Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Honken
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av Honken »

Som spelförande lag, speciellt på Hovet kommer vi att åka på en del kontringar. Det är ofrånkommligt. Men förhoppningsvis kommer de att minska vartefter serien går och vi lär oss.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Rojk skrev:Jag nämnde ju det för tolv inlägg sen? Arnesson och Falk var inne på båda målen. Kan vara slumpen, kan vara orutin och naivitet mot Trojas kontringar.
Vid mål 1 chansar väl Falken på att gå upp och "stötbryta", men ramlar?

Kan knappast lasta Arnesson för detta.

Vid mål nummer två går något fel med bytet och jag har för mig att det är Falken även där som är den största boven i dramat.

Däremot är jag helt enig med dig att man nog borde överväga att spela två så unga backar tillsammans i ett par.

Spontant skulle jag gärna se Arnesson - Andersson i ett par t ex.
Användarvisningsbild
Rojk

Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av Rojk »

Tror det konstaterades i tråden att det var Ahlén som ramlade på första målet. Har bara sett målen på TV så det är svårt för mig att säga vem som gjort fel och inte.

Säger inte att det är fel att köra Falk och Arnesson tillsammans, de kompletterar säkert varandra bra. Däremot var det säkert en omställning för dem att gå från försäsong till grundserie. Är övertygad om att det kommer bli bättre med tiden och efter justeringar från Nyman.
It's easier to be an asshole to words than to people
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Försäsong till grundserie är större skillnad än vad man vill tro.

Från att i princip aldrig vara spelförande i ET till direkt favoritskap i Hockeyallsvenskan mot ett förtippat bottenlag framför en helt makalös och samtidigt rätt krävande klack blir en stor skillnad. Framförallt för vissa av spelarna med lite mindre rutin, även om det var just Huddinge-kedjan som man skulle trott darrat mest som visade minst respekt och körde på.

Vi har alltid velat så mycket hemma på Hovet, och går det snett så är ju inte folk långsamma med att kasta kritiken. (SKJUT, VAD GÖR HAN), ja ni har ju också varit på Hovet.

Det enda jag hoppas på är att vi kan bygga en riktig gemenskap mellan lag och spelare, bygga en trygghet och istället för negativitet visa att vi faktiskt sjunger även NÄR DET GÅR SNETT framöver. Det blir mycket positivare stämning för alla inblandade.

Med det sagt förväntar jag mig inte att man ska vara superglad när man ligger under med 0-7 men att stötta laget i vått och torrt innebär liksom att man inte står å buar och kastar ur sig skällsord till var- och varannan krigare med skölden på bröstet.
25/4-2025
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Men det är fortfarande inte Ahléns fel. Det saknades liksom en back hem - det var problemet. Tror också att den typen av kontringar är något laget kommer att lära sig hantera. Vi såg det i andra och tredje perioden att det täpptes till bättre bakåt. De var mer beredda helt enkelt.

Edit: Det hade ju varit kul om folk kunde tänka lite själva istället för att tjata om samma saker som flera andra redan varit inne på. "Spelförande lag" hit och dit. Det sa Jocke E för länge sen. Point made, liksom...
Bluebrigade08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Bluebrigade08 »

Att vi blev av med Erik Gustavsson var nog det bästa som kunde hända, kan inte förstå att Frölunda ville ha honom.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bluebrigade08 skrev:Att vi blev av med Erik Gustavsson var nog det bästa som kunde hända, kan inte förstå att Frölunda ville ha honom.
När blir vi av med diskussionen om Erik Gustafsson?

Det var hans fel att vi förlorade när vi var här. Och det är tack vare att han är inte här som vi vinner nu. Skrattretande.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Världen är full med människor som inte förstår. Bara att vänja sig.

Tycker för övrigt det är lite märkligt att Jimmie inte höll något tal eller liknande. Ännu märkligare var att DIFTV inte haffade honom. Men det finns egentligen ingen anledning att bli förvånad över DIFTV längre.

Ärligt talat, Måns Krüger kan man snacka med sen. Den här matchen var för Jimmie. Hallå?!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bluebrigade08 skrev: Att vi blev av med Erik Gustavsson var nog det bästa som kunde hända, kan inte förstå att Frölunda ville ha honom.
Är helt säker på att det är ömsesidigt från Eriks sida.
Att som enskild individ i ett lag bli utbuad på hemmais vill nog ingen människa uppleva
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:
Bluebrigade08 skrev: Att vi blev av med Erik Gustavsson var nog det bästa som kunde hända, kan inte förstå att Frölunda ville ha honom.
Att som enskild individ i ett lag bli utbuad på hemmais vill nog ingen människa uppleva
Just den händelsen gjorde mig illamående. Tillsammans med det och en del andra övetramp på bland annat detta forum fick mig att dra mig tillbaka. Fortsatt råder rätt låg nivå hos en hel del individer så fort det går emot.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Just den händelsen gjorde mig illamående. Tillsammans med det och en del andra övetramp på bland annat detta forum fick mig att dra mig tillbaka. Fortsatt råder rätt låg nivå hos en hel del individer så fort det går emot.
Ja, ibland är det inte roligt att läsa här när det går överstyr men jag hoppas du orkar hänga kvar. Du behövs på forumet!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Hatet mot Erik Gustafsson är så jävla absurt att jag vet inte var jag ska ta vägen. Han är en otroligt bra back som kommer utvecklas ännu mer. Att folk har fixerat sig vid honom är bara sinnessjukt. Att bua ut en enskild, UNG, back för alla våra problem. Ta er i kragen för i helvete.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev:Hatet mot Erik Gustafsson är så jävla absurt att jag vet inte var jag ska ta vägen. Han är en otroligt bra back som kommer utvecklas ännu mer. Att folk har fixerat sig vid honom är bara sinnessjukt. Att bua ut en enskild, UNG, back för alla våra problem. Ta er i kragen för i helvete.
+1
Spela fult
ciirree

Inlägg av ciirree »

Kul att ni pratar om hur krävande de flesta i DIF klacken är och så vidare, för jag som är boende nere i Småland ser de mesta av matcherna på TV, och när jag väl är på Hovet så står jag aldrig i klacken. Nu till frågan!

Vilka är dessa som alltid kastar mynt? Är det samma personer hela tiden eller är de så att det blivit nån ny grej med de hela?
Förstår faktiskt inte hur man skulle vilja kasta in något på isen som kan skada både med och motspelare!? Är det någon som KAN svara så be my guest! Nu riktar jag inte bara kritik mot våra egna supportrar, utan alla. Men skulle va skönt och se en match då inte speakern måste gå ut med ett meddelande om att sluta kasta mynt!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:Kul att ni pratar om hur krävande de flesta i DIF klacken är och så vidare, för jag som är boende nere i Småland ser de mesta av matcherna på TV, och när jag väl är på Hovet så står jag aldrig i klacken. Nu till frågan!

Vilka är dessa som alltid kastar mynt? Är det samma personer hela tiden eller är de så att det blivit nån ny grej med de hela?
Förstår faktiskt inte hur man skulle vilja kasta in något på isen som kan skada både med och motspelare!? Är det någon som KAN svara så be my guest! Nu riktar jag inte bara kritik mot våra egna supportrar, utan alla. Men skulle va skönt och se en match då inte speakern måste gå ut med ett meddelande om att sluta kasta mynt!
Den eviga frågan. Är det någon som vet?
Expert.
Skriv svar