Vore det inte förbannat kul om Kanada förlorade?SkönaDjurgårn skrev:Kul match än så länge!Silverminken skrev:Jag klarar inte av sånt här.. helt sinnesjukt vad nerverna brakade ihop men jaaaaaaaaa så skönt. Nu blir det kanada-ryssland
JVM
Re: Re: JVM
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Re: Re: JVM
Hmm, både och. Håller iof på Ryssland, men att möta och vinna mot Kanada i finalen vore optimalt.Kentta skrev:Vore det inte förbannat kul om Kanada förlorade?SkönaDjurgårn skrev:Kul match än så länge!Silverminken skrev:Jag klarar inte av sånt här.. helt sinnesjukt vad nerverna brakade ihop men jaaaaaaaaa så skönt. Nu blir det kanada-ryssland

- SkönaDjurgårn
Re: JVM
Haha jaaaa!
- Lee Harvey Oswald
Jaa, gråt en skvätt för ossKentta skrev:Sverige-Ryssland i final!
MEN VILKEN JÄVLA MATCH! Stackars er som missade den!

Men annars misstänker jag att domarna gjorde sitt yttersta i 3:e för att få hemmanationen till final?
Brukar ju bli så uppenbart pinsamt, sedan står Kanada där och skrålar efteråt hur jävla bäst dom är.
Skönt slutresultat, måste vara hyfsat frustrerande att bara nästan komma ikapp Ryssland, med tanke på vad som hände i förra årets JVM
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Det är bisarrt men personligen är jag sjukt mycket mer nervös en serielunksmatch med Djurgården än när jag ser landslagsmatcher. Hade inte ens höjd puls i natt framför TVn!DIF_Soldier skrev:Mina nerver. Skjut mig.
Landslaget kommer aldrig någonsin beröra mig lika mycket som DIF - det bara är så. Förvisso bryr jag mig verkligen om landslaget också, men speciellt kanske i OS (JVM är förvisso också förbannat roligt).
-
Jag började kolla, men jag var för trött för att se längre än till Rysslands 1-0. Hade inte i min vildaste fantasi kunnat tro att den skulle utveckla sig på det där sättet. Jätteskönt att Sverige är i final, skön match mot finnarna, men synd att vi inte fick möjligheten att spela en final mot Kanada i Kanada. Det hade varit obeskrivligt häftigt att få vinna en sådan match.Kentta skrev:Sverige-Ryssland i final!
Nåja, nu sänker vi ryssarna precis som i gruppspelet. Kämpa!
- Silverminken
Re: Re: JVM
Och det blev ännu roligare. Fantastiskt underhållande match.SkönaDjurgårn skrev:Kul match än så länge!Silverminken skrev:Jag klarar inte av sånt här.. helt sinnesjukt vad nerverna brakade ihop men jaaaaaaaaa så skönt. Nu blir det kanada-ryssland
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
- DIF_Soldier
Just JVM berör mig mest av Landslagshockeyn, och det har jag mycket att tacka Chris Härenstam och Niklas Wikegård. Den passionen man har till Sverige (även Micke Renberg nu) borde få vem som helst att ryckas med.-daniel- skrev:Det är bisarrt men personligen är jag sjukt mycket mer nervös en serielunksmatch med Djurgården än när jag ser landslagsmatcher. Hade inte ens höjd puls i natt framför TVn!DIF_Soldier skrev:Mina nerver. Skjut mig.
Landslaget kommer aldrig någonsin beröra mig lika mycket som DIF - det bara är så. Förvisso bryr jag mig verkligen om landslaget också, men speciellt kanske i OS (JVM är förvisso också förbannat roligt).
Holmgren är inte bra, för han skriker för skrikandes skull och det är så genomskinligt. Challe var en gudabenådad spelare, men som kommentator är han inte bra. Tacka fan för att finalen sänds på svt (SÅ ATT JAG SLIPPER HÖRA OM FUCKING TOP MODEL I EN HOCKEYSÄNDNING!!!)
Faktiskt inte. Domarna stod pall rätt bra tyckte jag. Sjukt bara att Connolly kom undan ett knytnävsslag mitt i ansiktet på en ryss mitt under pågående spel. Förvisso tror jag inte att någon domare såg det. Connolly bör fan inte spela en enda minut till i denna turnering.Lee Harvey Oswald skrev:Men annars misstänker jag att domarna gjorde sitt yttersta i 3:e för att få hemmanationen till final?Kentta skrev:Sverige-Ryssland i final!
Brukar ju bli så uppenbart pinsamt, sedan står Kanada där och skrålar efteråt hur jävla bäst dom är.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Ja, jag gillade Holmgren när han var kommentator på Canal+ men han har blivit 20 resor värre sen han gick över till Viasat tycker jag...DIF_Soldier skrev: Holmgren är inte bra, för han skriker för skrikandes skull och det är så genomskinligt. Challe var en gudabenådad spelare, men som kommentator är han inte bra. Tacka fan för att finalen sänds på svt (SÅ ATT JAG SLIPPER HÖRA OM FUCKING TOP MODEL I EN HOCKEYSÄNDNING!!!)
Men just det där med reklamen gjorde mig jävligt förbannad i går, efter 2:a perioden när Challe just har fått sammanfatta varför det ser dåligt ut så kommer ett klämkäckt
"HÖRRNI!!!! NI GLÖMMER VÄL INTE ADAM LIVE MED START PÅ MÅNDAG KL 17, DÄR BLAND ANNAT DR.ALBAN SKALL SPELA BANJO MED SIN PILLEVIPP!".
Herregud. Vem i hela jävla fridens namn är intresserad när man sitter och är småsur för en hockeymatch.