-daniel- skrev:Det är dock frapperande att se både Lennhammer och Holm flera klasser sämre än förra säsongen... vad har hänt? De var knappast några stjärnor men nu är bägge helt jävla vilsna.
Sophomore slump kallas det i NHL när man får ett betydligt sämre andraår. Fredrik Claesson hade det ifjol.
Ingen av dem fick väl iofs sitt genombrott förra säsongen, det där brukar ju sägas om spelare som verkligen slår igenom och hyllas?
Sen är väl Lennhammer 22-23 eller nåt dessutom.
Ja, Lennhammer känns sådär. Men vi borde ändå ha potential att få en stabil backbesättning nu.
Murray, Timmy, Granath, Lidström och Gustafsson. Det där är fem bra backar. Då behöver vi alltså bara spela med EN av Arnesson, Holm och Lennhammer. Som då indirekt spelar istället för Nils Andersson.
Ja, just nu känns det som en skänk från ovan att få in Douglas i laget. Frågan är dock hur backsidan skall formeras, nästan så man vill sätta Murray med den mest oerfarna virrpannan. Jag ser nästan hellre Arnesson än Holm / Lennhammer faktiskt, tror han har större potential.
Men vad hände egentligen med Gustafsson den här matchen? Utgick han och det var därför Kim fick komma in...?
12139 skrev:Under flera år har motståndarna ostört fått snurra runt och briljera i vår zon när de har PowerPlay. Samtidigt har vi genomgående haft enorma problem att ens ta oss in i anfallszon. Oavsett vilka spelare, tränare och lagledare som har stått i vårt bås. Någonting är helt helt galet inne i omklädningsrummet, tror jag.
Tycker inte det har varit samma problem i flera år. Det kommer att gnällas på PP. Men ligger man över 20% så tycker jag inte direkt man kan klaga. Ingen aning vart vi ligger nu dock.
Vi har ju dessutom bytt ledare massor av gånger senaste åren och kraftig rullians i spelartruppen så jag kan inte tro att det är ett visst problem som hänger kvar i flera år. Bara att folk allmänt alltid tycker att PP är uselt.
Nja, men vi har ju inte varit med i toppen av PP-ligan sedan 2006/2007. Jag tycker att detta problem är extremt uppenbart. Vi får sällan det där riktiga ''trycket'' och har väldigt svårt för att forcera in mål när vi verkligen behöver.
Jag undrar hur mycket Dogge kommer bidra offensivt? Det känns ju lite som när Ragge kom hem och hade varit en defensiv back i NHL och gjort lite poäng i Almtuna förvisso men inte trodde man att han skulle ösa in poäng som han gjorde. I Sharks försöker ju Dogge inte ens att göra mål. Varför ska han när han spelar bredvid Dan Boyle. Klart han lägger över pucken till honom.
Jag ser gärna att vi i alla fall testar honom i PP. Spela gärna 30 min per match.
12139 skrev:Under flera år har motståndarna ostört fått snurra runt och briljera i vår zon när de har PowerPlay. Samtidigt har vi genomgående haft enorma problem att ens ta oss in i anfallszon. Oavsett vilka spelare, tränare och lagledare som har stått i vårt bås. Någonting är helt helt galet inne i omklädningsrummet, tror jag.
Tycker inte det har varit samma problem i flera år. Det kommer att gnällas på PP. Men ligger man över 20% så tycker jag inte direkt man kan klaga. Ingen aning vart vi ligger nu dock.
Vi har ju dessutom bytt ledare massor av gånger senaste åren och kraftig rullians i spelartruppen så jag kan inte tro att det är ett visst problem som hänger kvar i flera år. Bara att folk allmänt alltid tycker att PP är uselt.
Ca 17%.
Tycker inte PP-spelet är vårt stora problem (även fast det är ett av dem). Jag tror tyvärr alldeles för mycket känslor finns med i det här laget... vi stressar upp oss i onödan, blir bajsnödiga så fort vi släpper in ett mål. Det är här etablerade spelare MÅSTE kunna spela bättre och leda vägen. Annars kan vi lika väl lägga ner den här säsongen.
Förra säsonen var det sämsta PP jag nånsin sett. Det va verkligen uselt och vi tar oss knappt in i zonen och tappar puck i mittzon och fr börja om. I år har det sett nästan likadant ut. Andra lag kommer enkelt in i zonen och skapar tryck och håller i pucken, medans vi knappt kan ta oss över offensiv blå. Och vi skapar ingen tryck, utan gör ett misstag och får börja om i egen zon. Ser helt ärligt grymt dåligt ut! Och med alla nya spelare är det lite konstigt att det ser nästan identiskt ut med förra säsongen..
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Nja, men vi har ju inte varit med i toppen av PP-ligan sedan 2006/2007. Jag tycker att detta problem är extremt uppenbart. Vi får sällan det där riktiga ''trycket'' och har väldigt svårt för att forcera in mål när vi verkligen behöver.
