Inte senaste derbyt om jag minns rätt.pulverapa skrev:DFG håller väl till mest på sittplats?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Inte senaste derbyt om jag minns rätt.pulverapa skrev:DFG håller väl till mest på sittplats?
Frågan är vems fel detta i så fall är och vad vi gör för att förhindra att den situationen uppstår.sensei skrev:... annat än att relationen till DIF Hockey under ganska överskådlig framtid är förstörd.
För att ta beslutet bör man ställa sig frågorna: Vill jag ge DIF stöd på lång eller kort sikt? Vill jag visa mitt stöd till mina djurgårdsvänner som blivit brutalt misshandlade?. Är svaret att man vill DIF gott på längre sikt och att man har hjärta nog att ställa sig på supportrarnas sida stannar man hemma.Jonas1891 skrev:Att gå eller inte gå på derbyt det är frågan!
Visa samma respekt och hänsyn som du kräver av andra. Jag förstår bojkotten och dess syfte och ställer mig till stor del bakom den, jag tycker dock timingen är illa vald. Personligen kommer jag gå på matchen och stötta laget (inte i klacken) och jag tänker inte acceptera att du menar att vi som går på matchen pissar på andra djurgårdare. Gör ditt val men sitt för i helvete inte och tryck ner dina åsikter i halsen på andra! Vem fan tror du att du är?!FredrikH skrev:För att ta beslutet bör man ställa sig frågorna: Vill jag ge DIF stöd på lång eller kort sikt? Vill jag visa mitt stöd till mina djurgårdsvänner som blivit brutalt misshandlade?. Är svaret att man vill DIF gott på längre sikt och att man har hjärta nog att ställa sig på supportrarnas sida stannar man hemma.Jonas1891 skrev:Att gå eller inte gå på derbyt det är frågan!
Är det så att det är viktigare att ge Fimpen en hyllningssång för att sen gå hem och chansa på att DIF finns kvar som ett elitlag med Sveriges bästa supportrar om 3år och vill pissa på övriga i djurgårdsfamiljen så går man på matchen.
För mig är valet enkelt.
Du behöver inte ta i så att du skiter på dig, lugna dig lite.Rash skrev:Visa samma respekt och hänsyn som du kräver av andra. Jag förstår bojkotten och dess syfte och ställer mig till stor del bakom den, jag tycker dock timingen är illa vald. Personligen kommer jag gå på matchen och stötta laget (inte i klacken) och jag tänker inte acceptera att du menar att vi som går på matchen pissar på andra djurgårdare. Gör ditt val men sitt för i helvete inte och tryck ner dina åsikter i halsen på andra! Vem fan tror du att du är?!
Om du menar en sak, låt gärna det stå kvar. Visst, vi är djurgårdare, men vi är inte tankeläsare.FredrikH skrev:Du behöver inte ta i så att du skiter på dig, lugna dig lite.Rash skrev:Visa samma respekt och hänsyn som du kräver av andra. Jag förstår bojkotten och dess syfte och ställer mig till stor del bakom den, jag tycker dock timingen är illa vald. Personligen kommer jag gå på matchen och stötta laget (inte i klacken) och jag tänker inte acceptera att du menar att vi som går på matchen pissar på andra djurgårdare. Gör ditt val men sitt för i helvete inte och tryck ner dina åsikter i halsen på andra! Vem fan tror du att du är?!
Jag skrev längst ned på mitt inlägg att det endast var mina åsikter men valde att ta bort dem eftersom att det är så glasklart att det jag skriver är just min alldeles egna åsikter. Möjligt att jag gjorde det lite väl svart eller vitt men det var ett aktivt val. På det här forumet är allt just svart, eller vitt.
Jag trycker inte ned min åsikt i halsen på andra, det är ren och skär lögn! Jag var tydlig med att det fanns två alternativ och för mig var valet enkelt. Jag tycker att man visar brist på solidaritet om man väljer att ställa sig i klacken imorgon. Det är min åsikt och den kan du inte ta ifrån mig.
Att jag inte visar respekt och hänsyn till dem som inte delar min åsikt är även den en lögn som du väljer att inleda ditt inlägg med. Inte någonstans nämnde jag att ena valet var fel utan snarare tvärtom. Jag förklarade att det fanns två alternativ, även om dem båda såklart var vinklade av min åsikt (med det är ju trotsa allt ett diskussionsforum, eller hur!?).
Varför är det "treåringstaktik"?mforce skrev:Vilken bra protest! Polisen vet nog inte vad de ska ta sig till över denna aktion. Eller...?
Det är bara fel part som drabbas av protesten. Polisen jublar ju över detta.
Nä, gör en ordentlig protest istället. Det här är knappt treåringstaktik.
Protesten har ju redan nu uppnått sitt syfte med råge, dvs att lyfta debatten och belysa polisens mycket tveksamma metoder. Under 45 minuter morgontv så har nyheter om derbybojkotten körts tre gånger, och där har Dan framfört mycket bra åsikter om situationen. Det hade aldrig hänt utan denna protest. Polisen jublar knappast över att deras metoder granskas av media och de drygt 800 JO-anmälningar.mforce skrev:Vilken bra protest! Polisen vet nog inte vad de ska ta sig till över denna aktion. Eller...?
Det är bara fel part som drabbas av protesten. Polisen jublar ju över detta.
Nä, gör en ordentlig protest istället. Det här är knappt treåringstaktik.