JVM

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Re: JVM

Inlägg av Kentta »

SkönaDjurgårn skrev:
Silverminken skrev:Jag klarar inte av sånt här.. helt sinnesjukt vad nerverna brakade ihop men jaaaaaaaaa så skönt. Nu blir det kanada-ryssland
Kul match än så länge!
Vore det inte förbannat kul om Kanada förlorade?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Re: Re: Re: JVM

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Kentta skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Silverminken skrev:Jag klarar inte av sånt här.. helt sinnesjukt vad nerverna brakade ihop men jaaaaaaaaa så skönt. Nu blir det kanada-ryssland
Kul match än så länge!
Vore det inte förbannat kul om Kanada förlorade?
Hmm, både och. Håller iof på Ryssland, men att möta och vinna mot Kanada i finalen vore optimalt. :)
Användarvisningsbild
Kentta

Re: JVM

Inlägg av Kentta »

Kuznetsov är ju fan helt galen! :D
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Haha jaaaa!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Nu spårar det..
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Ryssarna skrämmande bra just nu. Kuznetsov-Yakupov, jösses

vill dock möta Kanada i final :shock:
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Sjuk jävla match!

Det här är varför man älskar JVM
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Ja, det här är bara SJUKT! Kanada får ju fan inte vända på det här, inget man unnar dom.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Sverige-Ryssland i final!

MEN VILKEN JÄVLA MATCH! Stackars er som missade den!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kentta skrev:Sverige-Ryssland i final!

Jaa, gråt en skvätt för oss :wink:

Men annars misstänker jag att domarna gjorde sitt yttersta i 3:e för att få hemmanationen till final?
Brukar ju bli så uppenbart pinsamt, sedan står Kanada där och skrålar efteråt hur jävla bäst dom är.

Skönt slutresultat, måste vara hyfsat frustrerande att bara nästan komma ikapp Ryssland, med tanke på vad som hände i förra årets JVM
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:Mina nerver. Skjut mig.
Det är bisarrt men personligen är jag sjukt mycket mer nervös en serielunksmatch med Djurgården än när jag ser landslagsmatcher. Hade inte ens höjd puls i natt framför TVn!

Landslaget kommer aldrig någonsin beröra mig lika mycket som DIF - det bara är så. Förvisso bryr jag mig verkligen om landslaget också, men speciellt kanske i OS (JVM är förvisso också förbannat roligt).
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag började kolla, men jag var för trött för att se längre än till Rysslands 1-0. Hade inte i min vildaste fantasi kunnat tro att den skulle utveckla sig på det där sättet. Jätteskönt att Sverige är i final, skön match mot finnarna, men synd att vi inte fick möjligheten att spela en final mot Kanada i Kanada. Det hade varit obeskrivligt häftigt att få vinna en sådan match.

Nåja, nu sänker vi ryssarna precis som i gruppspelet. Kämpa!
Användarvisningsbild
Silverminken

Re: Re: JVM

Inlägg av Silverminken »

SkönaDjurgårn skrev:
Kul match än så länge!
Och det blev ännu roligare. Fantastiskt underhållande match.
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:Mina nerver. Skjut mig.
Det är bisarrt men personligen är jag sjukt mycket mer nervös en serielunksmatch med Djurgården än när jag ser landslagsmatcher. Hade inte ens höjd puls i natt framför TVn!

Landslaget kommer aldrig någonsin beröra mig lika mycket som DIF - det bara är så. Förvisso bryr jag mig verkligen om landslaget också, men speciellt kanske i OS (JVM är förvisso också förbannat roligt).
Just JVM berör mig mest av Landslagshockeyn, och det har jag mycket att tacka Chris Härenstam och Niklas Wikegård. Den passionen man har till Sverige (även Micke Renberg nu) borde få vem som helst att ryckas med.

Holmgren är inte bra, för han skriker för skrikandes skull och det är så genomskinligt. Challe var en gudabenådad spelare, men som kommentator är han inte bra. Tacka fan för att finalen sänds på svt (SÅ ATT JAG SLIPPER HÖRA OM FUCKING TOP MODEL I EN HOCKEYSÄNDNING!!!)
Lee Harvey Oswald skrev:

Men annars misstänker jag att domarna gjorde sitt yttersta i 3:e för att få hemmanationen till final?
Brukar ju bli så uppenbart pinsamt, sedan står Kanada där och skrålar efteråt hur jävla bäst dom är.
Faktiskt inte. Domarna stod pall rätt bra tyckte jag. Sjukt bara att Connolly kom undan ett knytnävsslag mitt i ansiktet på en ryss mitt under pågående spel. Förvisso tror jag inte att någon domare såg det. Connolly bör fan inte spela en enda minut till i denna turnering.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev: Holmgren är inte bra, för han skriker för skrikandes skull och det är så genomskinligt. Challe var en gudabenådad spelare, men som kommentator är han inte bra. Tacka fan för att finalen sänds på svt (SÅ ATT JAG SLIPPER HÖRA OM FUCKING TOP MODEL I EN HOCKEYSÄNDNING!!!)
Ja, jag gillade Holmgren när han var kommentator på Canal+ men han har blivit 20 resor värre sen han gick över till Viasat tycker jag...

Men just det där med reklamen gjorde mig jävligt förbannad i går, efter 2:a perioden när Challe just har fått sammanfatta varför det ser dåligt ut så kommer ett klämkäckt

"HÖRRNI!!!! NI GLÖMMER VÄL INTE ADAM LIVE MED START PÅ MÅNDAG KL 17, DÄR BLAND ANNAT DR.ALBAN SKALL SPELA BANJO MED SIN PILLEVIPP!".

Herregud. Vem i hela jävla fridens namn är intresserad när man sitter och är småsur för en hockeymatch. :|
Skriv svar