Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Vinge

Inlägg av Vinge »

Praetori skrev: 2021-09-07 08:07:46
Exile skrev: 2021-09-07 05:54:12 Kan bara tala för mig själv, men jag har en ganska bra känsla detta år, tittar man på spelare som vi tappade och spelare som vi tog in så är det egentligen bara Bobby Nardella som jag saknar från föregående år (och kanske Eklund beroende på hur Sharks agerar).
Jag har också en hyggligt bra känsla men tappet av Josefson är gigantiskt. Hel, frisk och i bra matchform är han SHLs bästa tvåvägscenter med god marginal och förlusten innebär att både offensiven och defensiven tappar. På det så är vi minus Ågren och Basse är opererad och sånt vet man ju inte på förhand hur det slutar (det kan bli himmel eller pannkaka). Sen har många av konkurrenterna blivit starkare. Färjestad, Frölunda, Örebro, Luleå har imponerande trupper. Nu har Skellefteå, Rögle och Växjö tappat lite spetsar och slitvargar men det förändrar inte totalen i tabellkonkurrensen. Till och med Malmö och LHC ser rätt giftiga ut på pappret i år jämfört med tidigare.

Sörensen, Carey och Videll är dock potentiella hävstänger och om Barry kan hitta bra lekkamrater till dem där kemin stämmer så kanske vi kan få 1-2 kedjor som kan vräka in poäng. Spännande hur som helst.
Yes. Vi saknar en dimension i Josefssons extremt skickliga tvåvägs arbete.
Tyvärr kan inte någon i nuvarande trupp ersätta honom.

Håller med om att vi kan få två producerande kedjor, men jag skulle helst inte vilja se basse med rhett och Sörensen.
Rädd för att det blir FÖR plåttrigt, för mycket utsida . Dick och Basse fungerade väldigt bra mycket för att Bergfors tog sig mot mål, även utan puck och skapade ytor.
Skulle vilja ha en Stark center om nu rhett och Sören ska spela ihop. Helst Carey eller kanske Videll.
Inte helt främmande för att ha en svensk kedja , Videll basse , Sören, och en med Carey , Losito och rhett.

Vi var extremt lama förra året, vi kom ta mig fan aldrig in på insida. Bortsett när Bergfors var inne.
Oavsett, den C som spelar med Sörensen, hoppas jag verkligen begriper att det är dags att nöta, nöta nöta skott i några extra timmar varje V...
Senast redigerad av Vinge den 2021-09-07 09:59:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Vinge skrev: 2021-09-07 09:38:30
-daniel- skrev: 2021-09-07 07:28:55
Vinge skrev: 2021-09-06 23:38:41 Tror många vanliga sponsorer ser sin insats som mer allmosor, de ser till att verksamheten går runt. Viktigt nog givetvis. Och så får dom biljetter såklart. Rätt dyra då iofs om man resonerar på det sättet.
Jag tror absolut inte att sponsorer ser sina pengar som allmosor, det rimmar illa med företagsverksamhet. Däremot ser de en chans till större exponering om exempelvis en värvning blir omtalad, ifall laget Djurgården lyfter så bidrar det till mer positiva skriverier i media och kanske i vissa fall "good will" i supporterled (även om det är svårt i en storstad där fler klubbar huserar). Det är förstås också lättare att äska pengar för välkända svenska spelare än "no names" från utlandet.
Det jag menade, och funderade på att skriva , var att ha allmosor inom ett par kanin öron, och förklara skillnaden på goda , trogna sponsorer och externa sponsorer som kommer in mer sällan är det vankas stor satsning på något projekt.
Trodde naivt att folk skulle förstå det.
Sorry, jag förstår nu vad du menar när jag läste din text igen. Läste slarvigt förut.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Vinge skrev: 2021-09-07 09:48:51
Exile skrev: 2021-09-07 05:54:12 Kan bara tala för mig själv, men jag har en ganska bra känsla detta år, tittar man på spelare som vi tappade och spelare som vi tog in så är det egentligen bara Bobby Nardella som jag saknar från föregående år (och kanske Eklund beroende på hur Sharks agerar).
Jag har också en hyggligt bra känsla men tappet av Josefson är gigantiskt. Hel, frisk och i bra matchform är han SHLs bästa tvåvägscenter med god marginal och förlusten innebär att både offensiven och defensiven tappar. På det så är vi minus Ågren och Basse är opererad och sånt vet man ju inte på förhand hur det slutar (det kan bli himmel eller pannkaka). Sen har många av konkurrenterna blivit starkare. Färjestad, Frölunda, Örebro, Luleå har imponerande trupper. Nu har Skellefteå, Rögle och Växjö tappat lite spetsar och slitvargar men det förändrar inte totalen i tabellkonkurrensen. Till och med Malmö och LHC ser rätt giftiga ut på pappret i år jämfört med tidigare.

Sörensen, Carey och Videll är dock potentiella hävstänger och om Barry kan hitta bra lekkamrater till dem där kemin stämmer så kanske vi kan få 1-2 kedjor som kan vräka in poäng. Spännande hur som helst.

Håller med om att vi kan få två producerande kedjor, men jag skulle helst inte vilja se basse med rhett och Sörensen.
Rädd för att det blir FÖR plåttrigt, för mycket utsida . Dick och Basse fungerade väldigt bra mycket för att Bergfors tog sig mot mål, även utan puck och skapade ytor.
Skulle vilja ha en Stark center om nu rhett och Sören ska spela ihop. Helst Carey eller kanske Videll.
Inte helt främmande för att ha en svensk kedja , Videll basse , Sören, och en med Carey , Losito och rhett.

