Yes. Vi saknar en dimension i Josefssons extremt skickliga tvåvägs arbete.Praetori skrev: ↑2021-09-07 08:07:46Jag har också en hyggligt bra känsla men tappet av Josefson är gigantiskt. Hel, frisk och i bra matchform är han SHLs bästa tvåvägscenter med god marginal och förlusten innebär att både offensiven och defensiven tappar. På det så är vi minus Ågren och Basse är opererad och sånt vet man ju inte på förhand hur det slutar (det kan bli himmel eller pannkaka). Sen har många av konkurrenterna blivit starkare. Färjestad, Frölunda, Örebro, Luleå har imponerande trupper. Nu har Skellefteå, Rögle och Växjö tappat lite spetsar och slitvargar men det förändrar inte totalen i tabellkonkurrensen. Till och med Malmö och LHC ser rätt giftiga ut på pappret i år jämfört med tidigare.
Sörensen, Carey och Videll är dock potentiella hävstänger och om Barry kan hitta bra lekkamrater till dem där kemin stämmer så kanske vi kan få 1-2 kedjor som kan vräka in poäng. Spännande hur som helst.
Tyvärr kan inte någon i nuvarande trupp ersätta honom.
Håller med om att vi kan få två producerande kedjor, men jag skulle helst inte vilja se basse med rhett och Sörensen.
Rädd för att det blir FÖR plåttrigt, för mycket utsida . Dick och Basse fungerade väldigt bra mycket för att Bergfors tog sig mot mål, även utan puck och skapade ytor.
Skulle vilja ha en Stark center om nu rhett och Sören ska spela ihop. Helst Carey eller kanske Videll.
Inte helt främmande för att ha en svensk kedja , Videll basse , Sören, och en med Carey , Losito och rhett.
Vi var extremt lama förra året, vi kom ta mig fan aldrig in på insida. Bortsett när Bergfors var inne.
Oavsett, den C som spelar med Sörensen, hoppas jag verkligen begriper att det är dags att nöta, nöta nöta skott i några extra timmar varje V...