som en sjuk jävel. Mynt liksom, har man ju inte använt på flera år.
Expert.
Nej det är inte ofta i varje fall. Och har jag det så har jag dem inte löst i fickorna i alla fall. Då är det något som inte stämmer.SirDIFalot skrev:Har man på riktigt mynt på sig år 2013 så är det väl tillräckligt för att klassas som en sjuk jävel. Mynt liksom, har man ju inte använt på flera år.
Det roliga/ironiska i sammanhanget är att man absolut inte får korken till sin loka citron i kiosken, men mynt som är bra mycket mer "kastvänliga" är inga som helst problem.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
- Säsongskort: Ja
Det är väl rätt mycket som saknades från i torsdags: intervju med Jimmie, presskonferens, intervju med någon av tränarna ...DIF_Soldier skrev:Tycker för övrigt det är lite märkligt att Jimmie inte höll något tal eller liknande. Ännu märkligare var att DIFTV inte haffade honom. Men det finns egentligen ingen anledning att bli förvånad över DIFTV längre.
Avgå DJ Yes!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Dito.-daniel- skrev:Ja, ibland är det inte roligt att läsa här när det går överstyr men jag hoppas du orkar hänga kvar. Du behövs på forumet!BOMBOM BOUCHARD skrev:Just den händelsen gjorde mig illamående. Tillsammans med det och en del andra övertramp på bland annat detta forum fick mig att dra mig tillbaka. Fortsatt råder rätt låg nivå hos en hel del individer så fort det går emot.Lee Harvey Oswald skrev:Är helt säker på att det är ömsesidigt från Eriks sida.Bluebrigade08 skrev: Att vi blev av med Erik Gustavsson var nog det bästa som kunde hända, kan inte förstå att Frölunda ville ha honom.
Att som enskild individ i ett lag bli utbuad på hemmais vill nog ingen människa uppleva
Då DIF kommer först på turlistan efter familjen så är det svårt att hålla sig ifrån.

Ett sätt är att inte befinna sig i matchtrådarna vid underlägen hemma mot Asplöven, Almtuna osv.
Sådana misärer kommer fortsätta drabba oss även om en del tydligen inte kan hantera det.
Hur roligt skulle idrott vara om alla resultat skulle gå enligt förhandstipset/papperet?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- MarcusDaze
Använder det minst två gånger i veckan till kundvagnen inne på ICA!SirDIFalot skrev:Har man på riktigt mynt på sig år 2013 så är det väl tillräckligt för att klassas som en sjuk jävel. Mynt liksom, har man ju inte använt på flera år.
- Lee Harvey Oswald
-Alldeles...alldeles...underbart, DIF Hockey mellan åren 1983-2001.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Då DIF kommer först på turlistan efter familjen så är det svårt att hålla sig ifrån.![]()
Ett sätt är att inte befinna sig i matchtrådarna vid underlägen hemma mot Asplöven, Almtuna osv.
Sådana misärer kommer fortsätta drabba oss även om en del tydligen inte kan hantera det.
Hur roligt skulle idrott vara om alla resultat skulle gå enligt förhandstipset/papperet?
Med några få undantag (skrattmatch-uttåg mot hv, finaltorsk mot aik, dito mot fbk) så gick det oftast som man trodde/hoppades.
Eller man kunde iaf stå ut med en motgång då, för man visste att revanschlusten och mobiliseringen till följande säsong skulle vara enorm.
Helt andra förutsättningar då, jag vet
Är så här i efterhand otroligt tacksam att få ha varit med om denna storhetstid
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vi har verkligen satts på prov senaste säsongerna. Chocken över att åka ur har varit tuff att hantera för oss alla.Lee Harvey Oswald skrev:-Alldeles...alldeles...underbart, DIF Hockey mellan åren 1983-2001.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Då DIF kommer först på turlistan efter familjen så är det svårt att hålla sig ifrån.![]()
Med några få undantag (skrattmatch-uttåg mot hv, finaltorsk mot aik, dito mot fbk) så gick det oftast som man trodde/hoppades.
Eller man kunde iaf stå ut med en motgång då, för man visste att revanschlusten och mobiliseringen till följande säsong skulle vara enorm.
Helt andra förutsättningar då, jag vet
Är så här i efterhand otroligt tacksam att få ha varit med om denna storhetstid
Men som sagt, att bua ut enskilda spelare på hemmaplan är ett pinsamt lågvattenmärke, där min gräns är passerad för länge sedan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Har dock inget minne av att Erik Gustafsson personligen blev utbuad? Visst buades hela laget ut men i vilket skede blev Erik ensam utbuad?