Vi var extremt lama förra året, vi kom ta mig fan aldrig in på insida. Bortsett när Bergfors var inne.
Oavsett, den C som spelar med Sörensen, hoppas jag verkligen begriper att det är dags att nöta, nöta nöta skott i några extra timmar varje V...
Tycker vi har en hel del spelare som är duktiga på att ta sig in mot kassen och slita nu. Både Rhett, Sören och Carey gör ofta sina poäng på att kriga in puckar med fart. Tror vi kommer se en helt annan grit bland våra poänggivande spelare i år!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Vinge skrev: 2021-09-07 09:48:51 Håller med om att vi kan få två producerande kedjor, men jag skulle helst inte vilja se basse med rhett och Sörensen.

Sörensen är inte lika explosiv som när han var yngre/tunnare men det är en spelare som har stora uppsidor när han får spela pucken i fart. Att para ihop honom med en center i stil med Basse som kan skapa yta i mittzon och hitta en Sörensen i fart tror jag kan vara en bra kombo men då är frågan vem som passar som andravinge (det vore ju kung om vi kunde få låna hem Holtz där).

Som du nämner är det nog inte alls en dum idé att köra en transatlantisk kedja om det visar sig att de har kemi att fungera ihop men då är frågan om man skall stoppa in Bergfors och Videll i en tredjelina men att försöka få den till en producerande dito eller om det är att gapa efter för mycket? Men nog finns det material för mer ändå om vi skulle få tillbaka Lillfimpen och/eller Holtz...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Skidlöparn skrev: 2021-09-07 10:03:29
Vinge skrev: 2021-09-07 09:48:51

Tycker vi har en hel del spelare som är duktiga på att ta sig in mot kassen och slita nu. Både Rhett, Sören och Carey gör ofta sina poäng på att kriga in puckar med fart. Tror vi kommer se en helt annan grit bland våra poänggivande spelare i år!
Vet vi att Carey är sådan? Eller är han beskriven så? Personligen inte blivit riktigt klok på vad han är bra på förutom åkningen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Nr 20 på Sören.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev: 2021-09-07 12:09:46 Nr 20 på Sören.
16, 19, 36, 66, och nu 20, bara i DIF. Sen #29 & #10 i Saik, och #9 i VH. Måste vara ovanligt med spelare som byter så ofta.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Slut nr allt för att Fimpen ska få se nr20 i taket 😉
vincebrgstr

Inlägg av vincebrgstr »

Hur tror ni vi ställer upp på Lördag?

Sören kan väl inte direkt vara spelredo att köra i förstakedjan, skulle förvänta mig att han möjligen kör i tredje.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

vincebrgstr skrev: 2021-09-07 15:55:50 Hur tror ni vi ställer upp på Lördag?

Sören kan väl inte direkt vara spelredo att köra i förstakedjan, skulle förvänta mig att han möjligen kör i tredje.
Är väl väldigt ovanligt att någon skulle vara spelredo nog för en tredjekedja men inte en förstakedja?
Expert.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Hur lång tid pågår vidriga NHL’s camper? Tror ni Jocke väntar nu med en till forward/center? Hade ju gladeligen sett en till inom väldigt snar framtid. Eklund alt Holtz kan få kämpa om att ta en plats sedan. Löjligt trött på velandet med NHL som är ett spektakel som aldrig ens intresserat mig. Har aldrig sett en NHL match i mitt liv.
Berra

Inlägg av Berra »

vincebrgstr skrev: 2021-09-07 15:55:50 Hur tror ni vi ställer upp på Lördag?

Enligt denna artikel så spelade Sören med Strandberg och Carey på träningen i dag. Härliga Sören.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden

Kanske så här i övriga kedjor
.
Anderson - Lorito - Rakhshani
Videll - Rensfeldt - Bergfors
Cederqvist - Engsund - Bjerselius
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Berra skrev: 2021-09-07 17:08:53 [quote=vincebrgstr post_id=479487 time=<a href="tel:1631026550">1631026550</a> user_id=34553]
Hur tror ni vi ställer upp på Lördag?

Enligt denna artikel så spelade Sören med Strandberg och Carey på träningen i dag. Härliga Sören.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden

Kanske så här i övriga kedjor
.
Anderson - Lorito - Rakhshani
Videll - Rensfeldt - Bergfors
Cederqvist - Engsund - Bjerselius
[/quote]

Nja.
Videll i tredje är ju bortkastat.
Vill se oss gå hårt på kedja 1-2 i år.
Sören Strandberg Carey
Videll Lorito Rakshani
Andersson Rensfeldt Bergfors
Cederqvist Engsund Ny/Bjerselius

Om vi får tillbaka Eklund så känns det ändå som vi behöver en breddvärvning till en fjärdeline.

Blir dock svårt att formera laget på ett juste sätt om både Holtz och Eklund skulle komma. Hoppas mest på Eklund så klart.
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

DIF_Soldier skrev: 2021-09-07 12:32:20
16, 19, 36, 66, och nu 20, bara i DIF. Sen #29 & #10 i Saik, och #9 i VH. Måste vara ovanligt med spelare som byter så ofta.
Hade ioförsig gärna sett 66 på sören, men va fan det är ju inte numret som lirar då skulle alla va grymma med 21 och 99. Det viktiga är att Sören är nöjd
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

https://www.svenskafans.com/hockeyzon/d ... ill-634314

Jocke tror att vi ligger bra till om det blir Europa.
Veckovis kontakt med Erik Gustafsson.
Låst