Av tre skäl.SirDIFalot skrev: ↑2025-07-19 16:54:01Varför insisterar du hela tiden på att posta laguppställningar utan Frondell och Eklund?DIF_Soldier skrev: ↑2025-07-19 03:57:25Vi ska också fortsatt söka den där centern, så han är väl att betrakta som en rak ersättare till Frondell/Eklund.fryppe skrev: ↑2025-07-18 14:16:24 klar enligt hockeynews
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... -pettersen
Då börjar det ljusna något.
Klasen-Krüger-Ylönen
Snively-X-Pettersen
Grewe-Rensfeldt-Brodin
Björck-Josefson-Blomgren
Salsten/Costmar
Varken Eklund eller Frondell ska ens vara med på camperna därborta.
- Det mest uppenbara: För att de har skrivit på för andra lag. NHL bokstavligen äger dem nu och bestämmer var de ska spela och hur länge.
- Varken DIF eller deras nya klubbar har officiellt bekräftat var de ska spela. Spekulationer på Twitter är inte att betrakta som ett officiellt besked.
- Historiskt har det svängt otroligt fort i frågor gällande draftade spelare. Från solklar utlåning, till att de ska få chansen att slå sig in, till att de blir kvar därborta.
Det är samma song and dance varje gång en spelare draftas högt och det borde ledning och vi fans ha lärt oss vid det här laget. Jag har åtminstone lärt mig det.
Summa summarum vore det direkt oansvarigt att räkna in dessa två. Det nyktra utgångsläget är att de ska betraktas som förlorade tills motsatsen bevisas. Ren eventuell bonus helt enkelt.
Jag tycker också att det ser ut som att det är exakt vad Wikegård tar höjd för nu med Pettersen och fortsatt jakt på center vad det verkar.