Personligen är jag gravt emot att bua ut sitt egna lag under match. Det är bara förstör ytterligare! Ungefär som alla idioter som skriker SKJUT konstant under PP och sen buar när så inte sker. Vet inte om dessa personer själv har råkat ut för stress förr, men att tro att sådant får spelarna att bli mer fokuserade får dem att framstå som omyndigförklarade deluxe.
Personligen är jag gravt emot att bua ut sitt egna lag under match. Det är bara förstör ytterligare! Ungefär som alla idioter som skriker SKJUT konstant under PP och sen buar när så inte sker. Vet inte om dessa personer själv har råkat ut för stress förr, men att tro att sådant får spelarna att bli mer fokuserade får dem att framstå som omyndigförklarade deluxe.
- Lee Harvey Oswald
Jaa, alltså minnet är intensivt ....men kort numera.Manijock skrev:Har dock inget minne av att Erik Gustafsson personligen blev utbuad? Visst buades hela laget ut men i vilket skede blev Erik ensam utbuad?
Kollade lite bakåt i statistiken, och det jag på förhand trodde var EG:s "utbuning" var i själva verket Boumediennes.
2-3 hemma mot HV 2011/2012.
Har dock för mig att ett liknande scenario hände EG, men...kan ha fel.
(forumets egna) BOMBOM kanske minns tydligare i detalj vilken match/matcher det kan ha rört sig om?
Tycker mig ha märkt en stor skillnad på publikens kunskaper i hockey från åren då det var lite glesare på läktarplats (egentligen de bästa åren sportsligt) jämfört med senare tids DIF-Hype, trots kräftgång sportsligt.
Vet att många här hatar när jag titulerar folk som fotbollspublik.
Men när en stor skara "Stadion-prenumeranter" började besöka Hovet mer frekvent tycker jag mig ha sett en viss utbredd oförståelse för själva spelet ishockey.
Där som du säger, vanligt förekommande tillrop i PP är:
-Jaaa Määän skjuuut dååå ditt jävla Fitt-CP!
Brukar ibland i vissa sammanhang smyga lite med att jag går på hockey.
Rätt så många utomstående är säkra på att det är mest "grott-mongon" på plats
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Bom Bom vart mycket riktigt utbuad, det minns jag. Gjorde någon märklig bakomryggen-passning till en motståndare som resulterade i en kasse. Efter det var det en klick av idioter som buade så fort Josef hade pucken. Märkligt!Lee Harvey Oswald skrev:Jaa, alltså minnet är intensivt ....men kort numera.Manijock skrev:Har dock inget minne av att Erik Gustafsson personligen blev utbuad? Visst buades hela laget ut men i vilket skede blev Erik ensam utbuad?
Kollade lite bakåt i statistiken, och det jag på förhand trodde var EG:s "utbuning" var i själva verket Boumediennes.
2-3 hemma mot HV 2011/2012.
Har dock för mig att ett liknande scenario hände EG, men...kan ha fel.
(forumets egna) BOMBOM kanske minns tydligare i detalj vilken match/matcher det kan ha rört sig om?
Tycker mig ha märkt en stor skillnad på publikens kunskaper i hockey från åren då det var lite glesare på läktarplats (egentligen de bästa åren sportsligt) jämfört med senare tids DIF-Hype, trots kräftgång sportsligt.
Men när en stor skara "Stadion-prenumeranter" började besöka Hovet mer frekvent tycker jag mig ha sett en viss utbredd oförståelse för själva spelet ishockey.
Tror det ligger mycket i det du säger angående "fotbollspublik". Dock föredrar jag naturligtvis att vi har så mycket folk som det bara går på våra matcher. Höga siffror lockar ännu högre siffror. MEN skulle ju inte skada om folk tänker efter lite. En sekvens som Powerplay handlar outsägligt mycket om tålamod och timing. Trötta ut boxen för att sen slå till hårt och effektivt.
Man måste även inse att publiken påverkar spelarna. Det tror jag inte alla gör, folk inser inte att spelarna blir stressade precis som vilka andra människor som helst. Kritik ger man efter matcherna och det ska spelarna kunna ta. Men under pågående match så gäller det att få varje individ att tagga till. Det är publikens roll! Under match måste spelarna våga spela så avslappnat som det bara går.
Skulle nog vilja påstå att många av våra uppspel förra året blev förstörda och sönderstressade bara för att några idioter på läktarna buade så fort någon ställde sig i burskydd med pucken i väntan på att spelarna skulle formera sig.Lee Harvey Oswald skrev:
Det är löjligt hur dumma i huvudet folk är. Publiken var mer en belastning än ett stöd förra året och efter första jävla perioden på säsongen buas laget ut. Då sätter man verkligen tonen direkt. Förmodar att dessa människor inte hoppar med på "den som inte hoppar är gnagarsvin".