Ja, vårt PP-spel har ju inte varit grymt något år egentligen. Men tror inte det är något visst problem som hänger kvar med tanke på hur många olika tränare och spelare vi haft dessa år. Men så länge man ligger hyfsat nära 20% så är jag nöjd.
kaminor skrev:Men annars känns det nästan som att laget DIF hade tjänat på att spela utan publik. De verkar ju inte kunna hantera att ha ett massivt hemmastöd.
Jag skämtar inte. Detta är nog den bästa lösningen just nu, förutom ekonomiskt då förstås. Djurgården har nu under hela förra säsongen och början på denna spelat uruselt på hemmaplan med publiktryck i ryggen (förutom, konstigt nog, 2 matcher mot Brynolf förra säsongen). Grabbarna klarar inte pressen och det märks. Vi får utrymma Hovet och ge grabbarna 5-10 matcher utan publikpress för att de ska få tillbaka lite självförtroende och sedan börja dyka upp i lite större skaror men fortfarande vara rätt tysta. Detta håller inte. Publiktrycket har motsatseffekt på våra grabbar.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
kaminor skrev:Men annars känns det nästan som att laget DIF hade tjänat på att spela utan publik. De verkar ju inte kunna hantera att ha ett massivt hemmastöd.
Jag skämtar inte. Detta är nog den bästa lösningen just nu, förutom ekonomiskt då förstås. Djurgården har nu under hela förra säsongen och början på denna spelat uruselt på hemmaplan med publiktryck i ryggen (förutom, konstigt nog, 2 matcher mot Brynolf förra säsongen). Grabbarna klarar inte pressen och det märks. Vi får utrymma Hovet och ge grabbarna 5-10 matcher utan publikpress för att de ska få tillbaka lite självförtroende och sedan börja dyka upp i lite större skaror men fortfarande vara rätt tysta. Detta håller inte. Publiktrycket har motsatseffekt på våra grabbar.
Får väl ockupera några O'learys under matcherna och titta på dem därifrån. Eller så ber vi DIF Hockey ordna storbildskärmar utanför arenan.
Personligen tycker jag varken Åberg eller Tim har gjort sig förtjänt av speltid som det ser ut nu. Ett skämt är det i vilket fall om inte Blomstrand får chansen.
Komiskt att läsa om vad vissa av er skriver om Murray. Tror ni det kommer bli någon skillnad när Douglas är på isen? Vad är det för skillnad med Linkan på isen? Det är ingen jävla skillnad!
Dessutom så var det Linkan som tappade puck i mittzon innan 1-0 målet. Pajas som åker runt och glider som det vore en träningsmatch.
Fantasilöst, bedrövligt och okänsligt spel. Det är ingen som tar initativ, det är ingen som vågar gå på mål och det är ingen som vågar spela fysiskt. Rädslan att förlora var större än viljan att vinna ikväll. Skrämmande att se. Den mentala pressen har satt sig i spelarnas sinnen igen, börjar vi inte våga spela vårat spel så kommer vi aldrig tillbaka.
Det är för mycket egna initativ, istället för att söka den lätta fyra meters passen söker man en passning tvärsöver planen genom tre motståndare. Vi gör det svårare än vad det är. Oskarshamn var inte bra ikväll, det var vi som var katastrofalt dåliga.
-daniel- skrev:Personligen tycker jag varken Åberg eller Tim har gjort sig förtjänt av speltid som det ser ut nu. Ett skämt är det i vilket fall om inte Blomstrand får chansen.
Ja, huvudsaken är att jag vill ha in Blomstrand. Sedan håller jag med om Åberg och Tim men måste jag välja mellan dom så tar jag hellre den som har potential än den som bara bidrar med meningslös existens och som redan har peakat.
Mash skrev:Komiskt att läsa om vad vissa av er skriver om Murray. Tror ni det kommer bli någon skillnad när Douglas är på isen? Vad är det för skillnad med Linkan på isen? Det är ingen jävla skillnad! Dessutom så var det Linkan som tappade puck i mittzon innan 1-0 målet. Pajas som åker runt och glider som det vore en träningsmatch.
Fantasilöst, bedrövligt och okänsligt spel. Det är ingen som tar initativ, det är ingen som vågar gå på mål och det är ingen som vågar spela fysiskt. Rädslan att förlora var större än viljan att vinna ikväll. Skrämmande att se. Den mentala pressen har satt sig i spelarnas sinnen igen, börjar vi inte våga spela vårat spel så kommer vi aldrig tillbaka.
Det är för mycket egna initativ, istället för att söka den lätta fyra meters passen söker man en passning tvärsöver planen genom tre motståndare. Vi gör det svårare än vad det är. Oskarshamn var inte bra ikväll, det var vi som var katastrofalt dåliga.
-daniel- skrev:Personligen tycker jag varken Åberg eller Tim har gjort sig förtjänt av speltid som det ser ut nu. Ett skämt är det i vilket fall om inte Blomstrand får chansen.
Jag tror att det ligger en hund begraven i fallet Blomstrand. Från att vara vår bäste forward genomgående under försäsongen, till att vara petad i premiären och sedan helt ute i kylan. Till och med den mycket mediokra Weigel verkar gå före. Detta känns, på något sätt, väldigt typiskt Challe.