Lockout 2012
Lockout 2012
Från Expressen intervju med Challe
"– Alla har sin variant av finansiering. I vårt fall finns det inte inom ramen för budgeten utan det handlar om att få in externa medel. Styrelsen ansvarar för ekonomin, säger han."
"– Alla har sin variant av finansiering. I vårt fall finns det inte inom ramen för budgeten utan det handlar om att få in externa medel. Styrelsen ansvarar för ekonomin, säger han."
2014-04-07, vad hände?
- Mattemadskill
- Säsongskort: Ja
Lockout 2012
Jepe skrev:Från Expressen intervju med Challe
Jag tolkar detta som att OM vi ska lösa deras försäkringar krävs det att vi får in externa finansiärer. Alltså att vi vill ha in dom men har inte klart med externa pengar som behövs för att kunna ta in dom ännu. Är det någon som har hört något annat?
Såg nu att challe sagt till AB att vi har täckning för försäkringarna.
Senast redigerad av Mattemadskill den 2012-09-20 23:23:25, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Lockout 2012
Härligt, hoppas han är spelklar redan till nästa helg!
Sv: Lockout 2012
Nu är man ju livrädd för att lockouten blir kort. Är det för mycket att hoppas på lockout fram till jul? Snälla, snälla, låt lockouten bli långvarig!
Jag drömmer om 4-5 spelare till kvalserien om vi hamnar där. Vi är ett lag som är extremt bra i medgång så hoppas vi kan bygga upp lite momentum nu i början och tugga på i kvalserien.
Jag drömmer om 4-5 spelare till kvalserien om vi hamnar där. Vi är ett lag som är extremt bra i medgång så hoppas vi kan bygga upp lite momentum nu i början och tugga på i kvalserien.
- SirDIFalot
Re: Sv: Lockout 2012
Hyfsat baksmälla om vi inte går upp trots lockout, men betydligt sämre lag nästa år och förmodligen sämre ekonomi.pulverapa skrev:Nu är man ju livrädd för att lockouten blir kort. Är det för mycket att hoppas på lockout fram till jul? Snälla, snälla, låt lockouten bli långvarig!
Expert.
Betyder detta att man inte kommer försöka få hit Landeskog? Han var ju inte så dyr att försäkra om de där uppgifterna stämde. Om vi tar hit Murray och Bengan så antar jag att deras försäkringar betalas externt på nåt sätt och det borde ju gå att lösa pengar åt Landeskog då? Sjukt tråkigt att det inte verkar bli någon Kronwall heller, jävla dyra försäkringar...
Edit: Landeskog är högaktuell står det på aftonbladet. Kronwall är också fortfarande aktuell. Jag borde läst ordentligt innan jag skrev mitt inlägg.
Edit: Landeskog är högaktuell står det på aftonbladet. Kronwall är också fortfarande aktuell. Jag borde läst ordentligt innan jag skrev mitt inlägg.
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
Läste i tidningen att Challe hoppades på att ha de spelklara till slutet av nästa vecka och att Hörnqvist och Murray verkar enklast att signa då båda endast har ett år kvar på sina kontrakt. Även Landeskog finns med i diskussionerna men Kronwall verkar vi kunna stryka då Challe via Niklas agent fått nej...
Försäkringarna verkade inte allt för svettiga; 50- respektive 70 000
Försäkringarna verkade inte allt för svettiga; 50- respektive 70 000
Victory is sweetest when you've known defeat.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Trevligt att någon har förtroende för att de kan hantera pengar på ett stabilt, vettigt och långsiktigt sätt. Historiskt har det ju inte direkt varit så... Hur många år har Djurgården Hockey gått med ekonomisk vinning senaste 10 åren? Är det en säsong?Manijock skrev:Larvigt för oss härinne att sitta och spekulera inom något som vi inte har den minsta insyn i. Jag litar fullt ut på att dessa slipsgubbar vet vad de pysslar med och inte handlar med pengar vi inte har. Borde fler göra istället för att leka lyxfällan på amatörnivå!
Lockout 2012
Hört från insida att Bengan och Dogge i princip är klara. Lite småsaker som saknas bara.
Fattar inte folk att han skulle bli våran bästa back?
Enligt säkra källor är Landeskog uppe för diskussion.
Det är extern finansiering som gäller.
Född till sportchef.
- -daniel-
Du glömde nämna att Otto tackade nej till Djurgårdens bud.android skrev:Hört från insida att Bengan och Dogge i princip är klara. Lite småsaker som saknas bara.
Lockout 2012
Läste något i AB om det där. Kan kolla om artikeln ligger på nätet. Han vill ha 100 jävla tusen.-daniel- skrev:Du glömde nämna att Otto tackade nej till Djurgårdens bud.android skrev:Hört från insida att Bengan och Dogge i princip är klara. Lite småsaker som saknas bara.
Född till sportchef.
- BaronVonDif
Sv: Re: Lockout 2012
Otto? Hur kom han in i den här ekvationen?-daniel- skrev:Du glömde nämna att Otto tackade nej till Djurgårdens bud.android skrev:Hört från insida att Bengan och Dogge i princip är klara. Lite småsaker som saknas bara.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Sv: Lockout 2012
Tror han menar att det är gamla nyheter
ironi på nätet!
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Haha, fantastiskt!