Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 6/12

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 6/12

Inlägg av Magnutz »

Idag var inte backarna problemet när Troja väl anföll sina 4 gånger. Däremot i uppspelsfaserna - där hände en hel del knepiga grejer från backsidan. Det är en orsak till att vi torskar. En annan orsak är att vi är stressade hela tiden. Vi måste göra mål så vi passar runt pucken tills vi hamnar i omöjliga lägen. Sen skjuter vi. Alternativt får vi grymma fri-lägen men bränner samtliga.

Jag är mycket, mycket nedstämd.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Förövrigt är det skrämmande att folk börjar klanka på nån back när vi förlorar med 2 fuckin 1. Vi släpper in två mål för fan, vi gör 1(!!!!!!!). Vad tror ni problemet är? Att Timmy tappar markeringen någon gång per match, att Lidström gör samma? Eller faktumet att vi inte kan göra mål på klara chanser?

Hmm en fråga för "Smartare än en femteklassare" på ämnet "SUNT FÖRNUFT"
Timmy hade en episkt dålig match där han och Lidström står med varsin handväska på bägge målen när Troja ostört får peta in retur. Sedan var det nog Timmys sämsta match i offensiv zon på hela säsongen. Sabbade flera anfall när han ska in och ta slagskott. Tror ett av hans skott träffade mål på typ 8-9 försök.

Men visst är själva grundproblemet målskyttet. Absolut.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Förövrigt är det skrämmande att folk börjar klanka på nån back när vi förlorar med 2 fuckin 1. Vi släpper in två mål för fan, vi gör 1(!!!!!!!). Vad tror ni problemet är? Att Timmy tappar markeringen någon gång per match, att Lidström gör samma? Eller faktumet att vi inte kan göra mål på klara chanser?

Timmy hade en episkt dålig match där han och Lidström står med varsin handväska på bägge målen när Troja ostört får peta in retur. Sedan var det nog Timmys sämsta match i offensiv zon på hela säsongen. Sabbade flera anfall när han ska in och ta slagskott. Tror ett av hans skott träffade mål på typ 8-9 försök.

Det är inget nytt att vi saknar Honken absolut. En riktig skandal att vi inte förlängde med honom när han nu ville stanna. Skulle tänka mig att offra vem fan som helst för en sådan back i nuläget. För att inte tala om en Printz-typ :(

Men som sagt försvarsanmärkning känns lite krasst när vi inte gör fler mål. Backarna måste ha rätt till att göra nått misstag här och var. Liksom målvakten! Vi släpper bara in 2 mål ändå. Ett skämt att vi inte gör fler mål på ett sånt här toffelgäng...
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Grundproblemet är att spelarna som ska leda laget viker ner sig.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Ett grundproblem är att vi inte har några ledara i laget ett annat att vi är i avsaknad av målskyttar
Svensson

Inlägg av Svensson »

Magnutz skrev:Idag var inte backarna problemet när Troja väl anföll sina 4 gånger. Däremot i uppspelsfaserna - där hände en hel del knepiga grejer från backsidan. Det är en orsak till att vi torskar. En annan orsak är att vi är stressade hela tiden. Vi måste göra mål så vi passar runt pucken tills vi hamnar i omöjliga lägen. Sen skjuter vi. Alternativt får vi grymma fri-lägen men bränner samtliga.

Jag är mycket, mycket nedstämd.
Håller med i allt! Backarna slog passningar som var av korpentempo. Klena pass, långsamma uppspel. Det fanns hur många chanser som helst att vända på spelet snabbt och med fart men då stod backarna och höll i pucken för att sedan spela back-back. När passningarna väl kom hade forwards stannat upp på blå.

Det såg stundtals ut idag som för 10 omgångar sedan. Hur ska detta sluta?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ett grundproblem är att vi har minst två grundproblem. Sedan har vi några lite mer ytliga problem, men det är grundproblemen i sig som stjälper oss.

:roll:
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

-daniel- skrev:....man vet att matchen är snuskigt tråkig när kvällens höjdpunkt var när Otto stod bredvid reklamskylten med "Ottosson" inne i Bonde Arena.

:|
Skojar du eller? Höjdpunkten var ju bonden som ropade Jimmie Ölvestad hela tiden
Användarvisningsbild
pege

Inlägg av pege »

fruktansvärt håglöst lag idag. Jag tycker att Gustafssons hämtning av pucken i PP symboliserar deta ganska bra, glider hemåt och tar 20-30 sekunder innan nästa anfall påbörjas.

Blir till att nöta på uppspel och avslut framöver
Manijock

Inlägg av Manijock »

Kan också vara så att backarna har svårt att slå vettiga pass då kommunikationen med forwards inte finns. Ingen avlastar? Folk far runt som yra höner däruppe? Jag såg som sagt inte matchen, men att bara såga backarna tror jag inte är medicinen. Även om våran backsida som jag tjatat om tidigare, absolut inte håller måttet. Varken på pappret eller i praktiken...
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 6/12

Inlägg av pulverapa »

Det finns en liten chans att vi når förkvalserien (plats 7) eftersom vi nu har ett fungerande grundspel. Power play är fortfarande på tok för dåligt. Kan vi bättra på den statistiken resten av säsongen så når vi till sjundeplatsen. Lite oflyt idag.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Manijock skrev:Kan också vara så att backarna har svårt att slå vettiga pass då kommunikationen med forwards inte finns. Ingen avlastar? Folk far runt som yra höner däruppe? Jag såg som sagt inte matchen, men att bara såga backarna tror jag inte är medicinen. Även om våran backsida som jag tjatat om tidigare, absolut inte håller måttet. Varken på pappret eller i praktiken...
Känns det inte rätt meningslöst att försöka analysera en match man inte sett? ;)

Förvisso är DIF tämligen förutsägbara...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Timmy var ju för fan direkt ansvarig för båda baklängesmålen tillsammans med Lidström. Och det kostade oss matchen. Är det inte befogad kritik då tycker du?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

pege skrev:fruktansvärt håglöst lag idag. Jag tycker att Gustafssons hämtning av pucken i PP symboliserar deta ganska bra, glider hemåt och tar 20-30 sekunder innan nästa anfall påbörjas.

Blir till att nöta på uppspel och avslut framöver
Är mycket säker på att de redan nöter och nöter och nöter. Tyvärr finns det en faktor vi inte kan rå på hur gärna vi än vill och den faktorn heter TIDEN. (dramatiskt va?!)

Att vrida tiden framåt: Vi har en hög ynglingar som skulle behöva växa upp och vara mer erfarna och kloka (och BÄTTRE).

Att vrida tiden bakåt: Vi har en hög spelare som skulle, i varierande mängd, behöva bli lite yngre ´, lite mer hungriga och lite mer skadefria.

Sen har vi det där med rå talang (Landeskog-typer) och noggrannhet (Otto-typer). Det kan behövas lite sånt också.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:

Det är inget nytt att vi saknar Honken absolut. En riktig skandal att vi inte förlängde med honom när han nu ville stanna. Skulle tänka mig att offra vem fan som helst för en sådan back i nuläget. För att inte tala om en Printz-typ :(

Men som sagt försvarsanmärkning känns lite krasst när vi inte gör fler mål. Backarna måste ha rätt till att göra nått misstag här och var. Liksom målvakten! Vi släpper bara in 2 mål ändå. Ett skämt att vi inte gör fler mål på ett sånt här toffelgäng...
Tänk om man kunde ha samma attityd ang. Gustafsson.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar