HA 24/25: Djurgårdens IF - Kalmar 17/12

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
DIF-DIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIF-DIF »

sauron skrev: 2024-12-17 23:51:40 Och där blev Dicken anmäld... Är det någon som är det minsta förvånad...
Det är så himla noga att förklara varför spelare blir avstängda, med videos på Ha-sidan och förklaringar som t.ex uppåtgående rörelse eller stor skaderisk.
Med tanke på detta undrar jag varför man inte går ut med vad Dicken har sagt som är så allvarligt? Borde man inte som supporter få veta sånt?
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av crike »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-12-17 18:18:17 @ crike

Uttrycker mig onödigt radikalt kanske.
Känner en stress över att denna säsong är ” nu eller aldrig”. Blir helt enkelt irriterad över när spelare gnäller över svårigheter att tagga till.
Men nog förstår jag att det är mer komplext än att högst lön vinner, trot eller ej. :D

Sedan kan jag också tycka att det gnälls över våra förutsättningar. Vi vet alla om problemen i Stockholm. Men vi kan inte skylla på förutsättningarna i år. Går vi inte upp får vi skylla oss helt själva.
Ja den där stressen du känner lyser igenom.
En kvalificerad gissning är att den inte försvann igår.
Användarvisningsbild
schampo

Inlägg av schampo »

DIF-DIF skrev: 2024-12-18 07:40:15
sauron skrev: 2024-12-17 23:51:40 Och där blev Dicken anmäld... Är det någon som är det minsta förvånad...
Det är så himla noga att förklara varför spelare blir avstängda, med videos på Ha-sidan och förklaringar som t.ex uppåtgående rörelse eller stor skaderisk.
Med tanke på detta undrar jag varför man inte går ut med vad Dicken har sagt som är så allvarligt? Borde man inte som supporter få veta sånt?
Domarens ord
– Jag åker över för att hämta honom till utvisningsbåset. Axelsson vill inte omedelbart följa med, men blir till slut övertalad av sin tränare Robert Kimby att åka över. När han hoppar över sargen vänder jag ryggen till honom och åker en bit före, varpå han yttrar: ”Sätter du händerna på mig igen så vet du vad som händer.” Jag vänder mig om och frågar: ”Vad sa du?” varpå han upprepar: ”Du förstår väl vad som händer om du sätter händerna på mig igen.” Efter att Axelsson har satt sig i utvisningsbåset åker jag över till HD (huvuddomaren) och rapporterar GM för "Abuse of Officials".
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
DIF-DIF

Inlägg av DIF-DIF »

Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

DIF-DIF skrev: 2024-12-18 07:40:15
– Jag åker över för att hämta honom till utvisningsbåset. Axelsson vill inte omedelbart följa med, men blir till slut övertalad av sin tränare Robert Kimby att åka över. När han hoppar över sargen vänder jag ryggen till honom och åker en bit före, varpå han yttrar: ”Sätter du händerna på mig igen så vet du vad som händer.” Jag vänder mig om och frågar: ”Vad sa du?” varpå han upprepar: ”Du förstår väl vad som händer om du sätter händerna på mig igen.

https://www.hockeyallsvenskan.se/articl ... -1el1/view

Är ju faktiskt väldigt skevt att säga sådär till en domare utan att lägga ut lite mer kontext. T.ex. "ja, då kan jag ju tro att du är en motståndare och råka slå till dig, vilket jag förstås inte skulle göra om jag visste att du var domare".
DIF-DIF

Inlägg av DIF-DIF »

Om han sa det där flera gånger så gjorde han bort sig. Vem som helst kan väl räkna ut att det blir utvisning? Att sen fortsätta efter utvisningen är fastställd är ju bara korkat.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Han heter ju Dick av en anledning :wink:
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden

Inlägg av Disciplinnämnden »

Eriksson skrev: 2024-12-18 09:42:34 Han heter ju Dick av en anledning :wink:
”Sätter du händerna på mig igen så vet du vad som händer.”

Så om hon satte händerna på dicken så kanske det blir frågan om sexuella trakasserier ifrån domarens håll som då Axelsson skulle anmält. :wink:
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Disciplinnämnden skrev: 2024-12-18 12:33:18
Eriksson skrev: 2024-12-18 09:42:34 Han heter ju Dick av en anledning :wink:
”Sätter du händerna på mig igen så vet du vad som händer.”

Så om hon satte händerna på dicken så kanske det blir frågan om sexuella trakasserier ifrån domarens håll som då Axelsson skulle anmält. :wink:
😂

Håller dock med om att det är lite småskevt uttryckt om det är vad han sa, men varför håller hon på och petar på honom över huvud taget?

Edit, Plus, igen uselheten hos samtliga domare igår gör hans frustration fullt förståelig. Kan man ens anmäla domare?
It's the hope that kills you.
Skriv svar